ФРАНЦУСКИ аутомобилски гигант "Рено" јођш једном је подсетио на славну историју и легендарни модел којег се многи још рано сећају - "рено 4".


Наиме, поводом прославе десете годишњице фестивала "4L International" ( у опригиналу "рено 4" ие имао ознаку "4Л") француска компанија је представила модерну верзију модела "4L: Plein Air".


Овај занимљиви концепт, који би врло лако, с обзиром на одушевљење свих који су га видели, могао да ускоро доживи и серијску производњу , под називом "e-Plein Air" је резултат сарадње одељења "Рено класи"", "Рено дизајн" и компаније "Melun Rtro Passiona", стручњака за производњу резервних делова за ретро аутомобиле и колекције модела произведених између 1950. и 1990., као што су "Алпина", "Ситроен","Пежо" и наравно "Рено". Јасно ту је и компанија! "Рено" која је такође сарађиваола на пројекту.

Концепт "e-Plein Air" је конструисан на платформи "ЈП4 (скраћеној платформи "реноа 4"), каросерију и делове је испоручио партнер "Мелун ретро пашн", а мотор је преузет из модела "рено твизи".

Електрификација ретро аутомобила тренутно је врло популарна. Овај електрични концепт одаје почаст моделу "4Л Плеин Аир из 1968". Њиме на забаван начин подсећамо нашу публику на "Реноову" стручност у производњи електричних аутомобила.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: НЕПОНОВЉИВИ ФРАНЦУСКИ ШАРМ: Рено меган 1.3 Тце

Да подсетимо, педесетих година прошлог века, "Реноови" инжењери и дизајнери добили су задатак од тадашњег директора Пјера Драјфуса да направе јефтин путнички аутомобил са великим пртљажним простором који ће моћи да конкурише "Ситроеновом" легендарном "спачеку", "фолксваген буби" и "мини морису".Производња првих модела, под називом Л4, почела је 3. августа 1961. године у фабрици у близини Париза.



"Рено 4" се производио у 17 земаља. Од 1974. до 1992. године производио се и у Словенији.



После укупно произведених 8.135.424 примерка производња овог модела је обустављена 1993. године.