Железнице Србије ће у летњој сезони само од превоза туриста из Велике Британије, Плавим возом на линији Београд - Бар, зарадити између 40.000 и 50.000 евра, изјавио је Тањугу генерални директор српских железница Драгољуб Симоновић.

Он је на Сајму туризма у Београду, такође, најавио да ће Железнице Србије ове године почети набавку између 50 и 100 половних вагона за путнички саобраћај, како би путници могли удобније да се возе.

"У овој години рачунам да ћемо добити 50 до 100 половних вагона из наших средстава, без кредита. То ће бити вагони за путнички саобраћај из Немачке, Аустрије или неке друге земље и послали смо наше експерте да испитају те вагоне, које ћемо купити преко тендера", навео је Симоновић.

То значи да ће српске железнице, како је рекао, имати између 10 и 12 пристојних возова, с обзиром да ће ти вагони бити далеко бољи од старих које сада користимо.

Симоновић је рекао да железнице журе да набаве део тих вагона до маја или јуна управо због летње туристичке сезоне и да ће ти вагони бити укључени, пре свега, на линији Београд - Бар.

Железнице Србије су на Сајму туризма потписале уговор са компанијом Експлор Монтенегро, преко које ће се туристи из Велике Британије возити гарнитурама Плавог воза, које ће бити укључене у редован саобраћај на линији Београд - Бар.

Српске железнице су прошле године почеле да сарађују са том компанијом и прошлог лета је на тој линији превезено 215 туриста из Велике Британије.

Представник Експлор Мотенегра Милош Митић је рекао Тањугу да је већ уговорено пет тура и да ће овог лета бити превезено око 300 британских туриста.

Међу њима, осим Енглеза, има и Руса и Италијана, рекао је Митић додајући да је углавном реч о туристима више класе, који су љубитељни железнице и поштоваоци бившег председника Југославије Јосипа Броза Тита, или су некада радили у бившој Југославији.

Они на тури имају туристичког водича који их упознаје са пределима Србије и Црне Горе, али и Титовим животом и путовањима Плавим возом.

Британски туристи су фасцинирани пределима Србије и Црне Горе, а нарочито црногорским делом пруге и уживају у вожњи која траје 12 сати, рекао је Митић.

Просечна тура траје укупно између шест и осам дана у Србији и Црној Гори и кошта око 1.300 фунти.