У НАРЕДНЕ четири године, у обнову 1.100 километара путева у Србији биће уложено 400 милиона евра, најавила је јуче Зорана Михајловић, министар саобраћаја. План за 2015. је 260 километара.

- Рехабилитација првих километара почиње већ следеће недеље - истиче Михајловићева. - Цео пројекат је вредан око 400 милиона евра, од којих ће држава обезбедити око 113 милиона, а за остатак новца Влада Србије је дала гаранцију за зајам Светске банке, Европске инвестиционе и Европске банке за обнову и развој. У првом јавном позиву посао су добила домаћа предузећа. Позивам све извођаче да поштују рокове и квалитет радова јер ће изгубити посао они који буду каснили. Очекујемо од вас да покажете да српска путарска предузећа могу да ураде више од оног што се може чути у јавности. Не очекујем никакве проблеме и нећемо дозволити никаква кашњења.

Носилац овог посла су "Путеви Србије" и наплаћиваће пенале за кашњење извођачима радова који су дужни да ураде и пројекте обнове. Рехабилитација путне мреже, како наводи Михајловићева, једнако је важна као завршетак Коридора 10. Влада Србије је стала иза овог пројекта и жели да покаже да тај посао може да се реализује на време и да домаће компаније добију референце.

Према речима Зорана Дробњака, в. д. директора "Путева" рехабилитација подразумева и подизање безбедности саобраћаја. Од 15.000 километара путева у Србији око 75 одсто или 10.000 треба обновити. Ове године, како каже Дробњак, између осталих биће рехабилитовани путеви Љубовија - Мали Зворник, Мали Зворник - Бања Ковиљача, Аранђеловац - Лозница, Јариње - Рашка, Мрчајевци - Краљево, као и Рудник - Топола. По завршетку посла безбедност на путевима биће подигнута за 10 одсто, а трошкови одржавања смањени 30 одсто.

ПУТАРИНА ПО ПРЕЂЕНОМ

МИНИСТАРСТВО саобраћаја дало је задатак "Путевима Србије" да обезбеди раднике за нове наплатне станице на ауто-путу Београд - Нови Сад, како би се коначно на овој деоници северног крака Коридора 10 увео затворени систем наплате путарине - по пређеном километру. После текста у "Новостима", којим је указано на вишедеценијски проблем да возачи плаћају накнаду и за делове саобраћајница које не користе, Министарство је наложило "Путевима" да ангажује раднике како кроз сопствену рационализацију, тако и преко Комисије за давање сагласности за ново запошљавање код корисника јавних средстава. Препрека за успостављање затвореног система за наплату путарине на овој деоници била је немогућност пријема нових радника.