ПРВИ модел "опел корсе" појавио се на тржишту 1982. године. Симпатични, градски аутомобил, понудио је тада купцима неке погодности које су, пре тога могли да очекују само у бар "за један број" већим возилима.

Тај рецепт сачуван је свих 37 година а потврда квалитета и вредности је податак да је првих пет генерација "опел корсе" продато у 13,7 милиона примерака!

Зато нас је позив компаније "Опел Србија" на дводневну презентацију и тест вожњу нове, шесте генерације "опел корсе" веома обрадовао, јер ово је наставак успешне приче "Опела" али сада у загрљају групације "Пежо-Ситроен". Зато нас је силно интересовало да ли је гигант из Риселсхајма успео да сачува ту нит која је "корсу" учинила тим што јесте.

"Опел" је за презентацију новог модела изабрао Далмацију. Не случајно. На малом простору имате могућност да "корсу" испробате на одличним хрватским ауто-путевима, да крстарите друмовима дуж обале, по околним планинама, али и да се провлачите уским градским уличицама,језгрима далматинских градова.

Већ на први поглед јасно је да је "корса" и даље "корса". Модерног, атрактивног изгледа, свежих палета боја, савремено скројене кабине...



После првих километара постало је јасно да је инжењерима из Риселсхајма поново успело да сачувају све добро познате одлике "корсе" и да их наравно, усаврше, модернизују у складу са захтевима модерних возача.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Хоће ли електрични аутомобили изазвати нову природну катастрофу?

Нова "корса" је порасла у односу на претходни модел за 39 мм и сада је дуга 4.060 мм. Нова "корса" је ужа за један милиматар - 1.745 мм. Нови модел је нижи од старог за 48 милиметара (1.433 мм), а међуосовинско растојање је порасло за 28 мм - 2.538 мм па је и простор у кабини затно већи.


Увећан је и пртљажник за 24 литра и са 309 литара је међу највећима у класи. Обарањем задњих наслона добија се омањи комби - 1.081 литар корисне запремине пртљажника!

Уз примену нових материјала магови из "Опела" су смањили масу возила на свега 980 килограма па не чуди да је "корса" са новом палетом турбо мотора толико окретна.


Као и увек у претходних пет генерација "Опел" је у "корсу" уденуо много тога што се први пут примењује у сегменту малих аутомобила.

Како смо на прву вожњу кренули у доба када је сунце већ отишло на починак, могли смо да се уверимо у ефикасност нових, " IntelliLux LED matrix" светала без одсјаја, која рекосмо, по први пут у сегменту малих аутомобила. Осам ЛЕД елемената, које контролише најновија генерација предње камере високе резолуције, континуирано подешавају сноп светлости у складу са тренутном ситуацијом у саобраћају и околини.



Ту су и бројни нови системи који дебитују у "корси" попут "адаптивног темпомата", затим "активне асистенције" одржавања возила у траци, "аутоматско кочење" у случају опасности базирано на радарима као и "упозорење на поспаност возача". Сасвим нови су и значајно технолошки усавршени "асистенти" за паркирање и маневрисање као што су сензори напред и назад, "бочни чувар" контролисан сензорима и "панорамска" камера за поглед уназад од 180 степени. Ту је и систем за "препознавање саобраћаних знакова" али и систем за "надзор мртвог угла".



Инфо-забавни системи компатибилни са "Apple CarPlay" и "Android Auto" апликацијама: на врху понуде је "Multimedia Navi Pro" са 10-инчним екраном у боји осетљивим на додир. Новитет је и "Opel Connect servis" који укључује навигацију са информацијама о саобраћају као и позив хитним службама или службама за помоћ на путу. Ко има савремен смартфон омогућено му је и бежично пуњење, а они који користе УСБ кабал биће више него задовољни. Постоје три утичнице - једна напред и две за путнике на задњој клупи.



Возач у "корси" седи ниже (седиште има и функцију масаже) него раније јер је центар гравитације возила спуштен, а захваљујући новим системима ослањања сада је и управљање прецизније са више "одзива". Ту је и динамички клима уређај,затим "отвори и упали" систем покретања аутомобила без кључа, кожна седишта и још много тога.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Наставља се офанзива "Опела": До 2024. све на струју!

Са коефицијентом отпора ваздуха од 0,29 један је од најаеродинамичнијих аутомобила у својој класи. У "корсу" се уграђује потпуно нова гама мотора са значајно нижом потрошњом у поређењу са претходном генерацијом.



Посебно економичне бензинске и дизел погонске јединице са распоном снаге од 55кW (75 кс) до 96кW (130 кс). Потрошња горива : град 5,54-3,7 л/100км; отворени пут 4,2-2,9 л/100км; комбинована вожња 4,7-3,2 л/100км, 106-85 г/км ЦО2;Или по савременом "WLTP"начину мерења;: комбиновано 6,24-4,0 л/100 км, 144-104 г/км ЦО2 з.

Широк је и избор модерних мењача, од петостепеног и шестостепеног мануелног до осмостепеног аутоматика (први пут доступан у "корси")


Мали бестселер је такође прави шампион аеродинамике. Као и код свих новоразвијених "Опелових" модела, инжењери су оптимизовали аеродинамику најновије „корсе“ у "Развојном институту за аутомобилски инжењеринг и моторе возила" користећи аеротунел Универзитета у Штутгарту. Резултат је више него импресиван јер са коефицијентом отпора ваздуха од 0,29 Цд и додатно смањеном површином предњег дела у поређењу са претходником која је само 2,13 м2, нова „корса“ је један од најаеродинамичнијх аутомобила у својој класи.



У Немачкој је већ почела продаја, почетна цена је 13.990 евра па са великим интересовањем очекујемо 10. децембар када ће и у Србији бити озваничен почетак продаје нове "опел корсе" када ће се знати и цена.



ДОМЕТ 337 КИЛОМЕТАРА

НАРАВНО, у духу вреена и "опел корса" ће уз бензинске и дизел агрегате најновије генерације, купцима понудити и верзију са погоном на електричну енергију.

Уз литијум - јонску батерију, и савремени електро-мотор који ће располагати максималном снагом од 136 КС, "опел корса" има домет од 337 километара, што је кажу, знатно више од пређених километара у једном дану просечног европског возача.

При томе ће са новим пуњачима од 100 кв бити знатно смањено и време пуњења батерије.