НИКО више не може да дозволи луксуз да у свом производном програму нема неко возило на алтернативни погон.

Зато не чуди да је у групација "Фијат-Крајслер" додала гас па ће у скоријој будућности из њихових фабрика излазити све више еколошки чистији мотори, хибридни погони.

Први тестови нове производне линије за "џип компас" - укључујући и "плаг-ин" хибридну верзију - почели су у фабрици Мелфи у Базиликати, која прославља своју 25. годишњицу ове године.


Прочитајте још - НОВА "ТОЈОТА ПРИЈУС ХИБРИД ПЛАГ ИН": Соларни кров и седиште више

Понос комплекса Мелфи је Академија у оквиру фабрике, иновација која служи за подстицање идеја и оснаживање талената за имплементацију стратегије електрификације ФЦА као и дељења онога што зовемо најбољом праксом са другим фабрикама "FCA Grupe". Од првог квартала следеће године, производња модела "Јееп Цомпасс" почеће у фабрици Мелфи, а пратиће је и иновативне "плуг-ин" хибридне верзије "компас" и "ренегејд" возила, како би се још брже одговорило на растућу тражњу у Европи.

Још један корак је направљен у спровођењу инвестиционог плана компаније "FCA" за Италију за период 2019-2021, најављеног прошлог новембра као одговор на будуће тржишне изазове.

Ово је део шире стратегије: не само да ће гама постати електрична у складу са смерницама за сваки бренд, већ ће и све активности које се односе на електро-мобилност бити координисане захваљујући стварању тима за е-мобилност.

Са покретањем новог "plug-in" хибрида, "Compass" циља да обори рекорд из 2018. године када је имао преко 78.000 регистрација у ЕМЕА региону, што је потврдило да је то најпродаванији "Jeep" модел у Европи. Као симболична веза прошлости и будућности, овај октобар је месец када "ФЦА" обележава две прославе: 25 година од отварања фабрике Мелфи, и почетак првих тестова нове "Jeep Compass" производне линије за европско тржиште. Растући успех модела, који је изашао на тржиште 2016. године и који је у почетку био прављен за Европу у Мексику, омогућио је да се производња пресели директно у Италију, укључујући и производњу иновативне "plug-in" хибридне верзије, у фабрику Мелфи у региону Базиликата, која је произвела преко 7,4 милиона аутомобила од 1994. године.

У складу са инвестиционим планом вредним пет милијарди евра који је "FCA grоup" најавила за Италију, ово је још један важан корак и у развоју, еволуцији и бренда у свом позиву ка технолошким и иновацијама и изврсност италијанске фабрике, једне од најиновативнијих на свету. Фабрика је изабрана 2014. да направи први "џип" теренац Б сегмента: "Jeep Renegade" (900.000 модела је сишло са производне траке у фабрици Мелфи од лансирања). Производња модела "компас" у јужној Италији ће почети у првом кварталу следеће године, ради продаје на европском тржишту, након чега ће уследити производња "plug-in" хибридних верзија модела "Compass" i "Renegade". Ово ће омогућити Групи да брже одговори на потребе купаца и динамику на тржишту.

Производња модела "Jeep Compass" је део знатно ширег инвестиционог плана, који обухвата увођење 13 потпуно нових или рестилизованих модела, и покретање плана електрификације, са увођењем 12 електричних верзија нових или постојећих модела у гами. Конкретно, наставља се с плановима за производњу "Compass" и "Renegade plug-in" хибридних верзија у фабрици Мелфи, док ће комплекс Мирафиори у Торину бити место где ће се производити "фиат 500 БЕ"В и хибридни и електрични "Масерати" модела са батеријама (производиће се такође и у фабрици у Модени).

Даљи планови обухватају производњу модела "Ducato Electric" и новог "Alfa Romeo Tonale" модела, оба у италијанским фабрикама. Приликом представљања модела "ренегејд", 2015. године створена је Академија унутар фабрике Мелфи, плодно тло за идеје и експерименте, и "фабрика талената" за развијање свих потенцијала код кадрова. Као значајан допринос стратегији електрификације ФЦА, то је изврстан пример који је послужио као инспирација за многе друге ФЦА фабрике, где су никле друге Академије.

- Индустријски центар у региону Базиликата је природан избор за производњу "плуг-ин" хибридних модела "Renegade" и "Compass" за регион ЕМЕА, првих "плуг-ин" хибридних модела бренда "Jeep". Ново поглавље у легендарној историји бренда "Jeep", који ће увек остати веран својим основним вредностима: слободи, авантури, аутентичности и страсти. Фабрика Мелфи је изабрана не само због своје локације, вец и због многих других вредности које дели са брендом "Jeep", као што је непрекидна потрага за савршенством у производњи и софистицираним технолошким иновацијама. - каже се у саопштењу Гупације упућеног "Новостима".

Прочитајте још - ЈУЖНОКОРЕЈСКИ ГИГАНТ НАПРАВИО ИСКОРАК: "Кија хибриди" и "плаг-ин"

Модел "компас" који ће се производити у овој фабрици такође поседује те особине,пбјашњавају Италијани.Захваљујући иновативној "plug-in" хибридној технологији, суочиће се с изазовима уласка на највећи и најбрже растући сегмент у Европи, сегмент компактних СУВ возила. У Европи овај сегмент тренутно чини 45 одсто укупног тржишта теренаца и предвиђа се да ће превазићи садашњих 2,5 милиона продатих јединица.

"Jeep Compass" се производи у Мексику, Бразилу, Кини, Индији, а ускоро и у Италији, и уз помоћ нове електричне верзије, представљаће глобални модел. Има и посебну везу са земљама ЕМЕА регије и пре свега са Европом.

Када је представљен овде 2017. године, замишљен је као први "Jeep" модел дизајниран посебно за европске путеве. Тако је постављена на позорницу "Compass", сада звезда, са преко 78.000 регистрованих јединица у регији ЕМЕА у 2018. години, што чини преко 40 одсто "Џип" возила произведених годишње. Са моделом "ренегејд", то га чини најпродаванијим теренцем у Европи. Ове године, у Италији, "компас" потврђује водећу позицију у премиум делу свог сегмента: један од три 4x4 возила која се данас продају у Италији у Ц-СУВ сегменту је "компас". Са новим "plug-in" хибридом, спреман је да обори овај рекорд. "Компас" има стратешку улогу за бренд "Џип" и зато даље улажемо много у њега.

То се може видети на основу недавног представљања чувене верзије "Trailhawk" - компактног теренца са најбољим теренским перформансама икада - и будућим лансирањем нове "plug-in" хибридне верзије која има за циљ револуцију целог СУВ концепта.

-Стратегија групације "FCA" није само да се електрификује гама возила уз поштовање правца у ком иде сваки од брендова, већ и да се створи тим за е-мобилност који ће координисати све активности у вези са електричном мобилношћу, на тај начин ће клијентима помоћи да виде мобилност и коришћење својих аутомобила у новом светлу - кажу у "ГЦА групи"

Да бисмо могли да понудимо клијентима све што им је неопходно за вожњу електричног возила на дневној бази, укључујући и лични мир, читав нови екосистем за њихово коришћење мора да се створи, и мора да буде како конкурентан тако и одржив. Ово такође захтева потписивање низа сагласности са разним партнерима попут компанија "Enel X"," Engie", "Terna", "Transatel", "Lexis Nexis" i "Generali", што је био случај претходних недеља.

А шта је циљ? Помоћ клијентима да одаберу ауто на електрични погон који најбоље одговара њиховим потребама и пружање комплетног опсега услуга без стреса.