СВАКО трошење новца мора да има за резултат већу корист за грађане. Те мере подразумевају бољу организацију посла, другачије процедуре и процесе, као и управљање ризицима. На тим основама успостављен је систем интерне финансијске контроле у Србији - наводе у Министарству државне управе и локалне самоуправе.

У јавном сектору Србије раде 403 ревизора, а проценат њихове сертификације у односу на приватни је чак 83 одсто. Око 75 процената градова и 20 одсто општина увело је интерну ревизију.

Пројекат реформе локалних финансија 2 (РЕЛОФ2), који финансира Швајцарски секретаријат за економске послове, пружа стручну подршку за 33 општине и града у развијању процеса ефикасног управљања јавним финансијама.

Прочитајте још - Оштетили буџет за 45 милиона динара: Ухапшени директори у Београду

- Ову област не уређујемо само због приступања ЕУ, већ првенствено због наших грађана - наводи Споменка Вирцбургер, помоћник министра финансија за сектор Централна јединица за хармонизацију. - Интерни ревизори помажу руководиоцима да домаћински располажу средствима из буџета, а то је у ствари добро финансијско управљање и односи се на захтев да се јавна средства троше и да се њима управља у складу са принципима економичности, ефективности и ефикасности.

Наша саговорница објашњава да су до сада успостављени значајни резултати и број интерних ревизора, а сваке године квалитет рада бележи позитиван тренд и напредак.

КОНТРОЛА У ОСЕЧИНИ

Општина Осечина у новембру прошле године је уз подршку пројекта РЕЛОФ2 успоставила интерну ревизију. Марко Матић, интерни ревизор из те општине, истиче да има подршку руководства и функционалну незaвисност у раду, што је предуслов за успостављање адекватног система ових контрола.