Јужнокорејски аутомобилски гигант "Кија Моторс" је са развојем плуг-ин хибрида за варијанте "XCeed" и "Ceed Sportswagon" учинила још један корак на свом путу електрификације. Нове варијанте са ниским емисијама штетних гасова, које ће бити лансиране почетком идуће године, представљају Кијине прве електричне моделе у сегменту компактних породичних возила.


- Ова два модела отварају "Кијину" следећу важну фазу, јер са њима представљамо напредне погоне следеће генерације наше понуде. Продаја новог "Ceeda" је у овој години у односу на прву половину 2018. већа за чак 40,1 одсто, а плуг-ин ће несумњиво само још повећати привлачност наше понуде - рекао је Емилио Херера Извршни директор "Кија мМоторс Европа".

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Почела производња нове "опел корсе": Бестселер из Сарагосе

Он каже и да су у првој половини 2019. године су електрични модели представљали већ једно од седам продатих возила "Кије" у Европи.

- Ради се о тренду, који се само још учвршћује - додао је Херера- Док остале марке говоре о својим плановима електрификације "Кија" већ има широку понуду електричних возила. Наша понуда лаких хибрида, класичних хибрида, плаг-ин хибрида и електричних возила сада нуди купцима још више избора и нижеоперативне трошкове у различитим сегментима аутомобила.

Производња плаг-ин хибрида "Kia XCeed" и "Ceed Sportswagon" ће се одвијати у Словачкој (Жилина), а то ће уједно бити и "Кијини" први прикључни хибриди, које ће производити у Европи. "Кијина" седмогодишња гаранција (до 150.000 км, прве три године без ограничења километраже) је фабричка гаранција, а важиће и за батерије и електромотор. Продаја обе варијанте, намењене искључиво Европи, почиње почетком идуће године.

Плуг-ин хибриди "XCeed" и "Ceed Sportswagon" нуде убедљиву алтернативу класичним бензинским и дизел моделима. Нови погон комбинује литијум-полимерни батеријски склоп капацитета од 8,9 kWh, електро мотор снаге 44,5 kW и 1,6-литарски "Kappa" бензински четвероцилиндрични ГДИ мотор. Укупна снага погона износи 141 КС, а највећи обртни момент износи 265 Нм, што моделу "Ceed Sportswagon" омогућава убрзање од 0 до 100 км/ч за 10,8 секунди, док је "XCeed" за то потребно тачно 11 секунди.

Погон снагу преноси помоћу 6-степеног мењача са двоструким квачилом (6ДЦТ), који возачима нуди забавнију вожњу од осталих хибридних возила опремљених са електронским безстепеним мењачем (е-ЦВТ). Традиционални е-ЦВТ хибриди преносе излазну снагу помоћу електро мотора, што значи губитак снаге током претварања енергије. "Кијин 6ДЦТ" се разликује, јер омогућава пуну излазну снагу и код бензинског и код електро мотора, паралелно преко мењача, уз минималан губитак енергије.

Технологија регенеративног кочења, која је део стандардне опреме плаг-ин хибриду омогућава складиштење кинетичке енергије и пуњење батеријског склопа током кочења или крстарења, што доприноси побољшању ефикасности погона.

"Кија" процењује да ће домет искључиво на струју достизати око 60 километара за оба возила, што би возачима требало бити довољно за већину дневних и кратких вожњи.

Емисије ЦО2 за плаг-ин варијанте још нису познате, јер још није завршен поступак хомологације.

Обе варијанте су опремљене "Кијиним" новим системом за емитовање звучног упозорења,које се активира само код вожње на струју при малим брзинама и код вожње уназад.

Систем емитује звук до 59 дБА, који безбедно обавештава пешаке о кретању возила.

Обе варијанте могу да се похвале карактеристичним дизајнерским детаљима по којима се разликују од бензинских и дизел варијанти "XCeeda" и "Ceeda Sportswagon".

- Возила имају затворену маску са "карактеристичним тигровим носом", која побољшава аеродинамичност, а "Спортсwагон" је добио и "eco plug-in" спољашње ознаке - каже се у саопштењу које је "Кија" доставила "Новостима".- Улаз за пуњење је готово неприметно постављен изнад предњег левог блатобрана. Модели са стандардним 16-ичним алуминијумским наплацима имају свој дизајн наплатака, а на располагању су и опционални 17- (Ceed Sportswagon) и 18-инчни наплаци (XCeed).

У унутрашњости је спортска кабина задржала према возачу усмерену арматурну плочу, низак положај седења и ергономију Цеедове постојеће понуде. Нове плаг-ин хибридне варијанте имају и неколико нових функција, које унапређују практичност како би купци извукли максимум из ових нових варијанти.

Обе варијанте су опремљене индикатором напуњености, визуелним помагалом које власницима показује да ли се њихово возило пуни или је батерија већ напуњена.

Његова позиција на врху арматурне плоче возачима омогућава да споља одмах виде стање напуњености (нпр. када је возило паркирано на кућном прилазу, а власник у кући).

Освежен екстеријер, новитети у кабини - телематика са приказом оближњих пунионица Оба возила нуде Кијин инфотаинмент са 8-инчним еккраном на додир или опционални 10,25-инчни екран са навигационим системом и "Кијином" телематиком "UVO Connect. Sistem"

Батеријски склоп капацитета од 8,9 kWh налази се поред 37-литарског резервоара, испод клупе, супротно од осталих сличних возила где батеријски склоп одузима драгоцени простор у пртљажнику." Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid" - најпрактичнији модел породице "Ceed" - може се похвалити 437-литарским пртљажником, одн. до 1.506 литара у случају потпуно оборених седишта (клупа је дељива у односу 40:20:40). "Кija

XCeed Plug-in Hybrid" има пртљажник запремине 291 литара, који може да нарасте на 1.243 литара у случају спуштених задњих седишта. Потребно је споменути и простор испод пртљажног дна намењен држању кабла за пуњење, када исти није у употреби.

Продаја обе варијанте широм Европе предвиђена је почетком идуће године када ће бити саопштена и цена.