Вози руска замена за шинобусе

З. Р.

13. 02. 2016. у 18:46

Почела да саобраћају прва четири од укупно 27 нових возова купљених из руског кредита. Два на релацији од Београда до Вршца, а по један до Зрењанина и од овог града ка Кикинди

Вози руска замена за шинобусе

НОВИ дизелмоторни возови требало би ускоро коначно да "отерају" у пензију шинобусе старе и више од пет деценија. Прва четири воза, од 27 композиција које су купљене из руског кредита, од јуче саобраћају српским пругама.

У једном од њих јуче се, од Београда до Вршца, провозала и министарка саобраћаја, грађевине и инфраструктуре, Зорана Михајловић, у друштву Александра Чепурина, амбасадора Русије и првог потпредседника "Руских железница" Александра Мишарина.

- Четири воза су укључена у саобраћај и то два на релацији Београд "Дунав станица" - Вршац, и по један на деоници Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд. Лепо је путовати новим, удобним и чистим возом. Циљ наше владе је да имамо рехабилитоване пруге, да их се не постидимо и да желимо да се возимо железницом. А задатак нам је да станичне зграде буду чисте, да се возови одржавају и, пре свега, да стижу на време.

Министарка је напоменула да је тренутно просечна брзина возова 45 километара на сат и да је циљ да се у наредних пет година у целој Србији подигне на 120 километара на сат. Предвиђено је да до краја 2016. руска фирма "Метровагонмаш" допреми још 20 возова, док ће још три стићи у 2017. години.

ИНВЕСТИЦИЈЕ Руски кредит, вредан укупно 800 милиона долара, биће реализован до краја 2017. године и обухватиће реконструкцију и изградњу више од 150 километара пруга и набавку 27 нових возила - рекла је Михајловићева. - Предвиђена је и реконструкција шест деоница на Коридору 10, обнова дела барске пруге, градња пруге Београд - Панчево и Стара Пазова - Нови Сад. Вредност актуелних пројеката на железници који се реализују је 1,5 милијарди евра, а заједно са предвиђеном модернизацијом пруге Београд - Будимпешта, више од 2,5 милијарди евра.

Зоран Пузовић, помоћник генералног директора за саобраћај, вучу и одржавање возних средстава "Србија воза", истакао је да су у питању возови који саобраћају на неелектрификованим пругама, у локалном и регионалном унутрашњем саобраћају. Имају 246 места, 120 за седење и 126 за стајање.

- Пре три године смо набавили 12 оваквих возова, и уз ових 27, имаћемо сасвим довољно композиција да се више нико не вози шинобусима из педесетих година - објаснио је Пузовић.

- Њих ћемо повући из употребе, јер су давно одслужили своје и више се не могу ни поправљати.

Цена повратне карте од Београда до Вршца је 512 динара, а на овој релацији је током прошле године превезено 250.000 путника.

ПОМОЋ ЛЕТАЧКОЈ АКАДЕМИЈИ

Ваздухопловна академија СМАТСА у Вршцу је светски призната по квалитету обуке пилота и држава ће им максимално помоћи да тај ниво одрже. То је истакла министарка саобраћаја Зорана Михајловић после јучерашњег обиласка ове школе, у којој се тренутно обучава око 130 будућих пилота из неколико земаља света.

- Академија постоји шест деценија, а пилоти који су из ње изашли лете за светске авио-компаније. То је најлепши производ који наша земља може да да - рекла је министарка Михајловић. (Ј. Ј.)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

Miloš Žarković

13.02.2016. 19:37

Ne razumem zašto kupujemo srcem a ne razumom. Kupili smo ruski krš po ceni vrhunskih nemačkih vozova, platili ga ruskim lihvrskim kreditom kojeg će da plaćaju naša deca dok će taj krš rđati po slepim kolosecima čekajući rezervne delove koji nikako da dođu. Do kad vise bre lažnih prijatelja. Pa koga je to Rus odbranio a Kinez nahranio?

Gojko

14.02.2016. 13:53

@Miloš Žarković - Lepo kazesh da ne razumesh.Ali ja ne razumem zashto lupash po tim komentarima.Ruske motorne garniture su iz ruskog kredite od 800 miliona dolara.Iz kredita evr.investicione banke kupujemo shtadlerove garniture.Ruske garniture imaju nemachke [ MAN ] motore,a ruska zeleznica je medju najboljim u Evropi.Da imamo SVOJ novac mogli bi da kupujemo i ferarije,ali NEMAMO.

milojko

13.02.2016. 19:45

Zeleznica ce, dakle, u drzavi Srbiji postojati samo u Vojvodini! Valjda vlast bira kud je ravno, tu se lako voza. Ovih 27 ruskih sinobusa su zamena za citavu prugu Valjevo-Loznica? Za ozivljavanje citave regije i povezivanje transverzalom sa Republikom Srpskom i BiH? Trasa pruge i izgradjeni tuneli polako propadaju nedovrseni, visedecenijski trud graditelja se baca za racun jeftine promocije vozanja po okolini BG.

Gojko

14.02.2016. 18:40

@milojko - Ti si skroz prolupao.Da li si uopshte video tu rusku garnituru vozova [ koja ni najmanje ne lichi na neki shinobus ].Birajte dobru vlast i nek lobira za tu prugu,koja sa ruskim kreditom nema dodirnih tachaka.Gde su vam politichari.Vuk Karadzich jedavno lobirao od Cetinja do Petrograda,a vi chekate da vam neko dodje u Loznicu na noge.

Васиљ

13.02.2016. 21:34

Опет Стара Пазова- Нови Сад? Већ је пре неких 4-5 година комплетно реконструисано релацију Чортановци - Петроварадин. Ако није добро урађено хајде да вуче букагије ко је стрпао паре у џеп. Ја недам моје новце лоповима.

boca

13.02.2016. 22:31

šta me briga za vojvodinu pa srbiju čine valjda niš, leskovac, kruševac, kraljevo, čačak, užice...pa bre ovo nema nigde???????

Sima

15.02.2016. 15:25

@boca - Baš mudro zboriš... Pa šta da na tvoje reči kaže neki Vojvođanin? Baš ga briga za ostatak Srbije? Takvim razmišljanjem nećemo nigde stići. Osim toga, nisi baš ni najbolje obavešten. Ruske garniture voze, na primer, na relaciji Kragujevac - Kraljevo, Kraljevo - K. Mitrovica, Užice - Požega. Na žalost, mnogo puta su kamenovane od strane bahatih lokalaca!

Gaga

15.02.2016. 18:49

Vojvodina je pod Austrougarskom imala razvijeniju železničku infrastrukturu nego danas 2016. u Srbiji!! Znači država Srbija duguje mnogo više građanima Vojvodine!