ДРУГИ страни језик на крају првог полугодишта које се завршава у четвртак, 31. јануара, биће оцењиван описном оценом - добар, задовољава и истиче се.

Међутим, у другом полугодишту ученици старијих разреда у основним школама мораће озбиљно да се ухвате укоштац са овим предметом јер ће се он на крају школске године оцењивати - бројчано. До тада би, наиме, требало да буду усвојене измене Закона о основама система образовања и васпитања, којим је предвиђено враћање бројчаног оцењивања другог језика.

До сада су наставници у многим школама водили двоструку евиденцију - деца су оцењивана и бројчано и описно.

- На крају првог полугодишта оцене ће бити описне, а до краја школске године очекује се да се промени закон и оцене буду бројчане - каже, за "Новости", Јоле Булатовић, директор Основне школе "Дринка Павловић". Он истиче да се у овој школи води двострука евиденција, тако што се у дневник уписују описне оцене, а наставници у свеске уписују бројчане оцене.

Прочитајте још - ЗАБУНА МЕЂУ ПРОСВЕТАРИМА: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик

Наталија Матић, директорка ОШ "Веселин Маслеша", рекла је раније за наш лист да ће у овој школи наставници другог језика поступити по препоруци Министарства и да ће закључене оцене на крају првог полугодишта бити описне. А како ће се оцењивати на крају године зависи од тога да ли ће бити усвојен закон.

ОБАВЕЗА ОД 2003. ГОДИНЕ ОБАВЕЗНИ други страни језик у школе је уведен реформом образовања из 2003. године. Од тада ученици од петог разреда надаље уче два страна језика, међу којима су енглески, француски, немачки, шпански, руски и италијански. Оцењиван је бројчаним оценама, али је прошле године преведен у изборни.

Лингвисти, међутим, упозоравају да је учење другог страног језика од изузетне важности и да је добро што је Министарство просвете то разумело и предложило враћање бројчане оцене.

- Знање два страна језика данас је минимум да бисте били конкурентни у послу и да бисте могли наставити школовање и усавршавање. То није луксуз, како се некада сматрало - рекла је недавно за наш лист Љиљана Ђурић, председница Друштва за стране језике и књижевност.

Због тога је, истиче, врло важно да се други страни језик оцењује бројчано, јер описна оцена не мотивише довољно ученике.

- Када један предмет издвојите, деца га не доживљавају озбиљно и сматрају да то градиво не треба да уче - каже Љиљана Ђурић.