ДУГОГОДИШЊИ лидер у производњи возила са хибридном технологијом "Тојота" наставља да помера границе у овој категорији возила.

Таман када изгледа да је неко од конкурената пришао близу у погледу хибридне технологије (занимљиво је да је "Тојота" своје патенте из ове области учинила доступнима свима)јапански магови "додају гас" и опет направе корак "од седам миља"

Тако је, у једном од најважнијих сегмената на тржишту,у категорији СУВ возила, "Тојота" свој популарни "РАВ4", који поодавно има хибридну верзију сада додатно усавршила подарујући будућим купцима и врхунску "плаг-ин" технологију.

То једноставно значи, да ће поред пуњења током вожње,кочења, убрзавања, нови "РАВ4" имати и могућност да своје батерије допуни и прикључком на струју.

- Наша компанија данас отвара важно ново поглавље у историји "РАВ4", оригиналног рекреативног - "lifestyle SUV" возила по коме је ова класа аутомобила препознатљива, светском премијером новог РАВ4 Плуг-ин Хyбрида на предстојећем Салону аутомобила у Лос Анђелесу (22.-новембар - 1. децембар). Ова прва "плаг-ин" хибридна електрична верзија "РАВ4" круна је више од 20 година лидерства компаније "Тојота" на пољу технологије и производње хибридних погонских склопова, а корисницима нуди возило које тежи да буде још снажније и ефикасније од било ког другог у својој класи, у погледу емисије штетних гасова и ниске потрошње горива - каже се , између осталог, у саопштењу "Тојоте" достављеног "Новостима".

Ово је врхунац пете генерације "РАВ4" серије. То је варијанта која је још једном потврдила историјски статус ове "Тојоте", као једног од најпопуларнијих СУВ возила у Европи, са 120.000 поруџбина откада је лансиран на тржиште раније ове године, укључујући више од 105.000 хибрида.

Позиција модела "RAV4 Plug-in Hybrid", као најбољег из "РАВ4" серије и предводника актуелне серије хибридних електричних возила јапанске компаније, базира се на комбинацији велике снаге и високих перформанси, изузетне ефикасности, врхунских динамичких способности "ГА-К" платформе и сјајним могућностима управљања на путу и ван њега, захваљујући стандардном "AWD интелигентном" систему електричног погона на сва четири точка.

Искуством стеченим кроз развој две генерације "Prius Plug-in Hybrid" модела, "Тојота" је била охрабрена да произведе нов импресиван погонски склоп за "РАВ4". С пуном системском излазном снагом од 306 ДИН КС/225 кW, овај "РАВ4" има потенцијал да убрза до 100 км/х из места за само 6.2 секунди. Поред тога, тежи да задовољи економичност емисије ЦО2 и потрошње горива на најбољи начин у својој класи: подаци о "WLTP"стандарду пре хомологације, компаније "Тојота", указују на емисију CO2 мању од 30 г/км. Овај степен није надмашио ниједан од актуелних Д-сегмент плуг-ин АWД СУВ хибрида.

Прочитајте још - "Тојота корола" помера границе

"Тојота" је улагала у напредак у перформансама које електрична енергија може да омогући, у циљу достизања значајног повећања излазне снаге, у поређењу са стандардним "RAV4 Hybridom". Развијена је нова литијум-јонска батерија великог капацитета и додат појачани конвертер јединици за контролу снаге хибридног система. Бензински 2,5-литарски "Hybrid Dynamic Force" мотор је исти као и код стандардног "RAV4 Hybrida".

Резултат није само ефикасно убрзање из стања мировања. "RAV4 Plug-in Hybrid" ће такође имати могућност преласка већег броја километара у чистом ЕВ моду, уз нула потрошње горива и емисије гасова. Очекивани број пређених километара (WЛТП стандард) прелази 60, што је више од других конкурентних "плаг-ин СУВ" хибрида, уз то и више од 50 пређених километара дневно, што је европски просек у вожњи до посла и назад.

Нови "RAV4 Plug-in Hybrid" очекује се на тржишту у другој половини 2020. године.