"La dolce vita"! "Вечито млад", "Икона италијанског дизајна", "Life style car"..."Фијат 500", или како му још, поред свега горе наведеног Италијани тепају "Cinquecento"...

Градски аутомобил који је одавно постао и статусни симбол доживљава другу младост, и даље са лакоћом осваја срца купаца и годинама уназад је у самом врху продаје у својој класи.

Прича о овом култном аутомобилу фабрике из Торина почела је 4. јула 1957. када је са производних трака сишао први бисер којег је израдио чувени италијански маг дизајна данте Ђакоза...


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ПОДРШКА ДЕЦИ ЗАПОСЛЕНИХ: Награде "Серђо Маркионе" и у Србији

До 1975. године продато је тачно 3,893,294 п'римерака! Тада је "ћинквећенто" узео заслужени предах, препустио пиједестал млађим, савременијим аутомобилима.

Наставак једне од најлепших прича аутомобилске индустрије десио се тачно на 50-ту гиодишњицу рођења. Те 2007. године, 4. јула, поново је са производних трака итлијанског гиганта кренуо "фијат 500", шармантан као и увек, да би поново заузео место које му припада.


И опет се број продатих возила мери у милионима.Поново су почеле да пљуште награде за дизајн, а круна признања ,чини се ,бар што се тиче изгледа овог модела је одлука Музеја модерне уметности из Њујорка који је "фијат 500" уврстио и сталну поставку уметничких дела.


Мајсторска радионица из Торина успева да сваких неколико месеци, чини нам се, освежи "петстотку". Да ли новим бојама, специјалним едицијама, новим техничким решењима, моторима.Увек је реч о нечем новом али у суштини истом аутомобилу непролазних вредности.


Тако су и "Новости", недавно, док је трајало рођенданско славље "фијата 500", имали прилику да у неколико дана провозамо више верзија "торинског вечитог младића".


У нема ту, у суштини много филозофије. Идеалан за град, мајсторски погођених димензија,са добрим моторима, најновијих еко норми, окретан , овај аутомобил ће вам пружити пуно задовољства.


Места има за два одрасла путника напред сасвим доста, док ће на задњој клупи путници просечног раста морати мало присније да се друже.

Пртљажни простор је довољан за свакодневне куповине, за пар кофера.Уосталом у овој класи возила то се и подразумева.


Седишта су удобна, ентеријер леп, функционалан. Сјајан спој "ретро" и савремених тема.

Јасно, у складу са захтевима модерних возача ту су и модерни системи конекције ("мирор линк") , лепо уклопљен тач-скрин екран, добар аудио уређај...

Панорама стаклени кров ( на располагању је и кабрио верзија) доприноси сјајном утиску.