Железнице Србије: Због Београда на води измештен теретни саобраћај из центра

Бета

10. 06. 2016. у 17:26

Теретни железнички саобраћај ће због пројекта "Београд на води" наредних дана у потпуности бити измештени са простора Савског амфитеатра

Железнице Србије: Због Београда на води измештен теретни саобраћај из центра
БЕОГРАД - Теретни железнички саобраћај ће због пројекта "Београд на води" наредних дана у потпуности бити измештени са простора Савског амфитеатра на нову локацију преко Макиша, најавиле су данас Железнице Србије.

Први теретни воз за потребе "Железничког интегралног транспорта" већ почетком наредне седмице саобраћаће преко Макиша, изјавио је генерални директор "Железница Србије" Мирослав Стојчић.

Одласком последњег теретног воза за Ријеку, од јуче, 9. јуна, званично је престала да ради железничка станица Београд Спољна која је била саставни део Главне железничке станице у Београду, у којој се одвијао теретни железнички саобраћај.

Дан раније, 8. јуна, Акционарско друштво за железнички превоз робе "Србија Карго" издало је "транспортно ограничење", на основу којег је станица Београд Спољна престала да прихвата и отпрема теретне железничке композиције.

Тиме је, после скоро века постојања, станица Београд Спољна престаје да опслужује железнички теретни саобраћај у центру главног града, наводи се у саопштењу.

У претходних петнаестак дана, радници "Инфраструктуре железнице Србије" су у станици Београд Спољна демонтирали око километар и по колосека и три скретнице.

Извршена је и демонтажу контактне мреже, а до данас треба да буду уклоњени и сви стубови контактне мреже у станици, осим једног неопходног за рад машина које изводе демонтажу и уклањање колосека.

У складу с динамичким планом, укида се и највећи број скретница у станици Београд Спољна, а остају само четири старе и постављају две нове скретнице за потребе одвијања железничког саобраћаја на преостала три колосека.

Претходних деценија милиони тона робе примани су и отпремљени из ове станице, а због значаја и обима превоза управо ту је велики број железничара стицао прва професионална знања и искуства за даљи рад на железници.

У железничкој станици Београд теретни саобраћај био је одвојен од путничког после Првог светског рата, да би се растеретио саобраћај у станици а бригу о терету преузела је теретна станица Београд Спољна.






Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Pancevac

10.06.2016. 18:40

Bas me interesuje kuda ce ici transport iz petrohemiskog kompleksa u Pancevu,kada uklone tranzitnu prugu oko Kalemegdana?

Mihailo Vuković

10.06.2016. 21:20

@Pancevac - Vagon cisterne sa opasnim supstancama će prolaziti kroz ,, Beograd na vodi '' sve dok se ne izgradi obilaznica sa drumsko - železničkim mostom u Vinči . Znači još najmanje 4 godine , pošto još ne postoji ni projekat mosta .

Dok se ne napravi most ...

11.06.2016. 01:46

@Pancevac - Pancevacki most -> Vukov spomenik -> Karadjordjev park -> Prokop -> Topcider ili Novi Beograd itd.

Koja d Inn

12.06.2016. 13:57

@Pancevac - Resenje prolaska tereta kroz grad se planira vec 40 godina...Neki pametnjakovici ,, a vidim ima ih jos su kocili ostvarenje tog plana..Prvo je sklonjen glavni kocnicar , samo je to trebalo uraditi pre roka , a sada ce to biti brzo.