Француски произвођач супераутомобила „Бугати“ требало би да на предстојећем Сајму аутомобила у Женеви изложи најскупљи серијски аутомобил икада произведен, вредан 16 милиона евра. Наручио га је 81-годишњи Фердинанд Пих, бивши директор „Фолксвагена“, унук Фердинанда Поршеа.

Овај аутомобил се производи у само неколико примерака годишње у Француској, а мотор и техника су немачки. Под хаубом се очекује модификовани осмолитарски квад-турбо W16 који би требало да развија више од 1.500 коњских снага. Од нуле до 100 километара на час стиже за 2,5 секунди, а целокупан аутомобил је рађен од кевлара и нано материјала.

„Годишње одржавање 'вејрона' је 19.000 евра, а овај сервис подразумева замену свих течности, али и генералну контролу аутомобила. Можете одмах уплатити 50.000 евра и сервис је бесплатан, али морате аутомобил довести до сервиса, што је такође трошак у зависности од тога где возите“, истиче Стефан Вилкеман из „Бугатија“.

Једна од највећих брига су наравно гуме које ћете, након сваких 4.000 километара, морати да промените. „Бугати“ не признаје гаранцију уколико било какаве модификације радите ван овлашћеног сервиса или купујете гуме на слободном тржишту.

„Нове гуме коштају 29.000 евра. На сваких 16.000 километара морате да мењате и точкове, а то кошта додатних 45.000 евра. Постоје мобилни тимови за закупце на Далеком истоку. Њихов трошак пута и боравак за замену точкова може да премаши 100.000 евра“, објашњава Вилкеман.

Оно што свакако прати овакав аутомобил јесте и осигурање, које је износи око 6.000 евра месечно, односно 72.000 годишње. Најскупљи аутомобил на свету од 16 милиона евра тешко да ће неко видети на улици, а када се ипак укључи у саобраћај, осигуравајућа друштва практикују пратњу која штити возило док је његов власник у ресторану или на пријему.

(РТС)