Возаче неће имати ко да обучи
17. 04. 2015. у 20:03
У Београду протестовале ауто-школе из целе Србије, захтевајући измене ЗОБС. Озлојеђени због видео-надзора, тахографа, одредаба о полигонима...
ИСПРЕД Дома Народне скупштине у петак су протестовале ауто-школе из целе Србије. Незадовољни су што Министарство унутрашњих послова није прихватило њихове предлоге у вези са изменама Закона о безбедности у саобраћају (ЗОБС), који ће, како наводе, угасити сваку другу школу за будуће возаче.
Генерални секретар Привредне коморе ауто-школа Петар Рашета истакао је да је циљ протеста да се спречи примена новог правилника.
- Још га званично нисмо видели, али смо упознати с њим и знамо да је на штету ауто-школа - рекао је Рашета. - Нико не планира да прекине протест док нам се не обрати неко од званичника МУП. Међу нама има и оних који говоре да треба да кренемо у штрајк глађу. Због законских измена у вези полагања возачких испита које је донео МУП од 950 ауто-школа затворено је њих 430.
Рашета је истакао и да ће најављене измене Закона о безбедности у саобраћају довести до тога да се тренутно постојећи број ауто-школа смањи за половину.
- На тај начин држава форсира монопол и онемогућава образовање малих и средњих предузећа, односно ауто-школа - рекао је Рашета. - Таквим приступом се дискриминишу грађани, јер и сада има региона у којима не постоји обука за поједине категорије возача, па грађани морају да путују и по стотину километара да би добили жељену обуку. Не треба да се чудимо што нам деца возе без дозвола. Очекујемо да нам се обрати министар МУП, јер са начелником саобраћајне полиције нисмо успели да постигнемо договор. Тражимо да се предложени правилници, као пратећи акти Закона о безбедности саобраћаја повуку, док заједнички не нађемо најбоље решење.
Буру у ауто-школама изазвало је увођење видео-надзора у учионице и на теоријском испиту, аудио-видео надзора у аутомобиле, инсталирање тахографа у возила, инсистирање на забрани да предавач инструктор не може да буде и испитивач кандидата, као и одредба о полигонима. Они тврде да су бесмислене измене у вези са великим и комплексним полигонима који би свака школа морала да има. То што се тражи, истичу, не може да испуни ниједна ауто-школа, поготово не оне у Београду.
Одредба да испитивач кандидата не може да буде лице које га је обучавало, било теоретски или практично, како кажу власници ауто-школа, неизводљива је у пракси, јер је могуће да, на пример, свих пет испитивача у току (дуготрајне) обуке кандидата буду и предавачи. Тврде да ни у једној земљи Европе не постоје тахографи у возилима, као и да ће то беспотребно поскупети процес обуке.
Протест је почео вожњом београдским улицама којима је продефиловало 108 аутомобила из целе Србије. То је у граду изазвало саобраћајни колапс.
Nemanja
17.04.2015. 20:42
A sto se ne bune kada napravi nesrecu neko ko je preko veze dobio dozvolu ili neki los vozac. Jeste skupo sve pvo sto se novim zakonom trazi, ali ako nemas adekvatnu opremu za neke delarnosti jednostavno time ne mozes da se bavis i kraj.
Uvesti system kao u USA. Ispod osamanest godina mora se imati 20 sati s profesionalnim instruktorom. Ako je osoba preko osamanest moze je obucavati svako ko ima vozacku dozvolu i cistu vozacku istoriju najmanje pet godina (najcesce su to roditelji). Uz ovakav liberalan sistem i sa mnogo vise automobila na drumu, u USA je mani broje nesreca nego u Srbiji.
Sreća pa nemamo spejs-šatlove...Kakvu li bi tu obuku uveli ovi naši "stručnjaci"...
Po broju nesreca ja bi rekao da su vozaci neobuceni i sa obukom koju dobiju.
sve što su radili radili su naopako.što više babica ,deca sve kilavija.
Коментари (10)