ПУТНИЦИ се полако враћају у вагоне. Осим јефтинијих карата у односу на аутобуски превоз, да путују возом охрабриле су их нове локомотиве, али и обнова пруга. У "Железницама Србије", међутим, схватају да је то тек почетни напор који морају уложити да бисмо вратили њихово поверење и повећали број корисника.

- Од када смо пустили нове електромоторне гарнитуре ка Суботици, Нишу и Пожеги и осталим правцима повећао се број корисника - каже Југослав Јовић, директор "Србија воза". - Дуплиран је број путника ка Новом Саду. Очигледно је услуга превоза много боља, а народ препознаје удобност и комфор који нудимо. Повећали смо и број полазака, па сада возови за Нови Сад иду на сваких сат времена. Путовање на тој релацији је скраћено и сада траје око сат и по. Из центра једног до центра другог града се стигне за то време. Та линија је најбоље попуњена.

Јовић напомиње да од престонице до Ниша воз сада саобраћа око четири сата, а у повратку 30 минута дуже. Он истиче и да ће измештањем полазне станице на "Прокоп" бити скраћено време путовања за минимум двадесетак минута.

- То ће бити добро, јер аутобус са стајањима од Београда до Ниша путује око три сата - каже директор "Србија воза". - Ако би воз стизао за три и по сата, мислим да би то привукло више путника. Цене планирамо да повећамо минимално и то у складу са рангом воза. Укинули смо нека стајања, па возови брже стижу на одредиште. Обични, путнички, стају на свакој станици и путном прелазу, а ми се трудимо да што брже стигну и зато смањујемо број стајања.

ЕФЕКТИ ТЕК ДОГОДИНЕ - Нове гарнитуре увели смо тек половином јуна прошле године, тако да тек догодине у ово време очекујемо да се виде прави ефекти и да се повећа број путника - каже Зоран Динчић, директор Сектора за саобраћајне послове "Србија воза". - У 2015. години превезли смо 6.247.000 путника, а од тога је 339.000 у међународном саобраћају.

Путовање возом је увек било јефтиније, али путник никада није био сигуран када ће и да ли ће стићи на одредиште. Српска железница је после година пропадања почела да се мења, али су те промене тешке и споре. Стигле су две гарнитуре дизел-моторних возова, које су купљене из руског кредита, а очекује се испорука још 25. Путници, међутим, не крију разочарање што су још у употреби и дотрајале композиције старе и више од 40 година.

- Често путујем у Нови Сад и више пута сам ишла новим возовима, али сам пре неколико дана ушла у стари - прича пензионерка Јасмина Јоцић. - У ужасном су стању, кроз прозор се не види од прљавштине и не разумем зашто их још пуштају у саобраћај. Тоалети су били закључани, а кондуктер нам је рекао да их држе под кључем, јер из хигијенских разлога нису за коришћење.

Поједине деонице српске железнице ускоро би требало да буду обновљене, уз дупло бржу брзину возова и модерне вагоне.То се остварује уз реализацију уговора са компанијом "Руске железнице интернешнал". Пре две године потписан је уговор вредан 960 милиона евра, а након обављеног посла саобраћај би на обновљеним деоницама требало да буде готово дупло бржи. Брзина би са садашњих 50 километара на сат требало да достигне 120 километара на сат.