Лопови би украли и вагоне

З. РАДОВИЋ

11. 05. 2016. у 15:15

Лопови "односе" са пруга све што стигну, а не презају да опустоше и градилишта. У протеклих девет месеци штета нарасла на око 350.000 евра

Лопови би украли и вагоне

Фото И.Маринковић

ДОК су мајстори руске компаније "РЖД интернационал" поправљали пругу између Мале Крсне и Велике Плане, са градилишта су однети бакарна ужад, сигнални ормани и тегови у вредности већој од 70.000 евра!

Ово није први пут да крадљивци пустоше дуж пруге, док се она реконструише. Руска компанија која је ангажована на овом послу и раније је упозоравала да "лоповлук постаје препрека и сметња на путу развоја брзог и безбедног железничког саобраћаја". Јер, сличан проблем су имали и током радова на деоници од Панчевачког моста до Панчева, када су неколико пута покрадени скретнички елементи.

Дејан Ђуричанин, директор Центра за унутрашњу безбедност и заштиту у "Инфраструктури железница Србије" каже да су на мети лопова најчешће шине и колосечни прибор, каблови и опрема са постројења контактне мреже. У протеклих девет месеци у овој фирми су обрачунали штету од крађа која је процењена на око 350.000 евра!

Стеван Недељковић, који је запослен у "Ганц гаражи", при "Србија возу", у којима се возови ремонтују, каже да су радници забринути због учесталих крађа.

- Ако лопови овако наставе, остаћемо без плата - упозорава Недељковић. - Не могу сви вагони који стигну на поправку у радионицу, да се сместе унутра, па неки преко ноћи остану испред. Ујутру их затекнемо потпуно опустошене. Лопови скидају врата, прозоре, изваљују седишта. Чупају све што у себи има алуминијума или месинга и што могу да понесу. Чуо сам да је пре неколико дана украдено 30 папуча за кочење са воза који је стајао на станици у Батајници. Извукли су и напонски кабл који спаја вагоне и дуг је више од 30 метара. А многе крађе остану непријављене, јер се људи плаше за своју безбедност. Апелујемо на све надлежне у предузећу, Министарству саобраћаја и Влади Србије да нам помогну.

Недељковић каже да полиција дође, попише шта недостаје и узме отиске, али нема информација шта се даље десило и да ли су нашли кривце. Јавна је тајна да све што лопови однесу заврши код откупљивача секундарних сировина. Када им лопови донесу плен, нико није у обавези да докаже порекло "робе". Закон пушта откупљивача да тргује по сопственом моралу.

ГРАФИТИ

ОСИМ крађа, велики проблем који ружи српске возове су и графити. Тешко је проценити колику штету железничким предузећима прави њихово исписивање. У "Србија возу" кажу да су директни трошкови скидања графита прошле године на возилима путничког саобраћаја били око 200.000 динара. Ове године је чишћење стакла са прозора девет гарнитура БГ воза коштало око 300.000 динара. Међутим, тим трошковима треба додати индиректну штету због искључења возила из саобраћаја, наношења антиграфитне заштите преко завршне боје или примену специјалне завршне боје, која омогућава накнадно скидање графита и повећане трошкове припреме за поновно бојење приликом ремонта возила.


КРАЂА ЈЕ ЈЕДАН ОД НАЈЧЕШЋИХ РАЗЛОГА ОШТЕЋЕЊА САОБРАЋАЈНЕ СИГНАЛИЗАЦИЈЕ

ЗНАКОВИ - кров на СВИЊЦУ

ПРОБЛЕМ са лоповима имају и у ЈП "Путеви Србије". Један од најчешћих разлога оштећења саобраћајне сигнализације је управо крађа делова или комплетних саобраћајних знакова. Они неретко заврше као кров неке шупе или свињца. Ово предузеће штету трпи и због исписивања графита на саобраћајним знаковима, оштећења због временских непогода или приликом саобраћајних незгода.

На ауто-путу Београд - Загреб наша екипа је прошле недеље наишла на чак три саобраћајна знака који су поломљени. Оштећени су путокази изнад коловоза на порталном носачу у зони саобраћајне петље Сремска Митровица, после наплатне рампе у смеру ка Београду, као и на излазу са ауто-пута у смеру ка Сремској Миторивци, где недостаје део знака са називом овог града. Део знака недостаје и на путоказу код искључења за Шимановце.

У "Путевима Србије" кажу да ће оштећена сигнализација на уласку и изласку са ауто-пута код Сремске Митровице бити замењена новим знаковима, који су у изради. Путоказ за Шимановце ће, како тврде, бити уклоњен, јер је прошлог месеца испред њега уграђен нови портални носач са новим знаковима, па је дошло до привременог дуплирања истог степена обавештења.

У "Путевима" кажу да њихова служба свакодневно проверава стање саобраћајне сигнализације на државним ауто-путевима, док и минимално једном недељно контролишу остале државне путеве првог и другог реда.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

ss

11.05.2016. 15:51

Pa znase ko krade po prugama gvozdjusiju i ko skraba po vozovima stoga drzavo i institucije izvolte potrazite ih i polako postavljajte kameru po kameru i nece te imati tolko stete !

crna trava

11.05.2016. 18:42

@ss - OPED lopovi ,tesko se njima kada rtebaju da vuku zeljezo ,treba ih sazaljavati .jer oni nemogu da kradu PAPIRE pa da grade vile.

miki

16.05.2016. 11:59

@ss - Mom komšiji su ukrali registrovana kola, a kada je u SUP-u prijavio krađu rekli su mu da znaju ko je ukrao ali da više ne podnose prijave tužilaštvu jer ono ne reaguje zato što im EU zabranjuje da gone lopove pošto im država nije obezbedila posao , stan i socijalnu pomoć.Smo napred u Evropu do sopstvenog uništenja.

Токyo

11.05.2016. 16:59

Jednom prilikom sam video grupu žena na nekoj poljani koja je pekla paprike na obrnuto okrenutom okruglom znaku za zabranjeno parkiranje. Eto u koje se sve svrhe može iskoristiti ukradeni saobraćajni znak.

Sofer

11.05.2016. 19:13

Da postoji iole malo interesovanja da se to resi,resilo bi se za 24 sata.Zna se ko krade i gde to zavrsava.Nema interesovanja za tako nesto.Naravno uz adekvatne kazne propisane zakonom...Ali... tu smo gde smo.

Dotakli smo dno

12.05.2016. 00:43

Nekome ukradeno moraju prodati, a drzava uporno godinama okrece glavu od takvih otpada gde se vrsi otkup.