Убрзавање обуке пилота за мигове

Р. ДРАГОВИЋ

10. 01. 2017. у 20:10

За летелице које стижу из Русије потребно 30 ваздухопловаца, Ваздухопловство спрема особље. Имамо највише две године да обучимо младе авијатичаре да лете на "миговима 29"

Убрзавање обуке пилота за мигове

"Миг 29" добро је познат нашим летачима

ВОЈСЦИ Србије, првог дана када стигну "мигови" из Русије, биће потребно најмање 30 максимално обучених и оспособљених пилота који ће летели на њима. Да би десет ремонтованих и модернизованих ловачких авиона било максимално искоришћено потребна је што бржа обука летачког састава, како би најдаље до 2018. нови ваздухоплови били у пуној употреби.

Познаваоци ситуације у Ратном ваздухопловству управо квалитет летачког кадра наглашавају као најкрупнију препреку за коришћење руских летелица. Обука за пилотирање на ловачким авионима већ годинама је симболична, а већина војних пилота броји последње године летачког стажа.

У Министарству одбране кажу да су урађене све студије пријема и начина употребе нових летелица. Оне, између осталог, подразумевају и обуку и усавршавање летачког и техничког особља.

- У овим документима прецизиране су све потребе везане за појачање ратне авијације, укључујући и људске ресурсе. Према предвиђеној динамици, ови авиони ће бити у летном стању тек крајем ове или почетком следеће године. До тада ће уз помоћ руских партнера бити завршено обучавање пилота и механичара, али и окончана уградња свих потребних уређаја и опреме у летелице.

Већина пилота борбене авијације који су тренутно у строју Војске Србије одавно је премашила оптимум година старости за летење на авионима надзвучне авијације. Највећи број је у обуци савладао "супергалеб Г4" и задржао се на том нивоу. Да би кадар био спреман за долазак "мигова", према речима председника удружења надзвучних пилота Борише Мандића, потребна је "преобука" летача по убразној процедури.

СПРЕМНЕ "ЛАСТЕ" И "ОРЛОВИ" ПРЕМА плану Министарства одбране и Војске Србије за ову годину је планирано увођење у пуну употребу школских летелица "ласта" и комплетног састава авиона "орао". Од ових летелица, уз "супергалебове" који чекају модернизацију, очекује се да буду главни носилац средишње фазе процеса обуке пилота за летење на "миговима 29".

- Последња генерација пилота за "миг 29" одшколована је 1998. године. Од тада до данас тек понеко је прошао комплетну обуку за ловачку авијацију. Овај процес у редовним условима траје између три и шест година, али ми немамо толико времена. Правило је да један ловачки авион подразумева између три и пет пилота спремних да у сваком тренутку на њему полете. То значи да имамо највише две године да обучимо младе ваздухопловце да лете на "миговима 29" - каже Мандић.

Убрзано школовање пилота је могуће обуком "трчећим кораком" на авионима "утва" и "ласта", "супергалеб Г4" и "орао". Тиме ће летачки тим бити оспособљени да по пријему нових летелица почну завршно усавршавање за летење на "миговима 29". Исто важи и за техничко особље, као и за службе логистике.

Да би своје задатке војни ваздухопловци обављали онако како треба, сматра Мандић, потребно је унапредити њихов материјални положај. Пилоти скромно зарађују, а већина њих нема адкватно решено стамбено питање.

НОВИ ХАНГАРИ

СТАЈАНКЕ на аеродромима "Батајница" и "Краљево" добиће нове покривке и хангаре, испод којих ће "спавати" нови авиони и хеликоптери. Дом 204. ваздухопловне бригаде, на батајничком аеродрому, добио је пре годину дана нови хангар, којим је отклоњена штета начињена у НАТО бомбардовању 1999.

- Није добро да авиони стоје под отвореним небом. Зато ће бити изграђене лаке покривке за смештај авиона и хеликоптера који ће ускоро стићи у нашу војску - наводе у Министарству одбране.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (35)

Добар лет, плава птицо!

10.01.2017. 20:19

Немој само да буде брзо па кусо! Срећно!

Miki - Zg

10.01.2017. 20:33

S dogovorenim 10 MIG-29 i još 12 izvjesnim dogovorima, Srbiji treba oko 70 vrlo obučenih pilota po ubrzanoj obuci ( naletima ) .

Србин

10.01.2017. 20:54

колико су наши пилоти обучени иквалитетни показали су 1999 када су са неисправним 21-ма летели и супростављали се агресору,небринем ја за њихову обуку и сналажљивост уопште

МиГ 21

10.01.2017. 21:28

@Србин - Нису летели миговима 21. Летели су на двадесет деветкама.Реално да би пилот био добар потребно је да има велики број сати налета.Ментално-физички склоп јесте веома битан али без налета и квалитетног апарата је безначајан!

Јабре

10.01.2017. 21:47

@Србин - И када су рушили авионе миг29 у њиве у Хрватској. Храброст и способност нису иста ствар СРЈ је остала са пар пилота миг29 авиона остали су остали у другим републикама.

Dragan P.

11.01.2017. 00:43

@Србин - Nijedan MiG-29 nije pao u njivu u Hrvatskoj, ne pričajte gluposti...

NE LUPETAJ SRBINE

11.01.2017. 09:45

@Србин - Oni piloti iz 1999. su odavno penzionisani (prevremeno) od tadasnjih "vazala" Tadica i Sutanovca, koji su unistili srpsku vojsku, ponajvise ratno vazduhoplovstvo, onda su poceli da salju vojsku na neke "kurseve" u Ohajo (Ohio) tako da za vreme "petokolonaske" vladavine Srbijom, srpska vojska je bila u stanju samo da pomogne za vreme poplava i sneznih padavina.

Јабре

10.01.2017. 21:48

Требају им обезбедити школовање у Русији или бар део њега ако буду и ово одрадили по комунистичком обичају квантитет изнат квалитета неће дуго да потрају мигови.

Jovica

11.01.2017. 00:05

@Јабре - Ovakav komentar može da napiše neko ko nema ama baš nikakvog pojma o ratnoj supersoničnoj avijaciji.Održavao sam elektroniku na MIG-ovima i kao profesionalac ovo i pišem-

ZastoJednostavnoKadMozeKomplikovano

10.01.2017. 22:59

Znači, ako sam dobro razumeo - njima u redovnim uslovima treba 5-6 godina da (do)obuče već školovane vojne pilote za rad sa MIG-ovima ?? Pa doktorske studije traju kraće ! Koliko god da je pilotiranje atraktivno, sasvim sigurno nije to ni blizu toliko komplikovano. Simulatori odavno postoje, probajte i sami ( uračunajte da je u realnosti teže) pa procenite treba li zaista fakultet+5 godina.

Mikiboy

11.01.2017. 00:38

@ZastoJednostavnoKadMozeKomplikovano - Ne lupetaj molim te!Samo da ste nesto protiv.

burbon

11.01.2017. 04:25

@ZastoJednostavnoKadMozeKomplikovano - Skolovanje takvog pilota kosta 5 milion dolara i toliko traje. Zato skolovani piloti na ovakvim avionima jesu vrh svake nacije u svakom pogledu.Nasi su oterani u prevremnu penziju zato stoje to NATO trazio od nasih "RODOLJUBA" da to ucine.

Sima Sajdzija

11.01.2017. 00:16

Ubrzana obuka... !? To znači neki kurs! Avioni imaju svrhu (i moć) onoliko koliko su piloti obučeni i vešti. To je isto i u automobilizmu. Profi vozač običnim golfom od sto konja na Nordšlajfe ostavi za minut i više amatera u poršeu sa 400 ks...

баунти

11.01.2017. 01:23

Треба улагати истовремено и у најмодерније беспилотне авионе који могу да имају много боље борбене карактеристике од ових са пилотима, а и пилоти се не излажу опасности... Да не кажем колико је лакше утренирати их. Једино - колико год виртуелна реалност била прецизна, ипак је човјек испред.

mornar

11.01.2017. 02:26

Kako je ovo smešno!!! Sada je odjednom bitna stručno specijalistička obuka i to po ubrzanom sistemu!!! Ej bre ljudi, od 01.01.2008, našem MO i VS nije bila bitna stručno specijalistička obuka samo pešadijska obuka sa normiranim radnjama!!! Posle se pitamo zašto nam profesionalni vojnici i mlade starešine nisu osposobljene za radi sredstva na kojima su postavljeni da rade... Rade sve samo ne ono što im je posao, a primaju platu manju nego ''čistačice'' u NIS-u, EPS-u, i td.... Sramota!!!

Pavlović Dušan

11.01.2017. 02:50

Vrlo je čudno kako se tako detaljno piše o nečemu što je u većini zemalja vojna tajna, a to je koliko ima aviona, kojih tipova, koliko je ispravno, neispravno, koliko nedostaje pokrivaka za avione!? Neverovatno je i to da novinari znaju koliko pilota nedostaje, da li postojeći imaju mnogo ili malo godina. Ne bi me začudilo da objavite i kućne adrese pilota. Šuma ispred aerodroma Batajnica je posečena, pa sa puta Beograd-Novi Sad može da se vide i spavaonice vojnika. Ne znam ko je to naredio?

BOGDAN.

11.01.2017. 04:56

Sami priznajete da u SRBIJU osven PESADIJE nisto drugo ne FUNKCIONISE.Imamo sposobne momke za PESADIJU a sve drugo bi trebalo da OTSTUPIMO NASOJ BRAKI RUSIMA neka oni fino i lepo IZABERU LOKACIJU gde nima odgovara neka donesu njihovu TEHNIKU i kraj price.KOMBINACIJA SRBI PESADINCI RUSI u VAZDUK NAJBOLJA KOMBINACIJA a primer je danasna SIRIJA rat koji je trajao godinama BRAKUSKE ga okoncali za PAR meseca bez velike ZRTVE RUSKIH VOJNIKA i TEHNIKE.Svi znamo kako su prosli nasi MIG.29 i PILOTI 1999.

Mihajlo

11.01.2017. 06:33

Kad dodju ti novi avioni opet nek ostave akumulatore u Pančevu,pa ćeonda borbena spremnost biti na zavidnom nivou.

tln

11.01.2017. 07:58

Treba to pojednostavit'!!! Treba Ruska baza sa Ruskim pilotima, dok nasi ne zavrse obuku u Rusiji i to na "migovima" i "suhojima"!!! Da Srbija ima malo pametnije politicare, od gospodina Lukasenka bi dobili dzaba jos 5 komada...

Toti

11.01.2017. 08:42

Po meni veoma diskutabilan članak.Prvo,ako je sve ovo tačno,onda džaba nam takvi avioni,ako nema ko da upravlja njima.Drugo,ovakvim člankom se ulazi u vojnu tajnu i otkriva da nemamo obučene pilote za ovaj tip aviona,što je veoma opasno i eventualni neprijatelj to može iskoristiti.

Топољ М

11.01.2017. 14:38

Државо скупљај паре за С 300/400 и Фа ПАК Т-50...

mita

11.01.2017. 16:28

Pa mi smo sada demokratska zemlja,haha,jos treba da kazu kave gace piloti nose!Cirkus i onih koji odaju Vojne tajne ,kao i jajara ,koje ih publiciteta radi,iznose u javnost!

Muhamed Velicanstveni

11.01.2017. 19:19

Migova je bilo i za vreme "!Milosrdnog Andjela" leteli su samo pet minuta..

dragoljub

01.02.2017. 16:23

@Muhamed Velicanstveni - posalji fatu na bataju.krece obuka.treba da oriba MIGa7

Српска посла

11.01.2017. 22:49

Ми и у кафани размењујемо војне тајне, не треба више нико да нам плаћа као Перишићу! А Американци и даље крију да су им Срби обарали и невидљиве авионе. Снимак оног Ф117 који је пао у Србији прогласили су монтажом! Један од њихових пилота је долазио у Србију да се увери у аутентичност делова распаднутог авиона, јер је у Америци направљен "невидљиви" са истим идентификационим ознакама и водио се и даље у евиденцији! Све то је рекао јавно, пред камерама.

IL

12.01.2017. 10:09

Ovi sto tupe o vojnim tajnama da se probude i shvate da je 21. vek i da se ovakve stvari svuda znaju. Situacija oko katastrofalne neobucenosti i nedostatku strucnih kadrova u nasoj vojsci se zna vec 25 godina i to se manje-vise zna za svaku zemlju u svetu. O ovakvim stvarima i treba pisati ne bi li se neko dozvao pameti i zbog politickih poena (ako nista drugo) nesto preduzeo. Cinjenica je da je jedini nacin da stvorimo ovoliko pilota za dve god slanje ljudi na obuku u Rusiju i to koliko sutra

Iva

08.09.2017. 14:57

Strasno.Pa naravno da nema novih mladih pilota. Plata jednog majora u vazduhoplovnoj jedinici koji je u sluzbi vec 25 godina je 600 evra. Toliko ja zaradjujem seduci u mojoj udobnoj kancelarijskoj stolici, dok oni svakodnevno rizikuju svoj zivotVojska srbije ili da se ukine ili da im se povecaju plate!Dosta je blamiranja vise i lazi u fazonu "sledi povecanje plata....situacija u vojsci je dobra". Koga lazete?