СИЊ ЕР ШОУ 2016: Скресана Галебова крила, српском пилоту забрањено да лети
21. 08. 2016. у 19:25
Чланови организационог одбора били су суочени са ултиматумом везаним за наступ свих ХРВ-ових авиона – или Галеб или они
Фото: Дарко Дозет
По други пут за редом небо изнад Сиња запалили су бројни ваздухоплови у склопу Сињ Air Show 2016. Уз високо покровитељство Председнице РХ, а у организацији Аероклуба Сињ и Града Сиња, неколико хиљда људи било је у прилици да види богат летачки програм. Међу атрактивнијим наступима треба истаћи акробатски авион Extra 300 Бранимира Амбрековића, Flying Bulls push-pull Цесну 337, One-Two Fly жирокоптер, падобрански скок полицијских специјалаца из Bella 212 и акробатски наступ полицијског Eurocopter EC135, као и акробатске наступе Bella 206, Злина 242 и Крила Олује Хрватског ратног ваздухопловства.
На жалост, догађај је помало засенила неугодна прича везана за наступ српског млазног тренажног ваздухоплова Соко Г-2 Галеб, чији је пилот Драган Амиџић требао такође да наступи. Упркос чињеници да се ради о авиону који су у бившој држави пројектовали и Хрвати, који се производио у Мостару, а на којем су се у авио бази Земуник код Задра школовали бројни хрватски пилоти, појединим хрватским бранитељским удружењима се није свидео његов долазак и најављен је протест, лабаво аргументован чињеницом да је тај авион суделовао у ратним сукобима 90их.
После галебовог слетања у Сињ, дан пре аеромитинга, ситуација се искомпликовала додатно пошто је из необјашњивих разлога Хрватско војно ваздухопловство Галебу одлучило да ускратити услугу коришћења агрегата за покретање мотора који су већ тог дана послали на сињски аеродром Пикет. Агрегат је враћен натраг у базу Дивуље, а потом је ствар отишла један корак даље где су чланови организационог одбора били суочени са ултиматумом везаним за наступ свих ХРВ-ових авиона – или Галеб или они. Како прича не би непотребно ескалирала, Галеб је смештан и закључан у хангар сињског аеродрома, далеко од погледа јавности.
.jpg)
Коме је управо у Сињу сметао авион који је без икаквих проблема већ наступао и у Вараждину, и у Ријеци, и у Задру? Ко је толико моћан и утицајан да заобиђе одобрења Хрватске агенције за цивилно ваздухопловство као и самог Министарства обране? О томе ће се још дуго причати, а горак укус ће трајно остати у устима. Ипак, треба се још једном захвалити свим организаторима и спонзорима који су дали све од себе како би Сињ и Далмација добили врхунски авио догађај.
(Извор: split.com.hr)
realan
22.08.2016. 00:10
Krila Oluje bi mogla nastupati u Srbiji?
Normalan covek se pita,a sta je k.k. trazio tamo?
bolesna nacija,,
hrvati definitivno odlepili!
Dokle ćemo da se bavimo hrvatskim vaškama...
Коментари (15)