За Теслу више нема зиме
12. 09. 2016. у 20:08
На београдском аеродрому завршни радови на изградњи платформе за одлеђивање авиона. Влаисављевић: Већа безбедност и ефикасност, а растеретиће се паркинг-капацитети
Градња платформе за одлеђивање , Фото П. Митић
ДОК бележе рекорде у броју путника током летње сезоне, на Аеродрому "Никола Тесла" ужурбано се припремају за предстојећу зиму. Мајстори из предузећа "Страбаг" граде платформу за одлеђивање и спречавање залеђивања авиона. Са Сашом Влаисављевићем, в. д. директором "Тесле", посетили смо градилиште и уверили се да су радови у пуном јеку. Што се запослених у овој компанији тиче, снег може да падне и крајем октобра, јер ће до тада посао бити завршен.
Претходних година авиони су одлеђавани појединачно, док стоје на позицијама за укрцавање путника. Од ове зиме користиће се најсавременија технологија, а ваздухоплови ће, пре полетања, долазити на платформу за одлеђивање.
- Измештањем операције одлеђивања и спречавања залеђивања авиона на посебну платформу, која је само за то намењена, биће унапређена ефикасност опслуге ваздухоплова у зимским условима, растеретиће се паркинг-капацитети у зимском реду летења, повећати ефикасност и сигурност у обављању авио-саобраћаја - прича Влаисављевић. - Површина платформе је око 21.000 квадратних метара, а предвиђено је да је истовремено могу користити два ускотрупна ваздухоплова, "боинг 737" или "ербас А320" или један широкотрупни авион "ербас А330". Платформа је пројектована да омогући прихват и највећег ваздухоплова "ербас А380", који лети за Њујорк.
Први човек "Тесле" наводи да су завршени ископи за постављање подземних резервоара за складиштење искоришћене течности за одлеђивање, као и ископи за темеље за монтажну халу за смештај резервоара за складиштење топле воде и течности.
- Док се већина највећих аеродрома финансира путем дуга, "Никола Тесла" послује без кредитних задужења - твдри Саша Влаисављевић (на слици). - Такав принцип пословања и управљања повећава профитабилност компаније, тако да је ЕБИТДА маргина београдског аеродрома на нивоу најбољих компанија у овом сектору.
- У пројекте изградње платформе за одлеђивање и спречавање залеђивања авиона и нове саобраћајнице која повезује платформе А и Б, које изводе домаће компаније, уложено је око 600 милиона динара - објашњава Влаисављевић. - То је само део буџета од 4,4 милијарде динара, колико је новим ребалансом плана у овој години предвиђено да из сопствених прихода уложимо у даљи развој и модернизацију. Постојећи инфраструктурни капацитети довољни су за тренутни обим авио-саобраћаја, али одговорно пословање подразумева благовремену припрему за експанзију. Стратешко опредељење руководства је повећање атрактивности београдског аеродрома за авио-компаније и путнике.
Неке од најважнијих инвестиција у току ове године су уређење приземља Терминала 1 и везног дела између Терминала 1 и 2, реконструкција и проширење фингерских ходника А и Ц и инсталација транспортног система пртљага.
РЕКОРД 2. СЕПТЕМБРА
- КАКО је лето време када се традиционално највише путује, забележили смо историјски апсолутни рекорд у броју путника у једном месецу - напомиње Влаисављевић. - У августу су кроз београдски аеродром прошла 590.292 путника, чиме је надмашен претходни рекорд у броју путника из јула ове године. Просечан дневни број путника у августу износио је више од 19.000, а 2. септембра забележен је најпрометнији дан у историји београдског аеродрома, када је у једном дану забележено чак 21.187 путника!
Коментари (1)