Сви запослени на Универзитету у Београду (УБ) у наставном и научном звању могу да поднесу иницијалне жалбе на извештај Стручне комисије Факултета организационих наука према којем докторат Синише Малог није плагијат, а које ће ректорка као представку у име УБ поднети Одбору за професионалну етику.

Ово је одлучено на седници Сената Универзитета у Београду одржаној у четвртак, а сви чланови су били једногласни у овој одлуци. Рок до којег се жалбе могу поднети је 24. мај. Сенат је овластио ректорку Поповић да у име Универзитета поднесе формални акт на основу иницијалних жалби, а да би ректорка реаговала довољно је да стигне бар једна представка. Ректорка потом жалбу подноси Одбору за професионалну етику, а ово тело има рок од 120 дана да донесе одлуку, чиме ће овај случај бити окончан.

Прочитајте још - Стручна комисија Универзитета: Докторат Малог није плагијат

- Ово је начин како Сенат може да обезбеди потпуну отвореност и транспарентност овог поступка. Мислим да смо дали потпуно отворену ситуацију да они који су компетентни могу да поднесу иницијалну жалбу и да у потпуном поверењу знају да ће оне у целости бити прослеђене коме треба - истакла је ректорка Поповић. - Универзитет је институција од јавног значаја и наш задатак је да је чувамо и унапредимо. Ми као народ немамо добру традицију чувања наших институција. Не треба да дозволимо даље слабљење институције, а за то је потребан јединствен став.

На седници Сената расправљало се и о новим студијским програмима, па је тако усвојен предлог да се на Машинском факултету у Београду уведе нови смер - ИТ у инжењерству, на који би се уписало 60 студента од чега 20 на буџет и 40 самофинансирајућих.

Расправљало се и о увођењу смера на ФОН "менaџмент у управи", где се као проблем поставила матичност, па је одлука одложена за наредну седницу Сената.

Сенат је одлучио и да продужи радни однос за 15 професора Београдског универзитета први пут на две године.

ПРАВИЛНИК ЗА УПИС ИНВАЛИДА

Универзитет у Београду усвојио је правилник за упис кандидата са инвалидитетом. Формирана је комисија која ће кандидатима који немају утврђен статус о инвалидитету издавати решење са којим ће они да се пријављују на конкурс. Кандидати већ могу да подносе пријаве поштом или лично Центру за инвалидне особе. Рок је 1. јун, након чега ће Комисија донети решење са којим ће они да се пријављују. Они ће се уписивати у оквиру квоте од један одсто места за инвалиде од укупног броја кандидата.