Збогом магистрали смрти

В. Ћирић

20. 05. 2018. у 16:02

Пут кроз Сићевачку клисуру после 65 година одлази у историју. Возачима се од ове деонице с правом дизала коса на глави

Збогом магистрали смрти

Узак коловоз и амбиси стварали језу код возача / Фото В. Ћирић

ОКОНЧАЊЕМ радова на источној траси Коридора 10 од белопанланачке Црвене реке до Банцарева и Јелашнице, и пуштањем за паневропски саобраћај ове “обилазнице”, магистрала кроз Сићевачку клисуру, са својих 13 тунела, узаним коловозом и амбисом који омеђује Нишаву и пругу, где се протеклих деценија гинуло као на фронту, одлази у историју. Постаје локални пут од Пирота и Паланке ка Нишу и селима с једне и друге стране клисуре.

Овај део пута кроз Србију у црно је завио многе наше породице, али и породице из Турске и Бугарске, Грчке, па и Немачке, и званично је био означен као балканска црна тачка од запада ка истоку и обрнуто. Возачима се од ове седам километара дуге деонице с правом дизала коса на глави оног момента када на њу наиђу, јер се никад не зна ко вози у сусрет, а ко иза. Места за “ескивирање” судара нема, јер је доле амбис, а горе су стене с којих вребају одрони.

Највеће гужве овде настају током сезоне годишњих одмора или око божићних празника, када свакодневно протутњи по неколико десетина хиљада аутомобила.

У страху су велике очи - каже народна пословица, па нико од моторизовних путника и не примети да пролази кроз прелепи парк природе. На опасност саобраћајнице, која је званично пуштена 1964. године и реконструисана 2006, упозоравају и полицијски подаци.

ЛАНЧАНИ СУДАР ПРЕМА званичним подацима, једна од великих саобраћајних несрећа десила се последњег дана прошле године, када су у ланчаном судару погинули мушкарац и жена, док је седам особа, међу којима је било и деце, повређено. У судару је учествовало пет аутомобила: “југо”, “мерцедес”, “рено”, “опел”...

Према тим подацима, само у периоду од 2014. до 2016. године овде се десило 50 саобраћајних несрећа у којима је учествовало 60 путничких, 20 теретних возила, пет аутобуса и по два трактора и мотоцикла.

Толико помињана деоница између Пирота и Ниша добро је позната возачима из овог краја, а међу њима је и Зоран Панајотовић, из Пирота, који је годинама возио аутобус:

- Из праксе знам да је најопасније кренути у претицање колоне кроз клисуру. Гинуле су читаве породице. Посебно је опасна ноћна вожња, односно умор који савлада возача док мотор једнолично ради.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

RRpantela

21.05.2018. 13:44

Ne znam zasto taj deo puta nazivate magistralom smrti.Nikada put nije kriv za neciju smrt.Krivi su samo neoprezni i bahati ljudi.Meni je zao sto ovaj predivan deo puta odlazi u istoriju.Priroda je tu carobna i neponovljiva.Toga nema na novim autoputevima.Svi nekuda zure samo gledaju sivilo ispred sebe cak i kada idu na godisnje odmore. ZASTO pojma nemam, cak to ni oni sami ne znaju da objasne.Od tog dela puta treba napraviti turisticku atrakciju,kao SARGANSKU osmicu.

zmija

21.05.2018. 19:57

@RRpantela - ne znam zasto u cijelom svijetu grade autoputeve kad je ljepse ici klisurama i planinama ,narocito kad putujes iz holandije u tursku,pa tu ima da se nagledas prirodnih ljepota do mile voljestgo bi godisnji odmor provodio negdje u nekom hotelu kad lijepo mozes putovati polagano pet dana dole pa pet gore ne moras ni koristiti smjestajjos da ustedis

Saša

22.05.2018. 00:07

@RRpantela - Oboje ste u pravu, ali svako na svoj način. Svakako je ljepše i udobnije voziti se autoputevima. Ali gdje nema autoputeva vozite onako kako se mora, tj.kako put nalaže.Preticanje kolone je opasno i zabranjeno i na mnogo boljim putevima.Umor vozača je opasan i na autoputu.Sve u svemu, ne postoje putevi smrti već vozači smrti. Zato, kad sam na početku ili u sredini dugačke kolone stanem na prvom proširenju. Dok malo protegnem noge i osvježim se gužva se već raščistila.