Из Бачке у Срем без пасоша

З. Р.

29. 04. 2016. у 21:00

Следеће године требало би да почну радови на изградњи саобраћајнице која ће повезивати Нештин и Бачку Паланку. Путници сада пролазе кроз Хрватску. У току је израда идејног пројекта моста на Дунаву

Из Бачке у Срем без пасоша

МОСТ између Нештина и Бачке Паланке, који се спомиње већ деценијама, требало би коначно да споји сремску и бачку обалу Дунава. "Путеви Србије" су у свој план пословања за ову годину унели и ставку пројектовања овог објекта, а изградња би требало да почне следеће године.

Нови мост биће најузводнији у току Дунава кроз Србију јер ће бити "усидрен" око два и по километра низводно од постојећег, који повезује Паланку и Илок у Хрватској. Очекује се да ће се његовом изградњом смањити трошкови транспорта робе и људи из Бачке ка Срему, западној Србији и Босни и Херцеговини, јер ће нови мост водити од Нештина, преко Ердевика, до граничног прелаза Сремска Рача.

- Почетак градње моста на Дунаву могао би да се очекује у другој половини 2017. године - каже Славољуб Тубић, помоћник директора "Путева Србије". - Тренутно је у току израда идејног пројекта, а паралено с тим, општина Бачка Паланка покренула је израду плана детаљне регулације, чије усвајања очекујемо. Када се то заврши, следе добијање локацијских услова, издавање грађевинске дозволе, стручне и техничке контроле.

Укупна дужина, заједно с приступним мостовима, требало би да буде готово два километра, односно 1.972 метра. Централни распон моста износи 170 метара. Душко Бобера, одговорни пројектант, каже да ће објекат који ће бити изграђен сличити оном код Бешке.

ПРЕ ПОЧЕТКА 100 МИЛИОНА "ПУТЕВИ Србије" су планом пословања за текућу годину обезбедили 100 милиона динара како би сва планска и пројектна документација била комплетирана до краја 2016. Планирано је 84 милиона динара за пројекат за грађевинску дозволу моста на Дунаву с прилазима и 8,4 милиона за техничку контролу тог пројекта. Око 11 милиона динара биће потрошено за иновирање идејног и главног пројекта деонице пута од Визића до Ердевика, а још милион за техничку контролу тог пројекта.

- Морфологија терена и настанак тих терена кроз историју су слични, а уз то је и иста река у питању. Чак је и дужина оба моста приближно иста, око два километра, а и денивелација леве и десне обале Дунава је преко 50 метара, што је још једна сличност с мостом код Бешке - објашњава Бобера. - Тако велика денивелација терена леве и десне обале реке захтева високе стубове моста који су пројектовани као витки, да би истовремено задовољили све економске и конструктивне критеријуме. Лепота овог моста се огледа у његовој виткости, једноставности форме и добрим пропорцијама.

У изради је и студија оправданости, међутим, тренутно је цео пројекат у фази мировања, јер се очекују усвајање планске документације и исходовање услова за израду идејног пројекта. Колико је овај мост потребан, најбоље се могло видети за време хрватске блокаде границе пре неколико месеци за време избегличке кризе, када је најближи мост који је могао да се користи био у Новом Саду, односно 100 километара од Бачке Паланке.

Бобера каже да је комплетан мост могуће израдити за мање од две године, што значи да би већ крајем 2019. прва возила могла прећи из Срема у Бачку.

ПРЕКО САВЕ КОД ШАПЦА

У ТОКУ је и јавна набавка за израду идејног пројекта моста преко Саве код Шапца - каже Тубић. - Колико су нам мостови важни, говори чињеница да је у 2014. и 2015. изграђено укупно 276 мостова широм Србије. У 2016. години биће завршена још 22 моста чија је градња у току. То су мостови на коридорима 10 и 11, државним и локалним путевима, као и мостови који су били срушени у прошлогодишњим поплавама. Од 2011. у Србији су изграђена укупно 363 моста, а највећи број изграђен је 2014. и 2015. То показује колико се изградња инфраструктуре данас одвија знатно брже него ранијих година.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

dragan

29.04.2016. 21:51

Samo da ne bude efikasna iygradnja kao tunel kroz Frusku goru.Vazno je da se gradi autoput Beograd/Cacak, sta je veliko u Vojvodini izgradjeno u poslednje vreme...

Утеривач

30.04.2016. 13:16

@dragan - Други мост код Бешке, друга трака аутопутадо Суботице...А јел` сте ви прочистили канале са оним парама што су вам додељене за те сврхе?

Carls Darvin

03.05.2016. 13:06

@dragan - Hoće da se otcepe bečki kočijaši, pa neka se otcepe kada nisu naši, ...

Djordje Backa Palanka

29.04.2016. 21:52

Konačno da se shvati koliki je značaj ovog mosta za celu Srbiju. Još da se i železnica poveže to bi bio jedan od najrentabilnijih mostva u Srbiji.

Tiebrake

29.04.2016. 22:34

Ne lipsi mago do zelene trave. Neko ce dobro da se ogrebe za ovaj projekat, a realizacija kao i vec cuveni bazen u istoimenom gradicu. Ali rezultati izbora na lokalu ulivaju veliko poverenje - sve strucan i proveren kadar sa dugogodisnjim iskustvom u oblasti carinskih i granicnih propisa.

dane

01.05.2016. 11:51

Taj projekat treba prepustiti da neko privatno investira dakle most i gradnja puta do Sremske Race ,a mozda bi bilo dobro i lokalno samofinaciranje projekta od firmi i prometa robe,Ideja je dobra i mnogo ce znaciti za promet robe iz Backe za Rep.Srpsku i BiH..Jos samo da se sve to ostvari.Mozda treba Kini prepustiti gradnju i finaciranje projekta.

Alisa u zemlji cuda

02.05.2016. 17:33

@dane - Sto se privatnih investicija tice neka se obrate poznatom vlasniku kamionskog prevoza iz Obrovca ! On i njegov zet (bivsi pr.s.o. B. Palanka) imaju veliki privatni interes za taj most !

Alisa u zemlji cuda

02.05.2016. 17:30

Ako bi ste hteli da proverite u katastru u B. Palanci ustanovili bi ste da se zemmljiste na trasi buduceg mosta sa Sremske strane u dobrom delu nalazi u vlasnistvu prepostenog (Bivseg) predsednika opstine B. Palanka !! Samo iz tog razloga voleli bi smo da se taj plan Nikada ne ostvari ! Previse se privatnog interesa gura kao Javni !!