Шеста генерација "опел корсе" од почетка овог месеца почела је да се продаје у Немачкој, а ускоро ће стићи и у продајне салоне широм Европе.

Само неколико дана након презентације електричне верзије коју покрећу батерије, "Опел" је представио "корсу" и са класичним моторима са унутрашњим сагоревањем - који су ефикаснији, напреднији и динамичнији него икада. Продаја овог 4,06 метара дугачког малог аутомобила са петоро врата немачког произвођача почиње са посебно економичним бензинским и дизел агрегатима са распоном снаге од 75 КС до 130 КС.

Умерена потрошња горива и узбудљива вожња су карактеристичне за све погонске јединице (потрошња горива НЕДЦ1: град 5,4-3,7 л/100 км; отворени пут 4,1-2,9 л/100 км; комбинована вожња 4,6-3,2 л/100 км, 105-85 г/км ЦО2; WЛТП2: комбинована вожња 6,4-4,0 л/100 км, 144-104 г/км ЦО2).

Прочитајте још: Нова "опел корса" све ближе

- Реакција на презентацију потпуно електричне "корсе" - електричног аутомобила за све - је феноменална - рекао је извршни директор "Опела" Михаел Лохшелер - "корса" са класичним моторима на унутрашње сагоревање прати трагове точкова електричног модела. Агрегат са унутрашњим сагоревањем или електрична вожња? У Опелу, захваљујући модуларној платформи, оба су могућа у једном моделу. Купац бира.

У врху понуде мењача налази се осмостепени аутоматик. Укупан спортски осећај допуњују дизајн са лакшим материјалима и ниска позиција седења возача. Поред тога, пасивна безбедност је на високом нивоу, а "Опелови" инжењери су такође фино подесили шасију и управљање.

Све ове предности доноси већ основна верзија. Ту су и напредни системи асистенције, иновативни инфо-забавни систем и одличан однос између цене и перформанси.

- "Корса" такође по први пут у овом сегменту нуди углађен осмостепени аутоматски мењач. По овој цени никада није постојала технолошки напреднија и динамичнија "опел корса"- каже Лохшелер.

У Немачкој основна верзија има цену од 13.990 евра (препоручена цена укључујући ПДВ у Немачкој). Овај модел већ поседује бројне системе асистенције као што су упозорење на чеони судар са аутоматском функцијом кочења и препознавање пешака. Поред потпуно електричног модела , бензинске и дизел варијанте су доступне у три нова пакета опреме.

За оптималну накнадну обраду издувних гасова, систем смањења емисије - састоји се од пасивног катализатора оксидације (НОx" адсобера, АдБлуе убризгавања, СЦР катализатора и филтера дизел честица (ДПФ) - сви су груписани заједно као компактна јединица, што је ближе могуће агрегату.

Механизам абсорпције азотних оксида делује као катализатор приликом хладног старта, смањујући емисију азотних оксида при нижим температурама пре паљења СЦР катализатора.

Дизајн аутомобила такође доприноси врхунској динамици у вожњи. Најлакша верзија модела следеће генерације чак иде и испод магичне цифре од 1.000 килограма. Без возача, овај аутомобил са пет врата има тежину од само 980 кг. У поређењу са својим претходником, ова варијанта је лакша за значајних 108 кг. Ово је уштеда у тежини од око 10 процената, иако нови модел има сличну дужину од 4,06 метара.

Каросерија у белој боји је око 40 килограма лакша, а веома компактни троцилиндарски мотори имају за око 15 кг мању тежину од четвороцилиндраша претходне генерације. Алуминијумска хауба је такође уштедела око 2,4 кг у поређењу са мањом хаубом претходног модела која је направљена од челика. Седишта су такође била на дијети. Оптимизована структура седишта је сачувала још 10 кг.

Главна атракција су адаптивна "IntelliLux LED matrix" светла без одсјаја, која "Опел" нуди по први пут у сегменту малих аутомобила. Осам ЛЕД елемената, које контролише најновија генерација предње камере високе резолуције, континуирано подешавају сноп светлости у складу са тренутном ситуацијом у саобраћају и околини.

Врхунски системи асистенције као што су препознавање саобраћаних знакова или адаптивни темпомат, као и бочни чувар контролисан сензорима, нуде значајан безбедносни бонус.

Последње наведени упозорава ако су бочне стране аутомобила у опасности да дођу у контакт са препрекама (као нпр. знакови, зидови) приликом маневрисања брзином мањом од 10 км/х. Ту су такође и системи као што су надзор мртвог угла и разне помоћи приликом паркирања, од парк пилота до панорамске камере за поглед уназад од 180 степени. Асистенција одржавања возила у саобраћајној траци је исто по први пут доступна у "корси". Уколико систем примети ненамерну промену траке обавештава возача са трепћућим сигналом и корекцијом управљања (више о широком спектру система асистенције возачу у новој генерацији корсе овде).

Возачи и путници "корсе" имају одличну повезаност и забаву са новим спектром инфо-забавних система које чине мултимедиа радио, мултимедиа нави са 7-инчним екраном осетљивим на додир у боји, као и врхунски Мултимедиа Нави.