Камере брину ауто-школе
19. 02. 2015. у 13:30
Инструктори вожње незадовољни новим изменама Правилника о обуци за управљање аутомобилима. Спорни видео-надзор у учионицама и у возилу за обуку, тахографи, нови полигони...
УКОЛИКО надлежни државни органи наставе да и даље игноришу струку, и да упорно инсистирају на новим изменама правилника о обуци возача, од око 400 ауто-школа у Србији ће остати мање од 100, тврде у Привредној комори ауто-школа Србије, која је ових дана организовала низ јавних расправа о предложеним изменама.
- Успели су да накарадним правилником о раду ауто-школа, који је израђен тек после више од две године од доношења новог закона о безбедности саобраћаја 2009, смање број ауто-школа у Србији са око 900 на свега 430 и да без хлеба оставе неколико хиљада људи - каже в. д. генералног секретара Привредне коморе ауто-школа Србије, саобраћајни инжењер Петар Рашета. - Сада поједини кандидати, да би дошли до возачке дозволе, морају да путују и више од 100 километара, јер у свом месту и у близини немају ауто-школу. Како ствари стоје, путоваће још и даље.
Јавна расправа о предлогу Нацрта закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима се завршава сутра. После тога ће МУП припремити нацрт и даће га у скупштинску процедуру. Крајем априла би измењени закон могао да ступи на снагу. Шта је то што је изазвало толику буру у ауто-школама?
- Постоји пет одредаба које су за нас апсолутно неприхватљиве. То је увођење видео-надзора у учионице и на теоријском испиту, увођење аудио-видео надзора у аутомобиле, инсталирање тахографа у возила, инсистирање на забрани да предавач, инструктор не може да буде и испитивач кандидата, као и одредба о полигонима - каже за "Новости" Рашета.
То је "црвена линија" испод које се не може, тврде у ауто-школама и кажу да су спремни и на "радикалне мере" у намери да заштите своје интересе.
Иако нико не жели то да каже, јасно је да се мисли на сличне протесте као после доношења ранијег правилника када су ауто-школе организовале бројне протестне вожње по Београду и већим градовима Србије.
- То што од нас траже не може да испуни ниједна ауто-школа, поготово не оне у Београду. Какав полигон? Па не обучавамо ми жонглере већ возаче. Све што би требало да науче на полигону научиће на улицама и постаће бољи и безбеднији возачи, што је, уосталом, и сврха обуке - каже Рашета.
Представници ауто-школа, који су присуствовали до сада организованим јавним расправама о предложеним изменама, тврде да нигде у Европи не постоји ништа слично ономе што предлаже МУП.
- После интервенције повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуба Шабић МУП је морао да из својих возила избаци камере, а сада траже да их ми инсталирамо. Јасно је да би снимање у учионицама, на испиту, у возилу, било противзаконито и противуставно задирање у приватност - објашњава Рашета.
Одредба да испитивач кандидата не може да буде лице које га је обучавало, било теоретски или практично, тврди Рашета, неизводљива је у пракси, јер је могуће да на пример, свих пет испитивача у току (дуготрајне) обуке кандидата буду и предавачи.
- Ни у једној земљи Европе не постоје тахографи у возилима, не видимо никакву сврху сем да беспотребно поскупљујемо процес обуке што је случај у крајњем случају и са камерама, које су још и противзаконите - закључује Петар Рашета.
У Привредној комори ауто-школа Србије сматрају да би предложене измене коштале сваку школу око 5.000 евра, а на крају би цех платили кандидати јер држава прописује само минималну цену обуке, која износи 54.000 динара без ПДВ.
Filip
19.02.2015. 13:54
Kao i uvek, sve po kandidatima, a u stvarnosti potrosnja po kandidatu 100 evra, auto skoli ostaje cisto 400 evra, i jos se bune, a svi su pokupovali stanove, lokale, kola.....niko ne napusta posao, samo su se pregrupisali
@Filip - Oko 100 eura kosta gorivo samo. Kada na to dodas plate instruktora, predavaca, ispitivaca, sekretaricu, lokal, poligon, struju, grejanje, registraciju vozila, odrzavanje vozila, porez, internet, telefon i jos svasta ponesto, video bi da nije bas toliko isplativo. To moze da kaze neko ko nikada nije bio privatnik, najverovatnije je na grbaci drzave tj. poreskih obveznika.
Sve navedeno što smeta autoškolama je i predloženo radi kontrole njihovog rada.Kako obučavaju kandidate vidimo svaki dan po izveštajima o saobraćajnim nesrećama pretežno mladih vozača.Bilo bi dobro uvesti u evidenciju vozača "u kojoj autoškoli je položio vozački ispit", pa po svakom "saobraćajnom prekršaju sa povredama lica" uvesti kaznene poene za autoškolu. Kada skupi određeni broj negativnih poena oduzeti dozvolu za rad, kao vozačima vozačku dozvolu.
Neka se izjasne, zasto je sporna kontrola njihovog rada? Sto bi im smetale kamere u skolama i kolima i tahometri? Zato sto su naucili da VARAJU?Nema vise muljanja i za trista evra dozvola? Neka se ugase bolje je imati 10 vrednih i dobrih auto skola nego 300 "onakvih"? U ostalom vidi se na ulici i putevima koliko ne vrede nista jer ljudi su navikli da je lakse kupiti nego nauciti?A vidi se njhov ucinak na putevima? Kolko mrtvih ljudi, mahom zbog neznanja i neiskustva?
@Djordje - Ocito se ne razumete u ovaj posao.Izadjite sa svojim stavom pod punim imenom i prezimenom i prozovite one koji uzimaju pare.Nemojte sve skole stavljati u isti kos.Sem toga nista se oko toga ne moze zavrsiti ni srediti bez ucesa policije.Oni su ti koji odlucuju ko je polozio a ko nije.Zasto njih niko ne prozove
Коментари (23)