БЕОГРАД - Од увођења софтвера за електронску размену података еЗУП-а, више од 1.400.000 пута размењени су подаци преко тог система, изјавио је министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић и оценио да то велики искорак у јавној управи и резултат ''дигитализације коју сви живимо''.

Ружић је на конференцији "Боље услуге за грађане и привреду у еру дигитализације - шта доноси реформа управног поступања?" указао на потребу за већим информисањем грађана о предностима које је донео еЗУП, као и за већим мотивисањем општина и градова да одговоре на потребе грађана и времена.

''Доношење Закона о општем управном поступку био је први корак ка креирању Управе по мери свих нас којим смо престали да захтевамо од грађана да буду наши курири, шетају од институција до институција, чекају у редовима по неколико сати трошећи новац на непотребне трошкове и суочавајући се са службеницима'', рекао је Ружић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Ружић: Грађани око 500.000 пута нису морали на шалтер

Подсетио је да је потписано 188 административних поступака на локалу у циљу уједначавања праксе како би се избегле разлике у поступању управе у градовима и општинама у Србији.

Ружић је истакао да је кроз Фонд за локал прошле године финансирано увођење еУправе и информациониох технологија у рад 18 општина у Србији и додао да је ове године Фонд увећан за 50 одсто и да ће са близу пола милијарде динара бити подржани разни пројекти са којима локалне самоуправе могу да конкуришу до 1.априла.

Како је рекао, прошле године је започето и увођење јединственог управног места - ''one stop shop'' на којем се грађани могу обратити за различите послове управе.

''На истом том месту треба да добију и одговор. Јединствено управно место јесте најбољи начин да покажемо грађанима да разумемо досадашње фрустрације и да желимо да коначно прекинемо са њима'', рекао је Ружић.

Додао да је у оквиру тог пројекта у овој години издвојено више од 50 милиона динара за подршку општинама и градовима и најавио да ће ускоро бити расписан конкурс за тај пројекат.

Министар је подсетио да је недавно усвојен и Закон о Централном регистру становништва који ће омогућити да се до 1.септембра 2020.године на једном месту повежу и обједине подаци о грађанима из 13 различитих евиденција у шест различитих регистара.

''На тај начин ћемо додатно упростити рад управе и донети уштеде времена и новца како држави тако и грађанима'', навео је Ружић.

Амбасадор Немачке у Србији Томас Шиб истакао је да је добра управа једна од фундаменталних области у оквиру реформи које Србија спроводи на свом путу ка Европској унији. Управне реформе су неопходне у циљу бољег пружања услуга грађанима и привреди, а ефикасна управа је кључна за инвеститоре када одлучују где ће и колико улагати. ''Важна им је правна сигурност и да прописи буду јасни. Добра пословна клима није кључна само за стране инвеститоре већ и за домаће привреднике'', нагласио је Шиб.

Указао је да су привредни односи кључни у билетаралним односима Србије и Немачке имајући у виду да у Србији послује око 400 немачких компанија, које запошљавају више 50.000 радника и да су од 2000.године инестирале око две милијарде евра.

''Немачки привредници су генерално задовољни пословањем у Србији, али јавну управу и правну сигурност виде као области које је могуће побољшати. Немачка остаје посвећена подршци Србији на њеном путу ка ЕУ, а реформа јавне управе остаје високо на плану наше развојне сарадње'', навео је Шиб.

Вођа пројекта "Подршка реформи јавне управе у Србији" Александра Хилбиг рекла је да је циљ данашње конференције да се допринесе актуелној дебати о томе шта треба и шта се може учинити у приближавању услуга сервиса управе корисницима и како да се ти сервиси учине једноставнијим и приступачнијим. ''Потребно је обезбедити примену једнаких стандарда, критеријума и предуслова како би исти документ или одлуку добили грађани у Краљеву, Кикинди, Књажевцу или Крупњу., као и да буду сигурни какву одлуку могу да очекују пре него што затраже одређену услугу'', навела је Хилбиг.

Конференцију "Боље услуге за грађане и привреду у еру дигитализације - шта доноси реформа управног поступања?" организовали су Министарство државне управе и локалне самоуправе и Пројекат српско-немачке развојне сарадње ''Подршка реформи јавне управе у Србији'' коју спроводи Немачка организација за међународну сарадњу (ГИЗ)