Камере брину ауто-школе

П. ЖИВКОВИЋ

19. 02. 2015. у 13:30

Инструктори вожње незадовољни новим изменама Правилника о обуци за управљање аутомобилима. Спорни видео-надзор у учионицама и у возилу за обуку, тахографи, нови полигони...

Камере брину ауто-школе

УКОЛИКО надлежни државни органи наставе да и даље игноришу струку, и да упорно инсистирају на новим изменама правилника о обуци возача, од око 400 ауто-школа у Србији ће остати мање од 100, тврде у Привредној комори ауто-школа Србије, која је ових дана организовала низ јавних расправа о предложеним изменама.

- Успели су да накарадним правилником о раду ауто-школа, који је израђен тек после више од две године од доношења новог закона о безбедности саобраћаја 2009, смање број ауто-школа у Србији са око 900 на свега 430 и да без хлеба оставе неколико хиљада људи - каже в. д. генералног секретара Привредне коморе ауто-школа Србије, саобраћајни инжењер Петар Рашета. - Сада поједини кандидати, да би дошли до возачке дозволе, морају да путују и више од 100 километара, јер у свом месту и у близини немају ауто-школу. Како ствари стоје, путоваће још и даље.

Јавна расправа о предлогу Нацрта закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима се завршава сутра. После тога ће МУП припремити нацрт и даће га у скупштинску процедуру. Крајем априла би измењени закон могао да ступи на снагу. Шта је то што је изазвало толику буру у ауто-школама?

- Постоји пет одредаба које су за нас апсолутно неприхватљиве. То је увођење видео-надзора у учионице и на теоријском испиту, увођење аудио-видео надзора у аутомобиле, инсталирање тахографа у возила, инсистирање на забрани да предавач, инструктор не може да буде и испитивач кандидата, као и одредба о полигонима - каже за "Новости" Рашета.

То је "црвена линија" испод које се не може, тврде у ауто-школама и кажу да су спремни и на "радикалне мере" у намери да заштите своје интересе.

Иако нико не жели то да каже, јасно је да се мисли на сличне протесте као после доношења ранијег правилника када су ауто-школе организовале бројне протестне вожње по Београду и већим градовима Србије.

НЕ ОБУЧАВАМО ЖОНГЛЕРЕ Предложене измене у вези са великим и комплексним полигонима који би свака школа морала да има по Рашети су бесмислене.
- То што од нас траже не може да испуни ниједна ауто-школа, поготово не оне у Београду. Какав полигон? Па не обучавамо ми жонглере већ возаче. Све што би требало да науче на полигону научиће на улицама и постаће бољи и безбеднији возачи, што је, уосталом, и сврха обуке - каже Рашета.

Представници ауто-школа, који су присуствовали до сада организованим јавним расправама о предложеним изменама, тврде да нигде у Европи не постоји ништа слично ономе што предлаже МУП.

- После интервенције повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуба Шабић МУП је морао да из својих возила избаци камере, а сада траже да их ми инсталирамо. Јасно је да би снимање у учионицама, на испиту, у возилу, било противзаконито и противуставно задирање у приватност - објашњава Рашета.

Одредба да испитивач кандидата не може да буде лице које га је обучавало, било теоретски или практично, тврди Рашета, неизводљива је у пракси, јер је могуће да на пример, свих пет испитивача у току (дуготрајне) обуке кандидата буду и предавачи.

- Ни у једној земљи Европе не постоје тахографи у возилима, не видимо никакву сврху сем да беспотребно поскупљујемо процес обуке што је случај у крајњем случају и са камерама, које су још и противзаконите - закључује Петар Рашета.

У Привредној комори ауто-школа Србије сматрају да би предложене измене коштале сваку школу око 5.000 евра, а на крају би цех платили кандидати јер држава прописује само минималну цену обуке, која износи 54.000 динара без ПДВ.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (23)

Filip

19.02.2015. 13:54

Kao i uvek, sve po kandidatima, a u stvarnosti potrosnja po kandidatu 100 evra, auto skoli ostaje cisto 400 evra, i jos se bune, a svi su pokupovali stanove, lokale, kola.....niko ne napusta posao, samo su se pregrupisali

dzokej

19.02.2015. 16:22

@Filip - Oko 100 eura kosta gorivo samo. Kada na to dodas plate instruktora, predavaca, ispitivaca, sekretaricu, lokal, poligon, struju, grejanje, registraciju vozila, odrzavanje vozila, porez, internet, telefon i jos svasta ponesto, video bi da nije bas toliko isplativo. To moze da kaze neko ko nikada nije bio privatnik, najverovatnije je na grbaci drzave tj. poreskih obveznika.

Milovan

19.02.2015. 14:13

Sve navedeno što smeta autoškolama je i predloženo radi kontrole njihovog rada.Kako obučavaju kandidate vidimo svaki dan po izveštajima o saobraćajnim nesrećama pretežno mladih vozača.Bilo bi dobro uvesti u evidenciju vozača "u kojoj autoškoli je položio vozački ispit", pa po svakom "saobraćajnom prekršaju sa povredama lica" uvesti kaznene poene za autoškolu. Kada skupi određeni broj negativnih poena oduzeti dozvolu za rad, kao vozačima vozačku dozvolu.

Djordje

19.02.2015. 14:32

Neka se izjasne, zasto je sporna kontrola njihovog rada? Sto bi im smetale kamere u skolama i kolima i tahometri? Zato sto su naucili da VARAJU?Nema vise muljanja i za trista evra dozvola? Neka se ugase bolje je imati 10 vrednih i dobrih auto skola nego 300 "onakvih"? U ostalom vidi se na ulici i putevima koliko ne vrede nista jer ljudi su navikli da je lakse kupiti nego nauciti?A vidi se njhov ucinak na putevima? Kolko mrtvih ljudi, mahom zbog neznanja i neiskustva?

lenka

19.02.2015. 14:57

@Djordje - Ocito se ne razumete u ovaj posao.Izadjite sa svojim stavom pod punim imenom i prezimenom i prozovite one koji uzimaju pare.Nemojte sve skole stavljati u isti kos.Sem toga nista se oko toga ne moze zavrsiti ni srediti bez ucesa policije.Oni su ti koji odlucuju ko je polozio a ko nije.Zasto njih niko ne prozove

MilosBg

19.02.2015. 15:36

@Djordje - A kad su cene obuke otisle u nebesa, nisu se bunili. To je po onoj staroj - cutao sam kad su dosli po jednog komsiju, cutao sam kad su dosli po drugog...a kad su dosli po mene, vise nije imao ko da se buni.

Djordje

19.02.2015. 16:46

@Djordje - Tamo gde ljudi mogu da ukradu i prevare u bankama menjacnicama....

clan biblioteke

19.02.2015. 15:38

Slucajno ili ne ali povratkom iz Vojvodine u Valjevo 96 primetio sam ogroman manjak u obrazovanju vozaca i ako sam u Valjevu polagao 78. G-a Rasetu licno poznajem i zabrinjava me njegov stav i ako je medju prvim privatnim skolama uveo kompjuterizovanu obuku vozaca pre gradske voznje . Ovde je izgleda pritisak nekih biznismena kao kod advokata sto manje prava i znanja a sto vise para, pa zbog toga ljudi ginu na putevima a u sudovima ljudi umiru cekajuci pravdu.

Aca

19.02.2015. 16:02

Nadzor vec imamo od strane MUPa, svakih tri meseca trekeljisanje u sitna crevca. Auto skole su za svakog kandidata da polozi, to je reklama, policija je ta koja kaze da li je neko polozio ili ne. Ako cemo imati kamere u vozilima nikakav problem. Neka ih MUP o svom trosku instalira, u tom slucaju se slazem, jer i onako ti zapisi sluze njima.

dzokej

19.02.2015. 16:15

Ukoliko MUP i drzava ne veruje svojim sluzbenicima, neka oni kupe auto skolama video nadzor pa neka kotrolisu, ili neka motivisu svoj kadar da ne muckaju. Uvek postoje resenja, mogu i da kupe nekoliko kamera pa neka ih nose na polaganja ispita. Nije u redu da neko ko ne poznaje problem komentarise tek onako. Takodje smo uslovljeni da imamo racunare koji po niihovoj preporuci treba da imaju i5 procesor i 8gb ram memorije i legalni windows. Za resavanje testova.. Takodje postoji LINUX koji je free

Vozač

19.02.2015. 16:44

To vam je isto kao da kažete neka uprava prihoda plati fiskalnu kasu pošto njima treba radi kontrole. ne lupajte gluposti mora da ima reda i nek se red poštuje do kraja u svim oblastima

Deda

19.02.2015. 17:59

Poražavajuće je što komentare pišu osobe koje nisu kvalifikovane za obuku vozaća.Poražavajuće je takođe što Zakon o bezbednosti u saobraćaju pišu obrazovani a ne sposobni za sređivanje stanja na našim putevima. Uvedite kamere u sve obrazovne profile da vidimo koliko imamo doktora nauka, od kojih privreda a i društvo nemaju nikakve koristi a što bi moralo.Ove dopune zakona ne mogu pisati osobe koje su i predložile isti. One nisu sposobne za to

Instruktor

19.02.2015. 22:14

Svi vi koji negativno i nestručno komentatišete rad a.š. trebali bi ste da dobro sagledate situaciju pe nego što ostavite komentar ovde, problem nesavesnih vozača nastaje prvenstveno u porodici, a trebao bi se rešiti kroz edukaciju od prvog dana školovanja dece.Niko se iz auto škola ne buni zbog postavlja kamera i uvođenja kompjutera, problem je finansiske prirode.Ulazimo iz kredita ua poslt a posla sve manje.Zbog par tatinih sinova sada ćr trpeti ostalih 99% mladih vozača, isto je i sa a.š.

Instruktor

19.02.2015. 22:17

Kada se na medijima u nekoj emisiji iznese informacija da su za pogibiju motociklista krive auto škole u tu istu emisiju nije dozvoljeno telefonsko uključenje i postavljanje pitanja jer se plaše šta bi odgovorili kada bi se pitalo koliko je motociklista poginulo a da je poštovalo ograničenje brzine. Niko iz auto škole nije naučio kandidate da u naseljenom mestu voze motor 150kmh aoze, voze, niko iz auto škola nije naučio kandidate da pijani sednu za volan ali oni opet voze.

#vladimir0710

20.02.2015. 00:41

Svaka Auto škola trebala bi da ima licencu za rad kao garanciju kvalitetne obuke. Zatim da ima ugrađene kamere, kao i senzore za kontrolu vozila za bezbedno kretanje u odnosu na druge učesnike u saobraćaju.

Stefan

20.02.2015. 07:30

Ljudi ginu zato sto voze brzo, ima kandidata koje roditelji teraju da poloze koji su totalno odsutni I ne zainteresovani za voznju. Sve u svemu slazem se da ima losih instruktora I auto skola ali opet Ima i jako kvalitetnih. Sve je Na vozacu kad sedne u kola, opet ponavljam brzina je ta koja ubija ljude. Sto se mene tice, da je stroziji zakon Na putu I da su policajci azurniji ljudi bi bili bezbedniji. Zivim Na zapadu I zakon je taj koji se postuje. Ko ne postuje zna se sta sledi, pozdrav!

Instruktor

20.02.2015. 09:17

Gomila problema se može rešiti uvođenjem reda u ugostiteljstvo, ograničiti rad kafića i splavova i videće se za samo godinu dana drastična razlika, međutim to lokalnim moćnicima ne odgovara. Kada bi se u državnom sektoru primenjivali kriterijumi kao za privatni mi bi smo se zvali Švajcarska. Svi smo svakodnevno svedoci kakve sve greške u državnom sektoru prolaze nekažnjeno a nama se traži dlaka u jajetu. Traže namne dozebne dozvole za objekte a pola stambenih zgrada u zemlji ih nema.

Instruktor

20.02.2015. 13:32

Problem kompjutera je prvo finansiski tezak a drugo ne vidim svrhu ovako jakih racunara kada ce njihova snaga biti iskoriscena svega 5% ali generalni uvoznik za ove komponente ne gleda to tako. On samo zna da ce od uvoza i zarade na ovim obaveznim racunarima moci sebi da kupi apsolutno sta pozeli. Postoji 430 auto skola ako svaka kupi samo po 6 racunara to je 2580 racunara pomnozeno sa cenom jednog odnoE2

Instruktor

20.02.2015. 13:44

Problem kompjutera je prvo finansiski tezak a drugo ne vidim svrhu ovako jakih racunara kada ce njihova snaga biti iskoriscena svega 5% ali generalni uvoznik za ove komponente ne gleda to tako. On samo zna da ce od uvoza i zarade na ovim obaveznim racunarima moci sebi da kupi apsolutno sta pozeli. Postoji 430 auto skola ako svaka kupi samo po 6 racunara to je 2580 racunara pomnozeno sa cenom jednog odnoE2

Instruktor

20.02.2015. 14:59

Postoji 430 auto skola ako svaka kupi samo po 6 racunara to je 2580 racunara pomnozeno sa cenom jednog odnosno 500€ to je 1 290 000 €. Nek nam drzava da subvencije i ugradicemo sve sto pozele.

RRPANTELA

20.02.2015. 16:11

Voleo bih da vidim na TV tog velikog strucnjaka koji uvodi nekakva suluda pravila u saobracaj. Nasi ljudi su u principu inteligentniji od polovine onih cije zakone nam uporno namecu.U obuku vozaca se sigurno mora vise uloziti ali nisu komplikovane obuke uopste bitne. Treba uvesti u srednje skole nastavu od najmanje tri godine za obuku buducih vozaca. Ta nastava ne bi imala uticaj na skolovanje ali se vozacki ispit ne bi mogao polagati bez diplome te nastave. Jednostavno i efektno.