ЛЕТ ми је био планиран за 7.00, а у Бечу је требало да будем у 10 сати. Имала сам заказан састанак са представником компаније за коју радим. Месецима смо моје колеге и ја чекале тај разговор, и ни у најгорем кошмару нисмо могли ни да сањамо да ће нам се овако нешто десити - објашњава, за "Новости", Магдалена Ђурић, која је у среду са хиљадама путника више од седам сати чекала да се нормализује авионски саобраћај на небу изнад Београда.

Иако је на београдски аеродром стигла пред зору, скоро два сата пре полетања, како правила налажу, за престоницу Аустрије одлетела је тек после поднева.

Прочитајте још - Ванредно слетање авиона на Аеродрому Никола Тесла

Колапс на београдској писти изазвао је авион египатске компаније "Иџипт ер", који је без путника слетео у 4.11 на аеродром "Никола Тесла" и уместо да "покупи" путнике који су кренули на летовање, остао је прикован за писту због - техничких проблема. Према првим, незваничним информацијама, летелица је по слетању ударила о земљу, оштетила све точкове и скоро шест сати није могла ни напред ни назад. Због овог проблема, све до поднева није било могуће ни узлетање, нити слетање у београдску ваздушну луку.

Муке путника, како на долазним тако и на одлазним летовима, почеле су у рану зору. На табли са обавештењима, број авиона чији су летови каснили у поласку растао је из минута у минут. Скоро десет летелица, чије је слетање било планирано у раним јутарњим сатима, преусмерено је на друге ваздушне луке. Путници на лету Њујорк - Београд слетели су у Загреб, док су они на лету из Каира морали у Будимпешту, где су провели више од 12 сати до наставка пута за српску престоницу. Уместо у Београд авиони су у среду, у току преподнева, слетали и у Ниш, Темишвар и Софију.

Иако су до девет часова само стизала обавештења о кашњењу летова, већ око 9.30 путници "Туркиш ерлајнса" добили су информацију да је лет за Истанбул отказан. Убрзо су на шалтере позвани и путници осталих компанија, јер су у међувремену отказани и летови за Цирих, Малту и Дортмунд.

Нишки аеродром

Нервозни, неиспавани, бесни и љути због свега шта их је снашло, путници су само гледали у таблу са реда летења, у нади да ће се ствари брзо променити. У километарским колонама стајали су они који су кренули на летовање, пословне састанке или у госте члановима породице и пријатељима који живе у иностранству. Да ли ће им новац за карте бити рефундиран, зависи од авио-компанија преко које је требало да лете.

- Кренула сам код ћерке у Цирих, породила се пре два дана и једва сам успела да нађем карту како бих што пре упознала унуку - објашњава нам Рада Перовић из Новог Сада. - Од 7.00 јутрос сам на аеродрому, лет ми је отказан и ко зна да ли ћу и сутра моћи да нађем слободно место. Можда бих брже стигла аутобусом.

Техничке екипе аеродрома су египатску летелицу са београдске писте успеле да помере нешто после 10 часова.

- Тежак дан за све нас који се бавимо ваздухопловством. У питању је био технички проблем на кочници који је изазвао проблеме на свим точковима, а најважније од свега је да писта није оштећена - истакао је Саша Влаисављевић, генерални директор Аеродрома "Никола Тесла". - Желео бих да се захвалим државним органима и нашим оперативцима јер смо у рекордном року успели да санирамо и отклонимо проблем.

Први авион након колапса од скоро седам сати, полетео је из Београда у 11.45 ка Крфу, док је на писту прво слетела летелица из Бејрута, са скоро шест сати закашњења.

КОЛОНЕ НА ПУТУ

КОЛОНЕ путничких и теретних возила, дугачке неколико километара, формирале су се у среду на ауто-путу на Новом Београду, а протезале су се све од скретања за Аеродром "Никола Тесла". Саобраћајном хаосу су делимично допринели и радници ЈП "Путеви Србије" који су постављали нове порталне конструкције на овом делу државног пута. Нервозни путници, који су се упутили ка "Тесли", како би скратили чекања у колони, одлучили су се да пешице стигну до аеродрома.

ЗАРОБЉЕНИ КОШАРКАШИ

КОШАРКАШКА репрезентација Србије због ванредне ситуације на Аеродрому "Никола Тесла" са закашњењем је у среду отпутовала на Крит. Репрезентативци су кренули на изузетно важан меч са селекцијом Грчке у оквиру првог кола друге фазе квалификација за Мундобаскет у Кини. Кa Криту je требало да полете у 11 часова, али је лет померен за поподневне сате.