ПОЗИЦИЈА Србије у Четвртој индустријској револуцији која се тиче живота свих њених грађана, као и место науке и просвете у њој главна тема је књиге "Србија 4.0 - будућност која се не сме пропустити" проф. др Радивоја Митровића, декана Машинског факултета у Београду. Реч је о низу огледа и чланака насталих у последње две деценије.

- Сваког дана стиже много нових знања, она се морају пратити. Концепт целоживотног учења мора се усвојити, а што га пре усвојимо биће боље за све - рекао је проф. Митровић у среду на промоцији своје књиге у Ректорату Београдског универзитета. - Живот се убрзава, морамо да живимо као сав нормалан свет. Чека нас много изазова и проблема, али они не муче само нас или регион, него планету. Желео сам да видим шта данас можемо да урадимо да би нам сутра било боље.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ДОНАЦИЈА ОД 23 ПЛАСТЕНИКА: „Солидарност за Косово“ наставља да помаже Србима на КиМ

Ректорка Иванка Поповић истакла је да је важан мултидисциплинарни приступ науци и заједничко деловање инжењера и научника са друштвено-хуманистичких наука, а да је књига професора Митровића подстицај за то.

- Аутор прати шта се догађа у нашој средини и запажа колико је тешко спровести промене. Али, кроз целу књигу провејава оптимизам - рекла је ректорка Поповић.

Декан Правног факултета Зоран Мирковић навео је да се у књизи говори о ревитализацији производње хране, технолошком развоју, рангирању нашег универзитета у односу на светске, да су ту и занимљива поређења приватних факултета у САД и Енглеској са нашим, да је изнет јасан став о томе како је нови Закон о високом образовању припреман на неодговарајући начин...

О књизи су говорили и професор Филозофског факултета Миланко Говедарица, Зоран Живковић из Завода за уџбенике који је и издао ову књигу, а видео-поруком се обратио професор Драган Ђурђановић са Универзитета у Тексасу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Кубуровић: Увођење електронске аукције решиће многе дилеме


КАКО ЈЕ СРБИЈА РАНГИРАНА

У КЊИЗИ се наводе и следећи подаци:

- На списку Светског економског форума од 148 земаља, Србија је по способности усвајања иновација - 133, сарадњи универзитета и привреде - 104, издавајању компанија за истраживање и развој - 127, квалитету образовног система - 111, у расположивости научника и инжењера - 85, доступности интернета у школама - 84, упису на универзитетско образовање - 50, квалитету математичког и научног образовања - на 55. месту. А према поверењу у политичаре - на 120.