ПОСЛЕ неуспеха да се удружи са француским "Реноом", аутомобилска група која обухвата "Фијат" и "Крајслер" започела је преговоре за спајање с другим француским гигантом, "Пежоом ПСА" који у свом крилу већ има такве марке као што су "Ситроен" и "Опел".

Две куће већ су објавиле заједничко саопштење у коме се, између осталог, истиче да неће бити затварања фабрика, што је од великог значаја и за Србију, имајући у виду сарадњу наше земље са италијанским конструктором.

Ако ови преговори уроде плодом, као што се наговештава у добро информисаним круговима у Паризу, нова група била би "тешка" чак 50 милијарди евра, што је за двадесет милијарди више од пропалог "венчања" са "Реноом".

На тај начин, "Пежо-Фијат-Крајслер" би био четврти произвођач аутомобила на свету, иза "Фолксвагена", "Тојоте" и "Рено-Нисан-Мицубишија" са капацитетом од 8,7 милиона возила годишње. Обухватала би марке "алфа ромео", "воксал", "ДС", "додж" "крајслер", "ланча", "масерати", "опел", "пежо", "ситроен", "фијат" и "джип"!

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Најновији адут намењен младима: Представљен "абарт 595 писта" (ФОТО)

Нова фирма имала би годишњи обрт од чак близу 185 милијарди евра. Преговори су отишли толико далеко да је већ саопштено да би садашњи генерални директор ПСА Карлос Таварес стао и на чело нове групације, док је први човек "Фијат-Крајслера" Джон Елкан и представник фамилије Ањели наводно виђен за председника Одбора директора. Постигнута је и сагласност да седиште новог концерна буде у - Холандији.

СКЕПТИЧНИ СИНДИКАТИ ЗАСАДА су најопрезнији синдикати. Тако Жан Пјер Мерсије, представник једног од најјачих синдикалних конфедерација у Француској, левичарског "Се-Же-Те", истиче да је радницима свеједно да ли их експлоатишу француске или италијанске газде, истакавши да морају да се боре за своје интересе кроз колективне уговоре и очување радних места.

Преговори су започели почетком ове године, а прекретеница је, кажу упућени, био разговор између врха двеју фирми на Салону аутомобила у Женеви у марту.

Италијани рачунају на Таваресов пословни став да треба увећати империју, што је илустровано и припајањем "Опела" 2017. године. "Фијат" је прошле године остварио приход од 3,6 милијарди евра с увећањем од 3,5 одсто у односу на годину пре тога, док је "Пежо" забележио рекордно увећање од чак 47 одсто у износу од 2,83 милијарде. У Француској подсећају на Таваресове речи да је отворен за сваку опцију која доноси профит.

Из угла Италијана, ово спајање је добро и због развоја електричних аутомобила, где касне за Французима. "Фијату", који у Србији производи свој модел "500 л" и који се у Европи углавном ослања на различите моделе верзије "500", потребно је и проширење понуде у другим моделима, сегментима и класама, сматрају аналитичари који прате могуће спајање две аутомобилске куће. Зато би ово спајање довело до појачане понуде. С друге стране, "Пежоу" би се отворило америчко тржиште.

Берзе су добро примиле ову вест. Акције "Фијат Крајслера" су скочиле за 8,61 одсто а групе "Пежо ПСА" за 7,58, док су "Реноове" изгубиле четири одсто вредности.