ПРВИ корак у реализацији програма "Србија дигитализује" којим Канцеларија за информационе технологије и електронску управу наше Владе креће у ширење знања и решења из области дигитализације јавне управе направљен је у петак потписивањем споразума у области дигиталне трансформације. Документ су потписали др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Владе Србије и Дамјан Манчевски, министар за информационо друштво и администрацију Републике Северне Македоније.

Захваљујући овом Споразуму којим се дефинишу конкретне активности унапређује сe, иначе већ добра билатерална сарадња две земље успостављена у оквиру пројеката дигитализацијe Западног Балкана, започета одржавањем Дигиталног самита Западног Балкана у Скопљу 2018. и Београду 2019. године, посебно у области информационих и комуникационих технологија и њиховој примени у развоју електронске управе.


Прочитајте још - Дигитализација oлакшава пословање

Идеја и концепт дигитализације коју је премијерка Ана Брнабић поставила као један од приоритета Владе, а која је у кратком периоду од само две године резултирала различитим решењима електронске управе, препознати су у земљама региона, као ефикасно средство за успостављање модерне јавне управе и њене трансформације у ефикасан сервис грађана и привреде.

- Размена знања, идеја и искустава, али и регионално повезивање и омогућавање електронских услуга унутар региона је од непроцењивог значаја за даљи развој Западног Балкана - рекао је Јовановић. - У јеку четврте индустријске револуције целокупни регион има прилику да ако смо паметни, разумни и посвећени, надокнадимо пропуштено и базирајући се на иновацијама, знању и примени нових технологија стварамо бољу будућност.

Фото ite.gov.rs

За македонског министра Манчевског данашњим споразумом интезивирамо добру сарадњу коју смо већ започели на Дигиталним самитима одржаним у Скопљу и Београду.

- Споразум се односи на размену искустава око новог концепта интернет презентација Владе и министарстава, као и новом двосмерном начину комуникације са грађанима - изјавио је Манчевски.

Он је додао да му је драго што Влада Северне Македоније може да употреби искуство Владе Србије, која је своју интернет презентацију унапредила тако да је намењена двосмерној комуникацији са грађанима, што је основ за реформу јавне управе за коју се залажу обе земље.

Фото ite.gov.rs

Начин на који је Влада Србије унапредила комуникацију са грађанима успостављањем новог Портала Владе и система "Будимо у контакту", чиме је омогућено да се грађани обрате Влади или било ком министарству и добију одговор у року од 72 сата, су предмет предавања које је директор Канцеларије за ИТ и еУправу одржао својим колегама из Владе Северне Македоније.