После инцидента код Сврљига: Заказала контрола воза
18. 09. 2015. у 08:30
Стручњаци упозоравају да се процедуре не спроводе. Не би било ванредне ситуације да се радило по правилима, каже проф. Мандић. Железничари: За популарне "швеђанке" нема делова
ЖЕЛЕЗНИЧАР Зоран Симоновић је успео да зустави воз коме су отказале кочнице свега два километра пре Сврљишке клисуре и тако спасе најмање 50 путника. Недавни инцидент на прузи Ниш - Зајечар отворио је, међутим, питање колико су безбедне локомотиве, које су махом давно "прегазиле" очекивани рок трајања, али и делови пруге који не толеришу брзину већу од 30 километара на сат. У "Железницама Србије" у четвртак нису коментарисали како је "помахнитила" једна од "швеђанки", али стручњаци сматрају да се ово не би десило да је возило било потпуно исправно на поласку.
Прописане безбедносне процедуре у "Железницама Србије" су, каже професор Драгомир Мандић са Саобраћајног факултета у Београду, одличне. Баш као и у осталим системима, проблем је што се оне вероватно не поштују до краја.
- Реч је о техничком систему на железници, а сви технички системи на железници имају вишеструке безбедносне провере, које треба да спрече да до непредвиђених ситуација дође - каже професор Драгомир Мандић. - Да је возило било потпуно исправно на поласку на пут, сигурно никакав ванредни догађај ове врсте не би могао да се деси. У принципу, као и код авиона и камиона и других превозних средстава, обично постоји неколико кочионих система којима воз може да се заустави. Не би смела та врста ванредне ситуације да се деси да су процедуре потпуно испоштоване и да је извршен преглед пре поласка. Ако откаже један систем кочења, ту је други. Објективно се може очекивати у будућности погоршање стања безбедности с обзиром на веома лоше стање возила. Локомотиве су у катастрофалном стању. Набавка електромоторних "Штадлерових" и дизелмоторних руских локомотива је нешто побољшала стање у путничком саобраћају, али у теретном се бојим да не буде више безбедносних ризика.
У Синдикату железничара Србије обајшњавају да је стање на железницама веома лоше. Годинама држава не улаже довољно. Локомотиве су старе. И "швеђанке" су махом прегазиле трећу деценију, па и за њих, као и за многе друге, недостају резервни делови.
- Ради се уз помоћ штапа и канапа, поготово на тој прузи - каже Драган Ранђеловић, председник Синдиката железничара Србије. - Железница је у том делу Србије на ниским гранама, технолошки није одржавана. То је небрига државе. Сада су ствари почеле мало да се покрећу, али је много проблема. И вучна и возна средства и пруга су дотрајали. Време коришћења превазилази све рокове. Проблем су делови. Мора често да се импровизује. На пругама се смањује брзина, али ни то није увек довољно. Страшна је посвећеност запослених. "Швеђанке" су купљене половне пре десетак година. И тада су се показале као поуздане на пругама. Проблем је што нису одмах набављени и резервни делови. Замор материјала је главни кривац за проблеме "Железница Србије". Гледајте статистике, најређе је кривац људски фактор. Има шинобуса које странци кад виде не могу да верују да се негде још користе. Они могу да их виде само у музејима.
Vox
18.09.2015. 09:32
Kriminal. Suditi tehničku službu za izazivanje opšte opasnosti.
@Vox - Direktori, koji lapaju pare, teraju ih da potpisuju, inace otkaz...
plate. na zeleznici su kao da radepunom. parom masinovodja prima preko 60000 Luda zemlja
@Sasa - Taj mašinovođa i treba da ima toliku platu, možda i veću, s obzirom da je primoran da sebe i druge izlaže riziku, upravljajući havarisanim vozovima na dotrajalim prugama. Pre samo pet meseci jedan ovakav šinobus se zapalio, na sreću bez povreda putnika.Ako se nešto ne promeni slutim da će doći do tragedije, koja se angažovanjem vlasti i te kako može izbeći. Žao mi je što veći mediji nisu izveštavali o ovom slučaju, to je dobar pokazarelj o spremnosti vlasti da se pozabavi ovim problemom.
@Sasa - Još jedna zanimljivost, šinobus sa slike oznaka 710-005, se takođe zapalio i potpuno izgoreo u novembru 2013.http://timockapruga.org.rs/video_galerija/izgoreo_voz.php
Коментари (9)