Стари мост код Бешке: Ново, а мора да се крпи

Ђ. Вукмировић

05. 07. 2014. у 18:20

Уочи проласка великог броја турских радника, санирају се оштећења на старом мосту. Комплетна обнова била крајем 2013. Могуће да ће бити потребна замена целе средње траке

Налет пре свега турских радника из западних земаља, који се очекује овог викенда и који ће, крећући се од севера ка југу Србије, протутњати и преко старог моста код Бешке, тај објекат дуг преко два километра дочекаће без ударних рупа. Радници "Бачка пута" из Новог Сада су у петак завршили крпљење опасних оштећења на коловозу на четрдесетак квадратних метара и саобраћај ће моћи да се одвија несметано.

- Наш посао је био да санирамо ударне рупе лоциране на дужини од отприлике 400 метара средње коловозне траке, гледано из правца Новог Сада, и то смо и урадили - каже Сњежана Ружић, шеф градилишта. - Оштећења асфалта, додуше засада не тако драстичних, има и на преосталом делу те траке.

Пре него што су ударне рупе закрпљене, каже један од радника "Бачка пута", готово да није било дана а да бар један аутомобил, због оштећења, не остане на старом мосту. Ово не би било чудно да комплетна санација тог моста, укључујући, разуме се, и пресвлачење новим асфалтом, није окончана крајем прошле године, дакле пре једва нешто више од шест месеци! Тај посао је обавио конзорцијум суботичког "Војпута" и београдске "Мостоградње", а наручилац посла били су "Путеви Србије".

- У овом тренутку не можемо да кажемо због чега су оштећења настала, праву слику имаћемо тек када, средином наредне седмице, због раније планираног теста оптерећења, стари мост затворимо, а саобраћај преусмеримо на нови - каже, за "Новости" Предраг Живковић из "Мостоградње".

Као могући разлози пребрзог пропадања новог асфалта помињу се његов лош квалитет, затим лош квалитет нове врсте увозне хидроизолације која је стављена испод њега и први пут коришћена код нас и, најзад, то што је санација рађена од октобра прошле, до јануара ове године, дакле ван грађевинске сезоне. Оштећења су, иначе, таква да се не искључује ни могућност да асфалт са целе средње траке буде уклоњен и да буде постављен нови.

- По мом мишљењу, то, ипак, неће бити неопходно и биће довољно да се асфалт замени на осамдесетак метара - оцењује Живковић. - Мислим да је суштина проблема у чињеници да ја санација рађена ван сезоне, али то, због банкрота аустријске "Алпине" којој је, иначе, тај посао претходно био поверен, није могло да се уради раније.


ПАПРЕНО, А ЛОШЕ

САНАЦИЈА старог моста код Бешке је, иначе, коштала чак 1,7 милијарди динара. Када је, 27. децембра прошле године, пуштен у саобраћај, "Путеви Србије" су саопштили да су "радови изведени квалитетно и темељно, тако да је старој и оронулој конструкцији, савременим и врхунским материјалима продужена употребна вредност и тиме обезбеђено несметано коришћење без већих улагања у наредним деценијама". Стварност, међутим, показује да и није баш тако.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (17)

Demokrata, EU!

05.07.2014. 20:45

Mora da se zakrpi, valjda nećemo da se sramotimo u EU?! I skupo će koštati !!

Zoran

05.07.2014. 22:11

Prošao sam novim mostom mesec dana posle puštanja u saobraćaj. Na samom mostu je asfalt bio u redu, i sada je, ali posle mosta su već tada bili kolotrazi i veliki nabori na putu. Važno je da je gos'n Mrka na slobodi...

Icebreaker

05.07.2014. 23:20

@Zoran - Punila se kasa SPS...a tako se nazalost pune i ostale...preko nasih dzepova...dokle cemo da budemo ovce ?!

Kerber-NS

05.07.2014. 23:29

Mislim da je Velja Ilic rekao sve onim svojim "Pa ljudi ja razumem da vi kraduckate, ali bre vi kradete" :)

vozac

06.07.2014. 01:15

Cesto prodjem tom deonicom, rupe su se pocele pojavljivati vec u februaru, dva meseca nakon pustanja u promet, i sad tek o tome pisete, posto su vec dva ili tri puta krpljene. Cudno da se takve stvari najcesce dogadjaju tamo gde SPS vodi glavnu rec, ali niko ne reaguje. Tako je u Novom sadu u svim javnim preduzecima gde SPS upravlja ili je upravljao-ogromni dugovi pocev od PU Radosno Detinjstvo pa na dalje.... a koliko vidim nije to samo u Novom Sadu, tako je svuda, na zalost...

MaBreGadeMiSeVise

06.07.2014. 03:12

Aj u 5 marke da će sad gospodin Čume da popravlja asfalt ? Ako ne on, onda neki slični gospodin..

rajko

06.07.2014. 09:00

Jos nisam pronasao pravi naziv za nasu drzavu. Zato su propadali svi tenderi kao brinu o nasoj drzavi i kazu da su skupi.A u stvari je pravi razlog sto nemogu nista da ukradu, i zato cemo krpiti jos dugo dugo ,kod nas je sistem pola pije pola sarcu daje.

djordje bg

06.07.2014. 10:38

Sve dok se ne budu poceli hapsiti narucioci posla,izvodjaci radova (direktori),nadzorni organi i svi ostali u lancu imacemo takve puteve ,zgrade,mostove.Odgovorno tvrdim imamo i ljude i znanje da uradimo kvalitetno svaki objekat.Zasto to ne radimo nisu krivi inzenjeri i radnici,problem je na visem nivou.Kako je moguce da asfalt propadne za godinu dana,linije i pesacki prelazi se ne vide za par meseci,zgrade tonu,pucaju,mostovi i putevi nemaju upotrebnu dozvolu i nista se ne desava.

mi

06.07.2014. 12:59

Pa cekajte, kolko znam Mrka na ovoj strani mosta jos nije odigrao kolo.....kad na mostu postave sator i stolove, te pecenje i kad zapeva pevaljka onda ce tek biti sve na svojem mestu....dotle strpimo se malo...

beska

06.07.2014. 13:35

@ - Lopovi sve i jadna nasa drzava,em je gorivo skupo i jako lose a putevi katastrofa.Gorismo nego Albanija i siptari.

Dragan

07.07.2014. 18:05

Naterajte izvođače radova da okrpe sve za džabe,a ako se bune pronađite im sve malverzacije u vođenju knjiga pa im zatvorite firmu preko kazni.Ne dajte im da dobiju više nijedan posao u državi pa nek propadnu.