ДА ли ће возила будућности бити електрична? Мишљења стручњака су опречна. Прескупе батерије, мањак литијума ,главне компоненте за израду истих, и даље веома дуго пуњење батерија, релативно мали домет (мада се он рапидно повећава )и питање колико се уствари уштеди у емисији штетхих гасова у атмосферу када се много више емитује приликом ископавања руде,прераде, прављења батерија...

По многима решење је хидроген. Има га свуда, али и он има својим мана - претешки резервоари, складишрта ко Форт Нокс...

Па ипак, баш као ни "Тојота" са својим "мираијем", и "Реноо" не одустаје од развоја и возила погоњенх хидрогеном - прецизније речено возила са горивим ћелијама.

Тако је "Рено" са великим искуством у прављењу лаких комерцијалних возила комплетирао своју понуду ЛКВ са "кангуом ЗЕ хидроген" диоступник крајем ове године и "мастером ЗЕ хидроген" који ће на свену пар месеци касније.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - ИЗ АУСПУХА САМО H2O: Све више возила на водоник

Хидроген и гориве ћелије омогућују довољно енергије за троструко већи домет, аутономију возила од 100 одсто електричних уз пуњење од пет до 10 минута!

Хидроген, кажу у "Реноу" долази као комплементарно решење са електричним и хибридним погонима. Нуди професионалцима ново решење како да стигну до градских центара у којима је, или ће врло брзо бити забрањени моделиса класичним СУС моторима.

Тестирања су почела још 2014. овог погона у "Реноовим" моделима.У партнерству са компанијом "Симбио" и подршку "Мишелина".Коришћене су гориве ћелије које су обезбеђивале електричну и термалну енергију од 10 киловата што је возилу "кангу З.Е хидроген" омогућавало аутономију од 350 километара.Ту је уочена још једна предност хидрогена јер је за потпуно пуњење бвозила тренбало око 5-10 минута.

"Рено мастер З.Е. хидроген" који се очекује почетком 2020. имаће домет од 350 километара и биће доступан као вен возило са две верзије и кабином такође са две верзије,.Биће снабдевен са два хидроген танка што неће утицати на запремину товарног простора која ће се кретати од 10,8 до 20 кубика!

Када почне продаја крајем ове године "кангуа З.Е. хидроген" имаће знатно већи домет од било којег електричног парњака - чак до 370 километара.Са запремином утоварног простора од 3,9метара кубних очекује се да ће цена овог возила, све са порезима, у Француској бити 48.300 евра са урачунатим батеријама али без еко бонуса.