У Србији је први пут основано саморегулаторно тело у области оглашавања, које ће, по речима извршне директорке Националне асоцијација за етичке стандарде у оглашавању (НАЕСО) Јелене Ивановић, помагати потрошачима, медијима, оглашивачима и агенцијама.

Ивановић је за УНС рекла да ће НАЕСО пружати стручне савете и тумачења у вези са применом Кодекса маркетиншких комуникација, проверавати притужбе на рачун огласних порука и кампања и организовати едукативне програме намењене професионалцима.

"Кодекс се односи на све врсте медија, што значи да ће НАЕСО својим радом допринети и развоју и уређењу медијске индустрије", навела је Ивановић, а преноси УНС.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: РАСПОРЕД СЛОБОДНИХ ДАНА ЗА ЂАКЕ: Комплетан списак нерадних дана за време предстојећих празника (ФОТО)

Она је рекла да је НАЕСО независно, невладино и непрофитно удружење, а његовим оснивањем Србија се нашла на листи више од 20 земаља које имају своја национална саморегулаторна тела у области оглашавања.

Чланови НАЕСО су пуноправни - свако правно лице које се бави маркетиншком комуникацијом (агенције, оглашивачи, издавачи...) и придружени - удружења и друге непрофитне организације.

"Потписивање писма о намери је први корак у процесу учлањења, а скупштина одржана 11. априла окупила је представнике компанија и удружења укључених у креирање саморегулаторног механизма у Србији", рекла је Ивановић.

Ове године планирано је формирање органа НАЕСО и правилника о раду, организовање едукативних тренинга о саморегулацији, као и њихово пријављивање за чланство у Европској алијанси за стандарде у оглашавању (ЕАСА), навела је она.