ВЕСТ коју су објавили италијански медији, позивајући се на изјаву бренд директора "Фијата" Оливијеа Франсоа да ће се у крагујевачкој фабрици, крајем 2020. или почетком 2021. правити СУВ Ц сегменти, обрадовала је многе, пре свега запослене у компанији "ФКА Србија", али и бројне кооперанте.

Прочитајте још: “Фијатов” теренац је нови адут из Шумадије?

Док не почне производња модела, који ће по свему судећи настати на платформи "џипа компаса", мада има и информација да би за платформу могао да послужи и нови "фијат типо", јасно је да ће "Фијатова" фабрика морати да све снаге усмери на производњу "фијата 500 Л" који, иако и даље међу најпродаванијим возилима МПВ сегмента, трпи озбиљне ударце на тржишту. Решење је у уградњи још модернијих, еколошки чистијих погонских јединица и хибридног система.

Прочитајте још: НА СКЕНЕРУ "НОВОСТИ" "ФИЈАТ 500": Вечити младић из Торина

Наиме, према анализи италијанских медија, крагујевачка фабрика која је пројектована за прозводњу 200.000 аутомобила годишње, са моделом "500 Л" никада није била ни близу оптималне производње.

Италијански аналитичари наводе да су прве године, када је "500 Л" представљен и када је почела производња, са производних трака у Крагујевцу сишла 10.494 возила. Следеће године, када је у суштини и почела тржишна офанзива у Европи али и САД, произведено је 74.536 возила.

Рекордна производња остварена је 2014. године када је испоручено 94.114 возила!

Наредна година је била нешто слабија - 85.357, а 2016. је испоручено 63.100 возила.

Прошле године је произведено тек нешто више од 50.000 аутомобила (50.022), а исти резултат се очекује и ове године, иако је фабрика у Крагујевцу, од почетка рада до сада ове године стајала највише дана, а радници су упућивани на плаћено одсуство.

Укупно је до сада произведено 459.975 возила. Иначе, фабрика не ради од 29. јула, радници су после плаћеног одсуства користили и редовни колективни годишњи одмор, ферагосто, а у хале се враћају 19. августа.

Како преносе, по правилу добро обавештени италијански специјализовани ауто-портали, "фијат 500 Л" ће ускоро добити нови бензински мотор запремине 1.0 литара FireFly који је развијен у италијанској фабрици "Фијата" у Термолију и који би располагао са 100, односно 120 КС.

Оно што је још важније, да би се "фијат 500 Л" боље продавао на европском тржишту добиће, у складу са тенденцијама у ЕУ, и такозвани лаки хибридни систем.

ЛАКИ ХИБРИДНИ СИСТЕМ

ХИБРИДНИ погон у суштини зачи да возило има један бензински и један електро-мотор који покрећу батерије, које се пуне у току вожње, смањујући тако потрошњу али и загађење.

- Лаки хибридни систем је ценовно доступнија технологија од класичног хибрида и што је најважније, овај систем може лако да се угради у постојеће возило и у конструкцију погона без задирања у практичност или распоред у возилу - каже Драган Шкрњић, председник Еко ауто клуба Србија.

Он каже да је сасвим сигурно да ће се европски купци, који сада све масовније купују хибридна и електрична возила, лакше одлучити за "фијат 500 Л" са овим погоном.