“Туркиш ерлајнс” најозбиљнији је кандидат за стратешког партнера “Јата”, каже за “Новости” Срђан Радовановић, генерални директор наше авиокомпаније.
- Турски авиопревозник заинтересован је за било који облик стратешког партнерства са “Јатом” - докапитализација, аквизиција, джоинт венчер. Све могућности су у “игри”, а одлука би могла да буде донета до 20. децембра - додаје Радовановић и каже да су у току разговори у Истанбулу.

- Заменик генералног директора “Јата” састао се са чланом Управног одбора “Туркиш ерлајнса”. Према информацијама, које су ми пренете са тог састанка мислим да можемо да се надамо сарадњи са овом компанијом. Наравно, ми смо ту само аниматор, а одлука је на Влади Србије, која треба да одради комплетан посао. У организацији овог састанка у Истанбулу, који је директна последица недавне посете турског председника Београду, посредовао је министар Сулејман Угљанин. Очекујемо да ће УО “Туркиш ерлајнза” донети одлуку до 20. децембра и тада ћемо знати има ли простора за стратешко партнерство.
Радовановић наводи да колеге из Турске импресионира не само положај базног аеродрома већ људски потенцијал “Јата”.
- Највећа предност “Јата” је наших 150 обучених пилота с великим искуством и на томе нам завиде многе компаније - истиче Радовановић. - “Туркиш“ је преузео “БХ ерлајнс” али у БиХ имају кадровских тешкоћа, јер пилоте морају да обучавају у Истанбулу. И нама стратешко партнерство са “Туркиш ерлајнзом”, који је велика и заиста озбиљна авиокомпанија, одговара.

ГРЧКА ПОНУДА
На питање “Новости” има ли и других заинтересованих компанија за стратешко партнерство са “Јатом”, Радовановић одговара позитивно, али истиче да је та прича “мршавија” у односу на ”Туркиш ерлајнс”.
- У ”Јату” су били представници грчке “Марфин групе” али њихов мотив било је првенствено финансирање набавке горива, дакле од свих тема које смо покренули 80 одсто се односило на керозин, а 20 на могуће партнерство - каже Радовановић.

МОДЕРНА ФЛОТА
ЗА разлику од осталих авиокомпанија које трпе губитке и смањују број запослених, “Туркиш“ послује позитивно, повећава број радника - каже директор ”Јат”. - Нјихова флота сада има 127 авиона, а наручили су још сто. Они су сјајни. Такође, “Туркиш ерлајнс“ је са немачком “Луфтхансом” у “Стар алијанси”, а географски ми смо на пола пута од Франкфурта до Истанбула.