До Јадрана брже и безбедније
24. 06. 2016. у 16:45
Деоница од Сурчина до Обреновца, која је почетак Коридора 11, пројектована пре скоро пет година. Инвеститор кинеска компанија. Ибарска магистрала престаје да буде црна тачка саобраћаја
Милутин Игњатовић Фото: П. Милошевић
ГЛАВНИ пројекат за изградњу деонице од Сурчина до Обреновца, која представља почетак Коридора 11, односно ауто-пута Београд - јужни Јадран, завршен је пре скоро пет година. А уговором који је министарка саобраћаја Зорана Михајловић потписала са Лу Шаном, извршним директором у China Communication Construction Company предвиђено је да оно што су инжењери нацртали, грађевинци претворе у модерну саобраћајницу у року од 32 месеца од дана почетка радова.
Када ови радови и цео ауто-пут буду завршени, Београђани ће уместо небезбедном и неусловном Ибарском магистралом, до Црне Горе путовати модерном саобраћајницом преко Обреновца.
Саобраћајни институт ЦИП је без уговора испројектовао ову деоницу дугу 17,6 километара и годинама чека да наплати свој рад, који је процењен на око пет милиона евра. У Министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре кажу да се комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на изградњи ове деонице односи на пројектовање, извођење радова и испоруку материјала и опреме за ауто-пут пуног профила са мостом преко реке Саве, дужине око 1,8 километара. То значи да ће кинеска компанија платити ЦИП-у пројектовање, које је наручио бивши министар Велимир Илић, а које никада није плаћено.
Милутин Игњатовић, директор ЦИП-а, каже да у време израде пројекта није било инвеститора, али се радило у нади да ће се посао ускоро уговорити. И, године су прошле.
- Урадили смо генерални и идејни пројекат од Обреновца до петље Сурчин, који су прошли Републичку ревизорску комисију - каже Игњатовић. - Пројектовали смо и додатних 9,5 километара пута који од Сурчина спаја ову саобраћајницу са Војвођанском на Новом Београду. Уложили смо новац и имамо огромне трошкове. Коначно би требало да добијемо накнаду за тај посао.

Драгослав Драгићевић, главни пројектант ове трасе из ЦИП, објашава да она почиње петљом код Сурчина на вези овог ауто-пута са обилазницом око Београда и пружа се кроз сремску равницу поред насеља Јаково и Бољевци.
- На десну обалу Саве прелази мостом дугим 1.831 метар - каже Драгићевић. - Завршава се још једном петљом код Обреновца, на раскрсници са селом Мислођин, где се спаја са деоницом ка Убу, односно са Коридором 11.
258 КИЛОМЕТАРА
ПРОЈЕКТОВАНА дужина ауто-пута Београд - јужни Јадран, који води од српске престонице до Бара, износи 423 километра, од чега је 258 на територији Србије. Изградњом деонице од Сурчина до Обреновца, повезаће се град Београд са укупно 120 километара непрекидног ауто-пута до Прељине, односно Чачка, који су већ у изградњи. Преостали део трасе, од Прељине до границе са Црном Гором, још није уговорен.
rada
24.06.2016. 16:53
GRCKA a ne Jadran!!!!!!!!!!
Ma sta se zezate napravite prokop da jadransko more dodje u Srbiju ne mora sve da bude kod komsija
@VLAJKO - kanal do Soluna... to je još bolje.
А што је пројектовано тако кривудавно од петље до Јакова? Рекосте да је равница ....
17,6 километара?Фантастично!!!Фали још само 500 и кусур километара :))))
Коментари (12)