Многи се данас с носталгијом присећају минулих времена и бивше државе, чак и кад су аутомобили у питању.


Чак ни у сутону бивше државе када су југословенским путевима колале стотине хиљада Заставиних возила, возни парк није био млад, а безбедност саобраћаја на путу на завидним гранама. Чињенице говоре да је понуда била далеко оскуднија, а за тај, најјефтинијих од свих "југића", Корал 45, морало је да се ради 30 месеци. И притом је то био други најјефтинији аутомобил на тржишту.


Једини доступнији ауто је био Фиат 126, познатији као "пеглица", за овај ауто је наиме било довољно "тек" 19 просечних плата.


Један месец више радник је морао да се "стрпи" ако је уместо Југа желео Шкодину лимузину 120Л, а укупно 35 просечних плата је требало издвојити за Рено 4.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Феномен туге за Југославијом


Најдоступнији компактни породични аутомобил је била Застава 101 за 38 плата, а затим су следили руски поноси, Алеко за 42 и Лада Самара за 54 плате.


Средња класа је ипак тражила нешто више, рецимо Југо Флориду, за коју је требало просечно радити 75 месеци или Фолксваген Голф 2 дизел за који је било потребно радити 96 месеци или пуних осам година. Рено 19 и Фиат Типо су били још коју плату скупљи.


И полако долазимо до горњег дома, аутомобила које нисмо баш често могли да виђамо на путевима. Причу отвара италијанска лепотица Алфа 164 с фантастичним V6 мотором и ценом у противвредности 322 просечне плате. Још скупља је била Опел Омега, као и француски Рено 25 с такође славним V6 мотором. За њега је југословенски радник морао да издвоји 404 месечне плате, или готово све што заради у свом радном стажу. А већ коју годину касније 25-ица је изгубила драстично на цени.


Фото: Index.hr


А на самом врху две немачке крстарице. За BMW 750iL, односно продужену верзију с V12 мотором, било је потребно издвојити 912 просечних плата, или тачно 76 година радног стажа.


Коначно, најскупљи аутомобил на тадашњем тржишту је била претеча С класе Цоупе, Мерцедес 560 SEC за који је требало издвојити 1.231 месечну плату, односно требало је радити нешто више од 102 године.


(index.hr)