НОВА "опел корса", која ће светску премијеру имати на предстојећем Салону аутомобила у Франкфурту (Овогодишњи ИАА сајам је отворен за посетиоце од 12.- 22. септембра 2019.) наставља добро утабаним стазама претходних геренрација овог "Опеловог" бестселера.

"Корса" је увек била лидер у иновацијама па тако и најновији модел , шеста генерација малишана из Риселсхајма не само да има више возачких система асистенције него већина његових ривала већ има и супериорну аеродинамику.

Као и са свим другим новоразвијеним аутомобилима "Опел" је оптимизовао аеродинамику "корсе" у развојном Институту за аутомобилски инжењеринг и моторе возила користећи аеротунел Универзитета у Штутгарту.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - "ОПЕЛ" ПОДИЖЕ СТАНДАРДЕ: "Астра" још ефикаснија (ФОТО)

Резултат је коефицијент отпора ваздуха од само 0,29 - одлична вредност за аутомобил ове величине - и у поређењу са претходником додатно смањена површина предњег дела која је само 2,13 м2, што чини нову "корсу" једним од најаеродинамичнијих аутомобила у својој класи. Поред тога, нова генерација "Опеловог" бнајтраженијег модела већ испуњава будуће "Еуро 6д" емисионе стандарде.

- Аеродинамика је само једно од подручја где "Опел" повећава ефикасност својих аутомобила - каже извршни директор овог гииганта за инжењеринг, Кристијан Милер - Напредне бензинске и дизел погонске јединице и најмодернија електрификација су други алати које користимо како бисмо значајно смањили потрошњу горива и емисију ЦО2.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - "Опел корса" и са класичним моторима

Он наглашава и да ће све ове нове технологије бити потпуно имплементиране у нову "корсу", која ће такође по први пут икада бити доступна и као електрична верзија.


Због изазова које доноси важност смањења емисије ЦО2, савршена аеродинамика постаје врло битна како у аутомобилској индустрији тако и међу купцима. Мањи отпор ваздуха значи да је мање енергије потребно да би се аутомобил кретао, што као резултат има смањену потрошњу горива и мању емисију штетних гасова.

На пример, смањење отпора за десет процената доводи до смањења потрошње горива за око два процента по НЕДЦ циклусу (Нови европски циклус вожње), или до пет процената при вожњи брзином од 130 км/х.


"Опелови" инжењери су остварили овај водећи коефицијент отпора ваздуха од 0,29 Цд тако што су посветили пажњу сваком детаљу који помаже да се унапреди аеродинамика.

На пример, подвозје је прекривено равним панелом од мотора до задње осовине како би се унапредио проток ваздуха испод аутомобила.

Нова Цорса такође има и спојлер на задњој ивици крова, који унапређује проток ваздуха и сманује турбуленцију која узрокује отпор. Спојлер такође додаје аеродинамички потисак на задњу осовину, што још више побољшава стабилност нове "корсе" на правцу, посебно при већим брзинама које су типичне за немачки аутобан.


Нова "корса" такође има предност због активне маске хладњака која смањује отпор ваздуха и увећава ефикасност у потрошњи горива тако што аутоматски затвара предњи отвор када је ваздух за хлађење најмање потребан. До сада је ова иновација могла да се пронађе само у много скупљим аутомобилима из виших сегмената.

Када је затворен, овај систем повећава аеродинамичке перформансе тако што проток ваздуха преусмерава око предњег дела возила и низ бочне стране, уместо кроз мање аеродинамичан простор мотора.

Део маске хладњака се отвара или затвара у зависности од температуре мотора и брзине. На пример, маска се отвара када аутомобил иде узбрдо или по граду током високих температура, а затвара се када је потребно мање хлађења мотора, као што је кретање брзином сличном оној у градској вожњи.


Шеста генерација "Опеловог" бестселера у сегменту малих аутомобила није прва аеродинамички оптимизована "корса" која своју премијеру има на ИАА сајму. На Салону аутомобила у Франкфурту 1995, "Опел" је изненадио индустрију са инжењерском студијом базираној на "корси" за такозвани "тролитарски аутомобил", то јест, била је дизајнирана да има просечну потрошњу горива која је мања од 3,5 литара на 100 километара.

"Корса ЕКО 3" је између осталог имала и спојлер на крову који је добила из "ГСи" верзије, спојлере испред предњих точкова и специјални калуп прага испред задњих точкова. Резултат свега тога је био посебно низак коефицијент отпора ваздуха за хечбек са троје врата - само 0,29 Цд.

Двадесет четири године касније серијски аутомобил масовне продукције је остварио исти одличан резултат: нова Опел корса.