Двеста на сат и преко пуне!
16. 08. 2015. у 10:17
У јеку језивих несрећа, "Новости” у "пресретачу" на Ибарској и ауто-путу сведоци бахатости возача. Камера бележи све и нема опраштања никоме. Дивљају и наши и страни шофери
Будном оку саобраћајаца ништа не промиче Фото Ж. Кнежевић
НАЈРИЗИЧНИЈИ путеви су они на којима возач не поштује прописе. Људски фактор је пресудан, а ми смо ту да све приметимо. Камера бележи прекршаје и нема опраштања никоме. Ни онима што претичу колону аутомобила, некада дугу и километар, нити онима који возе брже него што је дозвољено или полицији аблендују да им ослободе пут.
Овако, за “Новости”, говори Бојан Марковић, који са колегама у црном “аудију” пресретачу МУП чува ред на српским путевима. У патроли са полицијом на Ибарској магистрали и делу ауто-пута Београд - Ниш, у јеку стравичних удеса који данима за последицу имају десетине мртвих и повређених, “Новости” су се увериле да бахато понашање и домаћих и страних возача представља главну опасност на друму! Међутим, када их полицијски пресретач сними, а потом преко табле обавести да успоре и да се зауставе - изговора имају напретек.
- Шармирање не успева, а сва оправдања и лажи падају у воду када им покажемо снимак прекршаја који су управо направили - прича Марковић док клизимо низ ауто-пут Београд - Ниш. - Брисање фајла не долази у обзир, а база података чува све!
Из колоне возила која излазе из града с времена на време неко се издвоји бржом вожњом. Оку саобраћајаца из пресретача ништа не промиче. Док разговарамо са полицајцима, једна “шкода” убрзава и камера се усмерава ка њој. Снимак показује - 130 километара на час, а ограничење је 80. “Ауди” прати возача и убрзо га обавештава да се заустави.

- После 200 метара извлачи се просечна брзина - објашњава Иван Ђурђевић, за воланом пресретача. - Сада се обавезно ради и алко-тест. Док то није морало, сви су ишли ауто-путем, ако попију чашицу више и хоће да избегну полицију.
Његове колеге у међувремену пишу казну возачу “шкоде”. Кажу, није се бунио. Није их ни приметио. Од првог “пасата” с којим су пресретачи кренули 2008. године до данас, на путевима их углавном препознају, па додатно успоре. Међутим, полиција на ауто-путевима срела се и са филмским сценама.
- Једном смо снимили како отпада точак аутомобилу испред нас, или како пада стена на Ибарској, величине веш-машине - присећа се Марковић. - А и за воланом смо затицали разне људе. Замислите да је код Врања човек претицао колону дугу километар, дакле, све време је возио у левој траци и то брзином од 200 километара на сат.

Јурили су и за “ламборгинијем”, “фераријем”, а још се сећају БМВ-а који је код Новог Сада возио 320 на сат! Док се говоре о тим потерама, примећују одједном аутомобил немачких таблица како јури низ ауто-пут. Испоставља се да је реч о турском држављанину.
Турском држављанину који је прекорачио брзину написана казна
- Он плаћа мандатну казну - објашњава Драган Топаловић, најмлађи у екипи из пресретача након што је објаснио бахатом младићу за воланом да је направио прекршај. - Срећом, говори енглески, али и када то није случај, споразумевамо се како знамо и умемо.
Туристичка сезона је у току, па је и посла много више и увек су у покрету. Удеси се дешавају свакодневно, а у саобраћају је довољан и тренутак непажње да се догоди трагедија.

- Некада је за одлуку потребна секунда, а свака грешка скупо кошта - подсећа Бојан Марковић. - У гужвама возачи губе стрпљење. Забораве да увек морају да се прилагоде путу. А немају свест да при брзини од 200 километара на сат само привидно имају контролу. На ауто-путевима ми смо једини представници закона, а можемо да стигнемо и најбрже аутомобиле!
ВЕЖИТЕ СЕ, ПОЈАСЕВИ СПАСАВАЈУ ЖИВОТ!
Начелник Управе саобраћајне полиције Владимир Ребић, поводом све чешћих и трагичнијих саобраћајних несрећа које су се догодиле у последњих недељу дана, подсећа да сигурносни појас може да сачува живот путника. Иако је дуго пропис о обавезном коришћењу био мртво слово на папиру, од 2001. уследиле су контроле, а од овог августа пооштрена је провера и оних на задњим седиштима.

- Имали смо период од тридесет година, откад је донет Закон о безбедности саобраћаја 1982, по коме у Србији јесте прописано да сви путници користе сигурносни појас, да годинама то правило буде у запећку - објашњава Ребић. - Тек од 2001. кренули смо са појачаном контролом возача и путника на предњем седишту. У овом тренутку ниво коришћења је негде око 70 процената.

Начелник подсећа на чињеницу да се људи много више везују појасом у Београду и већим градовима, јер ту има и више саобраћајне полиције.
- На подручју мањих места људи мање користе појасеве све под претпоставком - ту сам, брзо излазим, неће мене, и онда немају навику да се везују. Када изађу на магистрални пут, дешавају се незгоде и они гину.
Иначе, само током прошле седмице 7.000 возача и путника кажњено је јер нису користили сигурносни појас.
.jpg)
* Владимир Ребић
У трагедијама на српским путевима у последњих седам дана погинуло је троје деце. Закон штити најмлађе тако што предвиђа да их родитељи обавезно сместе у посебна седишта.
- Безбедносне корпе су сада обавезне за децу до три године - каже начелник Ребић. - Закон у овом тренутку не регулише на који начин ће дете бити везано од треће до 14. године, до када се сматра дететом.

БРОЈ ТРАГЕДИЈА СЕ МОЖЕ СМАЊИТИ
* Стручњаци кажу да се трагедије могу смањити коришћењем појасева и то, на предњем седишту за 50 одсто, а на задњем чак до 75 процената.
* У овом тренутку појас на предњем седишту користи 70 одсто људи, а на задњем тек од 3 до 4.
Овај возач претерао је са алкохолним пићем

ХЕРОЈИ ИЗ СЕНКЕ
У акцијама које су познате широј јавности, као што је спасавање девојчице Маше Пренковић из руку француских отмичара и хватање групе Румуна који су варали грађане на путевима, “пресретачи” су одиграли главне улоге.
- Први смо приметили Румуне који су нудили злато, а онда и отимали новац - прича Марковић. - Наш колега је успео да стигне до девојчице коју су отели из наручја мајке. Прво смо имали погрешну дојаву о таблицама. Срећом, стигао је до тог аутомобила, да је само пет секунди закаснио, ко зна шта би било са дететом, где би је бацили и да ли бисмо је онда пронашли.

СМОКИ
16.08.2015. 11:06
Оваквих вести на жалост је све више и не види им се крај. Мислим да то баца лошу сенку на "ДОБРЕ" и културне возаче. Има таквих само су неприметни у маси лудила.Не треба акценат бацати на појасеве,светла,прву помоћ већ на бахатост, не знање и осионост .Појас ће мало помоћи уколико је глава луда. Мислим да би требало увести да и снимак прекршаја сваког учесника у саобраћају треба прихватити као доказни материјал против прекршиоца и санкционисати га. Тако би возачи сами себе контролисали
Mogućnost da budete kažnjeni zbog saobraćajnog prekršaja je obrnuto proporcionalna vrednosti vašeg vozila. Mislim da bi svi vozači, a ovim naročito apelujem na vozače "slabijih" mašina, trebali u svoj vetrobran da ugrade malu kameru. Time bi bili zabeleženi svi diskutabilni trenuci tokom vožnje, doduše samo sa prednje strane ali i to je dovoljno. Ja sam to već uradio, i verujte da me je taj snimak nedavno spasao kazne za prekršaj koji nisam napravio. Od policije zazirem skoro koliko i od krimosa
@Francesco - dodar dan. - dobar dan. prošli ste na crveno svetlo na semaforu pre 500 metara... ne, prošao je beli auto sličan mom. ne gospodine vi ste prošli videli smo vas.moram da vam pišem prijavu.... ne gospodine, da se ne bi ja a i vi maltretirali po sudu da pogledate šta je moja kamera snimila zadnjih 10 minuta....puštam kameru koja se uključi čim upalim auto... izvinite dešava se, doviđenja. kamera košta 50 evra...
@Francesco - Postoji samo jedna "sitnica" a to je da naš "zakon" taj snimak ne prihvata kao validan dokaz, isto kao što neće prihvatiti snimke džipova, BMW-a i ostalih vanserijskih automobila parkiranih na zalanim površinama ako ih snimi savesni građanin. Za iste su validni snimci isključivo Komunalne policije???
Zaista je degutantno citati ovakve napise u novinama, uvek kad izgine na desetine ljudi neko iz PR-a mupa pusti ovakav tekst da ih opravda. Istina je da ne mogu nista da urade I da nista I ne rade. Saobracaj u Srbiji je na nivou africkih zemalja po postovanju propisa i za to je glavni krivac upravo ta saobracajna policija.
Коментари (17)