Коридор 11: Пробијени тунели Шарани и Брђани

Т. СПАЛЕВИЋ

09. 05. 2015. у 18:33

Успех грађевинара на деоници будућег Коридора 11 од Љига до Прељине. Пробијени Шарани у дужини од 887 и Брђани од 455 метара

Коридор 11: Пробијени тунели Шарани и Брђани

БАГЕРИ чекићари прославили су се у суботу на траси Коридора 11 на деоници Љиг - Прељина. У једном дану пробили су два тунела, Шарани у дужини од 887 метара и Брђани од 455 метара. Главни извођач радова, азербејџански "Азвирт" поверио је реализацију ових послова нашим предузећима "Енергопројект нискоградња" и "Планум".

- Ово је за грађевинаре у Србији велики дан победе, историјски успех - истакао је Дмитар Ђуровић, директор Коридора Србије. - Пробили смо два тунела, што у историји до сада није забележено. Ово је трећи пробијени тунел на траси која се гради из азербејџанског кредита. Четврти пробијамо за месец дана и план је да до краја године буде проходан и пети тунел. Ово је велики успех за Коридоре Србије, али и све наше партнере у овом послу.

Деоница Коридора 11 од Љига до Прељине у дужини од 40,3 километра вредна је 308 милиона евра. Али, како наводи Ђуровић, Коридори Србије су у сарадњи са "Азвиртом" и пројектантима до сада успели да уштеде 14,5 милиона евра. Тунел Голубац био је предвиђен пројектом, али су Коридори и извођачи радова осмислили друго решење тако да ће се уместо тунела на том делу наћи усек. Вредност тих радова била је предвиђена 5,5 милиона евра. Пошто се неће градити тунел, уштедеће се чак три милиона евра. Ова деоница ка ауто-путу ка Јадрану биће завршена најкасније до 25. августа наредне године. Али, како све тече по убрзаној динамици, Коридори очекују да пун профил ауто-пута буде завршен пре рока.

Тренутно је на овом великом градилишту дневно ангажовано 1.450 радника и око 400 машина. До сада је асфалтирано 24 километра и асфалтом би до краја године требало да буде покривена комплетна деоница. Осим пуног профила ауто-пута на деоници од Љига до Прељине предвиђена је и изградња 25 километара паралелног пута од којих је 7,1 км асфалтирано. Циљ Коридора Србије је, како каже Ђуровић, да се у овој години заврши око 90 одсто радова.

Уз пет тунела, на траси ауто-пута је укупно 66 мостова. До сада је завршено 49, а у току је изградња 17 мостова. Све мостовске конструкције биће завршене ове године. Како су истакли Стојан Чолак, директор "Енергопројект нискоградње" и Ратомир Тодоровић, први човек "Планума", радови на тунелима напредују у складу са динамиком. Тежи део посла је, кажу, завршен, а сада следи бетонирање и неимари настављају рад у три смене.

ЛАЛИНЦИ

ПРОБЛЕМ житеља Лалинаца биће решен. Коридори Србије су још крајем 2012. године упозоравали Министарство грађевинарства да су грађани овог села потпуно одсечени. Министарство грађевинарства и Путеви Србије су нашли решење, али га још нису спровели у дело. Коридори Србије су омогућили грађанима да користе приступне путеве до коначног решења. Због овог проблема, било је застоја у радовима, али их више неће бити - обећавају у Коридорима Србије.

ОТКУП ЗЕМЉИШТА

ДЕОНИЦА Љиг - Прељина тренутно је једино градилиште на најважнијим путним правцима у Србији где је комплетно завршена експропријација. За тај део посла, били су задужени Коридори Србије. Када је уговорен кредит, Србија је имала рок само шест месеци да заврши поступак експропријације, али су извођачи радова имали разумевања, тако да су прво радили на деоницама где је земљиште било откупљено.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Maximilijan

10.05.2015. 00:25

Posao poveren azerbejdzancima a oni uzeli nas energoprojekt da radi. Bravo za vlast...

Petra

11.05.2015. 12:22

@Maximilijan - Azerbejdzanci dali pare i nadgledaju radove, a nasa firma izvodi radove i nasi ljudi primaju platu, sta tu nije jasno i sta imate protiv nash firmi, a posebno Energoprojekta, koji ima projekte svuda u svetu!!!!!!!!

ja

04.08.2015. 11:52

@Maximilijan - Problem je taj sto azerbejdzanska firma uzme vecinu novca, azerbejdzanska banka uzme kamatu na kreditkredit, a energoprojektu i planumu daju neku malu siću

Vidojlo

11.05.2015. 09:33

Nešto ovde nije dobro. Direktor koridora tvrdi da je uštedeo 14 miliona evra a ministarka da je vršio preprojektovanje. Ako je preprojektovanje dalo uštede onda sve pohvale direktoru. Očekujem da ministarka kao odgovorna za puteve objasni transparentno šta se dešava.