ПРВИ аутомобил који је "Шкода" произвела под окриљем групације "Фолксваген" била је "фелиција".


Производња модела је започела у граду Млада Болеслава 17. октобра 1994. пре 25 година, наследник модела "фаворит" је постигао огроман успех у мото спорту али, што је још важнбије и на тржишту па су до 2001.године, фабрике у градовима Млада Болеслава, Квасина и Врцхлаб произвеле више 1.4 милиона примерака овог модела.

Прочитајте још: "ШКОРПИОН" КАО ВИНО: Легендарни бренд "Абарт" прославио 70. рођендан

У "Шкоди" истичу са поносом да је ново поглавље у њиховој историји је почело пре четврт века са моделом "фелиција". Компанија је визуелно модернизовала моделе "фаворит", "форман" и "пик-ап" пре прикључивања "Фолксвагену" 1991. године. Међутим, представљање модела "фелиција" је прекретница за бренд "Шкоде" не само због 1.187 новоразвијених компоненти .

"Шкода" је много размишљала о избору имена за овај модел.С једне стране име "фелиција" подсећа на кабриолет који је обележио касне 1950. и ране "60-те" а с друге стране потиче од латинске речи која значи срећа - "Felicitas".

Прочитајте још: Почела производња нове "опел корсе": Бестселер из Сарагосе

Хечбек модел са петоро врата је био тачно 40 милиметара дужи и 15 милиметара шири од модела "фаворит".Запремина пртљажног простора је порасла за 21 литар. Каросерија је имала знатно већу торзијску крутост која у комбинацији са новим носачима точкова, побољшава геометрију предње осовине и додатно стабилизовала задње точкове.Приметно је смањена бука у унутрашњости возила и повећан комфор.

Додатак је виши степен безбедности који је верификован 1995. године кроз "TUV crash test". Производња и монтажа новог модела је такође испунила високе стандарде квалитета, као и усаглашавање са ИСО стандардом 9002. Дивизија за производњу погонских агрегата у граду Млада Болеслава је прва производња компаније која је испунила највише захтеве.

Основни погонски агрегат за модел је био четвороцилиндарски мотор са погоном на бензин са запремином од 1.289 ццм, а пружао је излазну снагу од 40 кW (54 КС) или 50 кW (68 КС) у зависности од варијанте.

Снажнији 1.6 МПИ мотор са 55 кW (75 КС) и 1.9-литарски 47 кW (64 КС) дизел мотор су допунили понуду наредне године.

Верзије комерцијалних возила настављају успех 1995. године је "шкода" проширила понуду укључујући пространију "фелиција комби" , а у августу исте године, почиње да испоручује моделе "венплус" и "пик-ап" који се такође производе у Квасинy.

Поред тога, око 4.000 возила под називом "фелиција фан" израђено је на истој платформи. Карактеристика аутомобила је била свестрана унутрашњост 2+2 седишта, као и жута боја каросерије. Комерцијална возила су била веома популарна: у периоду између 1996. и 2000,"Шкода" је произвела приближно 19.000 аутомобила који су доживели огроман успех у Латинској Америци под називом "Volkswagen Caddy".

Многобројна модерна опрема је представљена баш у овом моделу. У години која је обележавала 100 година од оснивања компаније, Чешки произвођач је представио луксузни модел "Felicija laurin &klement".

Модел "фелиција атланта" је представљен 1996. године за вереме Летњих олимпијских игара.