ПРИВРЕДНИ раст једне земље најлакше се ,кажу стручњаци, може пратити по повећаној потражњи за привредним возилима. И ту ,наравно, кључну улогу у приказу стања не играју "тешкаши" већ лака комерцијална возила, будући да су мала и средња предузећа, привредници ти, који некако, најбрже дају замајац привреди сваке земље.

Прочитајте још: Голф “осмица” прича са другим колима и не треба му кључ: Шта све нуди нови модел аутомобила омиљеног међу Србима (ФОТО/ВИДЕО)

Зато не чуди да је и "Опел" додао гас и на српском тржишту. Тако је компанија "Опел Србија" представила је по први пут комплетну своју подмлађену гаму лаких комерцијалних возила, "опел виваро", "мовано" и "комбо" сада чине најмлађу флоту ове врсте возила на тржишту.

"Опел" је покренуо модел офанзиве за лака комерцијална возила као и за путничка возила, а чињеница да је "мовано" у првих десет бестселера у својој класи подвлачи важност ЛЦВ стратегије код немачког произвођача. Палета лаких комерцијалних возила "Опел" доступна је у, веровали ли не, у више стотина варијанти за сваку намену купаца.

Прочитајте још: Дубока шара чува џеп, а казне од шест до 800.000 динара!

- Опел и његов инжењерски тим задужен је за развој ЛЦВ програма лаких комерцијалних возила за целу ПСА групу и очекујемо изузетно добре производе тог рада. Са нестрпљењем чекамо нови "мовано", који ће се појавити 2021, а израђује се у "Опеловој" фабрици у Гљивицама - представио је, никад бројнијим представницима медија Александар Николић менаџер проаје лаких комерцијалних возила Опел Србија - Ми имамо један захтеван план да од 2017. до 2020. године повећамо продају ЛЦВ возила за 25 одсто и мислим да смо на добром путу да то и реализујемо. У следећој години наша жеља је да учешће на тржишту комерцијалних возила буде исто са учешћем путничких возила, што до сада није био случај. Очекујемо да маркет шер буде између 6,0 и 7, о одсто.

Николић је нагласио и да се паралелно са електрификацијом путничког програма дешава и електрификација комерцијалног програма и да се средином следеће године очекује "виваро" са електричним погоном.

"ОПЕЛ МОВАНО"

Кабина новог "мована" је дизајнирана као модерна покретна канцеларија, а бројни системи асистенције и технологије олакшавају живот на послу и чине га пријатнијим. Са око 170 хиљада продатих јединица до сада, "мовано" је бестселер у Е-ван сегменту тржишта. Био је редовно међу најбољих 10 у својој класи током протекле две године и зато не чуди што га сматрају оперативном звездом у свету ванова.

Као и пре, нови "мовано" панел ван је доступан у четири дужине и три висине, са максималном укупном масом возила до 4,5 тона и 17 кубних метара товарног простора.

Бројни системи асистенције за возача, који су доступни по први пут у "мовану" и којих нема у понуди конкуренције, чине вожњу опуштенијом и пре свега безбеднијом. Идеалну видљивост са свих страна обезбеђују системи упозорења на возила у мртвом углу и "Rear Vision" камере за поглед уназад. Функције као што су упозорење на возила у мртвом углу и упозорење на напуштање саобраћајне траке ће такође повећати безбедност других учесника у саобраћају. Седишта са више начина подешавања додају удобност, омогућавајући возачу "мована" да након дуге вожње кабину напусти одморан. Опциона комфорна седишта за возача и сувозача нуде подешавање лумбалне подршке. Уколико се "мовано" често вози по неравним површинама, возачи ће ценити седиште са ваздушним опругама. Возач може да подеси еластичност по својој жељи.

Ту је и одлична повезаност и понуда инфозабавног система који је компатибилан са Apple CarPlay и Android Auto системима, а такође подразумева и 7-инчни екран осетљив на додир. Паметни телефони могу да се пуне бежично. Нови, снажнији, ефикаснији и практичнији "мовано" наглашава важност "Опелове" стратегије раста продаје лаких комерцијалних возила, која је део PACE! стратешког плана за постизање одрживе профитабилности.

"Опел мовано ван 2.3Д" може се набавити по цени од 25.322 евра уз учешће

"ОПЕЛ ВИВАРО"

Од 2001, "виваро" има врхунску репутацију као доставно возило, са око милион јединица које су сишле са производних трака. Са величинама које су скројене за разне потребе и бројним иновативним технологијама, нови "виваро" може сваки посао да обави боље него икада пре, каже се, између осталог у саопштењу "Опела" достављеног "Новостима".

Нова генерација "вивара", са капацитетом вуче до 2.500 кг, није само свестрани транспортер већ се покретом ручног зглоба претвара у канцеларију на точковима. Захваљујући FlexCargo систему, наслон средњег седишта се преклапа и постаје сто за документе, лаптоп или таблет. "Опел виваро" нуди три уместо две дужине (4,60 метара, 4,95 м и 5,30 м), а са максималном запремином товарног простора од 6,6 кубних метара, има носивост до 1.400 килограма што је више од 200 кг више од претходника. Исто важи и за капацитет вуче: максимална оптерећеност приколице од 2.500 кг је сада за пола тоне виша него пре. Једино што је скромно је висина, јер је већина варијанти висока око 1,90м. Нови "виваро" захваљујући тој чињеници може да приступи подземним гаражама или тржним центрима, што олакшава утовар и истовар. Неометан приступ товарном простору је омогућен путем широких задњих и клизних бочних врата. Посебно практична су клизна врата која се, по први пут у "вивару", отварају аутоматски. Покрет стопалом ка сензорима је све што је потребно ван возила. Предмети дужине до 4,02 м могу да се безбедно сместе у верзију дужине 5,30 м, захваљујући FlexCарго могућности утовара испод предњег путничког седишта.

Нови "виваро ван 1.5Д" може се купити по цени од 21,0720 евра.

"КОМБО КАРГО"

Када се узму у обизир све опције које нуди "комбо", не чуди чињеница да је носилац титуле за најбољи ван ове године. "Опел комбо карго" долази у две верзије - може бити дугачак 4,40 метара или 4,75 метара у верзији "карго" која нуди додатни теретни простор. Оно што овај модел истиче јесу компактне димензије споља у комбинацији са изузетном пространошћу унутра, па "комбо карго" располаже максималном запремином теретног простора од чак 3,8 м3, док је корисна носивост 1.000 кг. Безбедан транспорт дугачких предмета је ужа специјалност овог вана, будући да нуди флексибилне отворе у задњим вратима, али и на крову, који се отварају и до 40.

Такође, "комбо карго" опционо нуди двоје клизних врата, као и могућност да задња врата буду асиметрична, са прозором. Кабина може бити одвојена од товарног простора чврстом преградом, стаклом или решетком. Такође, унутрашњост обезбеђује места за превоз три путника у краћој, а опционо и за пет путника у дужој XЛ верзији. Сва седишта су склопива, па када се не користе, лако се добија додатни простор за терет.

Возачу и путницима је на располагању чак 15 остава за ситнице, док је комфор загарантован седиштима са уздигнутом позицијом седења, 8-инчним екраном мултимедије која може бити опремљена навигационим системом, гласовним командама и могућношћу повезивања са паметним телефонима који користе иОС и Андроид платформе, а за које је опционо обезбеђено и бежично пуњење.

О безбедности брину бројни системи и асистенције, попут аутоматског кочења са детекцијом пешака, система за одржавање возила у траци, за поспаност возача, за препознавање саобраћајних знакова, ту су и адаптивни темпомат, као и аутоматски фарови, камера за вожњу уназад, хеад-уп дисплеј, а нуди се и систем бочног чувања који користи 12 сензора како би упозорио возача на препреке при скретању.

"Опел комбо ван 1.5Д" може се купити по цени од 15,904 евра.