Први контејнерски воз који је кренуо из грчке луке Пиреј, и саобраћа до Чешке, стићи ће вечерас између 18 и 19 сати у Србију, у железничку станицу Прешево, саопштиле су данас Железнице Србије.

Теретна железничка композиција синоћ је кренула из Пиреја и преко Македоније, Србије, Мађарске и Словачке, саобраћа за Чешку.

Реч је о пробном теретном возу између Пиреја и Чешке, у чијој организацији саобраћаја учествују и Железнице Србије, а контејнерска композиција превози робу за потребе кинеске компаније КОСКО (Кинеска океанска транспортна компанија), која је у грчку луку уложила око 750 милиона долара, како би она постала главна лука јужне Европе.

Кинеска компанија, транспортом робе железницом преко Пиреја до северне Европе штеди неколико дана пловидбе бродом и огромна финансијска средства, па планира изградњу још једног пристаништа, чиме би капацитет те грчке луке био повећан на седам милиона контејнера годишње, истиче се у саопштењу Железница.

Покретање овог воза договорио је генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић са генералним директором Грчких железница. Контејнерски воз ће, у наредних месец дана, између луке Пиреј и Чешке саобраћати једном недељно. Уколико у овом пробном периоду време транспорта, квалитет услуге и конкурентност превоза буду на високом нивоу, кинеска компанија планира да у наредном периоду на овој релацији дневно железницом превози пет до шест контејнерских возова, односно око 700.000 тона робе годишње.

КОСКО, наиме, у грчкој луци Пиреј има око четири милиона контејнера и заинтересован је да њихов транспорт организује до Чешке, железницом. Све железничке управе на траси овог воза сагласиле су се да учине максималне напоре како би скратили време путовања контејнерских возова на том правцу и њихово задржавање на границама, чиме би железница потврдила своју конкурентност у односу на друге видове саобраћаја, пре свега водени, наводи се у саопштењу. У складу са тим Железнице Србије предузеле су све активности да овај контејнерски воз што брже прође кроз Србију и кроз нашу земљу се неће нигде заустављати, а и време задржавања воза на границама биће знатно смањено у односу на досадашњих три сата.

На тај начин железнички саобраћај на овој релацији преузеће транспортни примат, а Железнице Србије оствариће изузетно значајне приходе.