НОВИ дизелмоторни возови требало би ускоро коначно да "отерају" у пензију шинобусе старе и више од пет деценија. Прва четири воза, од 27 композиција које су купљене из руског кредита, од јуче саобраћају српским пругама.

У једном од њих јуче се, од Београда до Вршца, провозала и министарка саобраћаја, грађевине и инфраструктуре, Зорана Михајловић, у друштву Александра Чепурина, амбасадора Русије и првог потпредседника "Руских железница" Александра Мишарина.

- Четири воза су укључена у саобраћај и то два на релацији Београд "Дунав станица" - Вршац, и по један на деоници Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд. Лепо је путовати новим, удобним и чистим возом. Циљ наше владе је да имамо рехабилитоване пруге, да их се не постидимо и да желимо да се возимо железницом. А задатак нам је да станичне зграде буду чисте, да се возови одржавају и, пре свега, да стижу на време.

Министарка је напоменула да је тренутно просечна брзина возова 45 километара на сат и да је циљ да се у наредних пет година у целој Србији подигне на 120 километара на сат. Предвиђено је да до краја 2016. руска фирма "Метровагонмаш" допреми још 20 возова, док ће још три стићи у 2017. години.

ИНВЕСТИЦИЈЕ Руски кредит, вредан укупно 800 милиона долара, биће реализован до краја 2017. године и обухватиће реконструкцију и изградњу више од 150 километара пруга и набавку 27 нових возила - рекла је Михајловићева. - Предвиђена је и реконструкција шест деоница на Коридору 10, обнова дела барске пруге, градња пруге Београд - Панчево и Стара Пазова - Нови Сад. Вредност актуелних пројеката на железници који се реализују је 1,5 милијарди евра, а заједно са предвиђеном модернизацијом пруге Београд - Будимпешта, више од 2,5 милијарди евра.

Зоран Пузовић, помоћник генералног директора за саобраћај, вучу и одржавање возних средстава "Србија воза", истакао је да су у питању возови који саобраћају на неелектрификованим пругама, у локалном и регионалном унутрашњем саобраћају. Имају 246 места, 120 за седење и 126 за стајање.

- Пре три године смо набавили 12 оваквих возова, и уз ових 27, имаћемо сасвим довољно композиција да се више нико не вози шинобусима из педесетих година - објаснио је Пузовић.

- Њих ћемо повући из употребе, јер су давно одслужили своје и више се не могу ни поправљати.

Цена повратне карте од Београда до Вршца је 512 динара, а на овој релацији је током прошле године превезено 250.000 путника.

ПОМОЋ ЛЕТАЧКОЈ АКАДЕМИЈИ

Ваздухопловна академија СМАТСА у Вршцу је светски призната по квалитету обуке пилота и држава ће им максимално помоћи да тај ниво одрже. То је истакла министарка саобраћаја Зорана Михајловић после јучерашњег обиласка ове школе, у којој се тренутно обучава око 130 будућих пилота из неколико земаља света.

- Академија постоји шест деценија, а пилоти који су из ње изашли лете за светске авио-компаније. То је најлепши производ који наша земља може да да - рекла је министарка Михајловић. (Ј. Ј.)