НАЈПРОДАВАНИЈА лимузина у САД, Јапану, која годишње освоји срца више од 700.000 купаца, "тојота камри", после дугог низа година, вратила се на европска тржишта.

Гламурозна лимузина имала је претпремијеру на недавно завршеном Салону аутомобила у Београду захваљујући огромним напорима људи из "Тојоте Србија", који су најзаслужнији и што је групи српских аутомобилских новинара омогућена и прва премијерна вожња на путевима Далмације.

Колико јапански гигант уложио знања и средстава у овај пројекат најбоље илуструје чињеница да нам је један од презентера на гала премијери у Шибенику био шеф инжењера "Тојоте" Масато Катсумата.

Прочитајте још: "Тојота корола" помера границе

- "Тојота камри" је наш глобални успех. У претходних седам генерација продавана је у 100 земаља света и до купаца је стигло 19. милиона јединица - рекао је Катсумата и додао:
- Годишње се продаје више од 700.000 "камрија" и ми верујемо да ће та бројка бити значајно већа са повратком на европско тржиште одакле се овај седан повукао 2004.


"Камри" је наравно, а како и било другачије када је "Тојота" у питању, хибридно возило. Иновације су постале заштитни знак "Тојоте" а враћање у игру најјачих адута опремљених најсавременијим хибридним погоном, попут "короле" недавно и сада "камрија", јасно говори о одлучности јапанског гиганта да задржи лидерску позицију на све захтевнијем тржишту.

Нова лимузина у Д/Е сегменту, са новим хибридним погоном је ојачала "Тојотину" понуду само пунећих хибрида и сада их има осам!

Нови "камри" има бензински мотор од 2,5 литара који је у садејству са хибридним погоном толико ефикасан и економичан да ће и на нашем тржишту анулирати поодавно бесмислени "порез на луксуз" по коме се возило опорезује на основу запремине мотора.

Ова прелепа лимузина има погонски систем који заједно даје 218 КС, троши просечно 4,3 литре горива на 100 км и испуштау атмосферу 98 грама ЦО2 у по пређеном километру.

Овај "еко" податак је и један од разлога што се у "Тојоти" изабрали баш Далмацију (Парк природе Крка) желећи да нагласе да је овај хибридни систем, ово воѕило прави избор за све оне којима је стало да нешто и остане од природе и потомству.

Нови хибридни систем (ТХС2) укључује и нову секвенцијалну "шифтматик" технологију која побољшава, заједно са шестостепеном аутоматском трансмисијом, возачко задовољство. Све у складу са жељом (читај наредбом) директора Тојоте Акија Тојоте који је кратко и јасно, пре неколико година рекао:
- У Тојоти више неће бити досадних аутомобила!


Зато и не треба сумњати да ће "камри" и осме генерације бити најбоље продавани седан на планети.

Нови модел је произведен на платформи ТНГА (Toyota New Global Architectur ТNGA) која представља срж нове дизајнерске и инжењерске филозофије.

Скраћено Узбуђујући дизајн, доступнпост, врхунски квалитет и неоспорна ,максимална безбедност!

У суштини ту и нема много филозофије. Једноставно дизајнирате складан, спортским линијама оивичен аутомобил. Употребите врхунске материјале, изузетан хибридни погон снабдете га обиљем најсавременијих техноложких-безбедоносних система, при чему се потрудите да у сваком сегменту, у основном пакету опреме имате бар нешто што се код конкуренције доплаћује и то је то.

Прочитајте још: "ТОЈОТА ЦХ-Р ХИБРИД": Нешто сасвим другачије

Изгледа лако и једноставно када то ради "Тојота". Још упечатљивије када седнете за команде ове лимузине, или се нађете у улози путника. Комфор, луксуз, врхунска управљивост, и подразумева се - највиши могућ ниво безбедности.


Једноставно, код "камрија" ништа није препуштено случају. Сваки прекидач, сваки шраф је пажљиво дизајниран и стављен у службу човека. Ту су високо квалитетни дисплеји од 10 инча (хед-ап", па седмоинчни мултифукционални екран, али и 8-инчни дисплеј на централној конзоли.

Команде свих система су на дохват руке (наравно ту је и тач систем) али је могуће и управљање гласовним командама. И то на 17 језика!

Ако имате пробелма са алергијама (огроман пораст оболелих у свету) онда је клима-систем у "камрију" право решење за вас. Наиме, нови адут Тојоте има троозонску климу са нано технологијом. Резултат: У кабину улази чисти "алспки ваздух"!
И уз све то, док крстарите друмовима уживате и у ЈБЛ звучном систему са девет звучника. Субвуфер се подразумева!

Како модерни возачи не могу без својих смартфона, мобилних телефона, "камри" има систем за бежично пуњење. Веома згодно,практично решење.


Лако управљива, довољно снажна "тојота камри" пружа велико задовољство у вошњи. Прецизан управљач, врхунски мењач, сјајне кочнице и три мода вожње на располагању (еко,спорт и нормал) су нешто што ће задовољити и најпробирљивије љубитеље лимузине из овог сегмента.

ТЕХНИЧКЕ СПЕЦИФИКАЦИЈЕ
ДУЖИНА;4.885 мм
ШИРИНА;1.840 мм
ВИСИНА:1.445 мм
МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.825 мм
УДАЉЕНОСТ ОД ТЛА:145 мм
ПРТЉАЖНИК:524 Лит.
МОТОР:А25А-ФХС
ТИП:4-ЦИЛИНДРА У РЕДУ
РАДНА ЗАПРЕМИНА:2.485 мм
ВРСТА ГОРИВА:БЕНЗИН 95
МАКСИМАЛНА СНАГА:177 КС
ОБРТНИ МОМЕНТ:221 НМ
ХИБРИДНИ СИСТЕМ:
БАТЕРИЈА:Никл-метал хибрид
НАПОН:244,8 Волти
КВ:88
ОБРТНИ МОМЕНТ:202 нм
УКУПНА СНАГА(БЕНЗИНСКИ МОТОР+ЕЛЕКТРОМОТОР) 218 КС
0-100 КМ/Ч:8,3 сек.
МАКСИМАЛНА БРЗИНА:180 км/ч
ПОТРОШЊА:Лит/100км
ГРАД:4,8
ВАН ГРАДА:4,2
КОМБИНОВАНО:4,3
ЕМИСИЈА ЦО2:98 гр./км
РЕЗЕРВОАР:50 лит.
ЦЕНА НА СРПСКОМ ТРЖИШТУ:Од 32.900 евра