ЈЕДНО је сигурно: После изузетних успеха са својим СУВ моделима последњих година, "Пежо" је направио и лимузину за уздахе, аутомобил који ће мамити погледе, за којим ће се окретати, док ће срећници који буду у овом лепотану, уживати у "премијум сегмент", овога пута понудјеном по знатно нижој цени!

Нови "пежо 508" већ се налази у продајним салонима широм земље и већ на први поглед је јасно да ће бити и једна од звезузда предстојећег Београдског салона аутомобила. Захваљујући "Еуроимпексу" из Београда, увознику овог бренда за Србију, специјализованим новинарима је омогућена прва тест вожња од Београда до Ирига и назад.

Вожња по градским улицама, на ауто путу, регионалном путу, општи су утисци да је "Пежо" спреман за велики корак у сегменту премијум возила.

Дизајнерски изузетно складно извајан, овај “fastback” модел има три кључне карактеристике које га разликују од претходника.То је пре свега радикала дизајн, невероватан "и-кокпит" од кога буквално застаје дах, као и изузетно возачко искуство јер за управљачем ове лимузине имате осећај да се налазите у знатно моћнијем, скупоценијем, спортсом аутомобилу.

Ова лимузина са петро врата је дуга 4,75 метара,(краћа је од претходног модела за осам центиметара нижа за пет али шира за три цм) и одмах ставља до знања да је посебна, особена.

Ту су и врата која немају оквор па је купе ефекат још израженији. Дизајнери су искористили могућности ЛЕД технике па су светла и напред и назад у "знаку лавића", стилизоване, препознатљиве "канџе" које су постале један од заштитних знакова овог бренда.


Прочитајте још - „Пежоов” шармер са Ривијере


Улазак у возило појачава позитивне импресије. Ту је "и-кокпит" друге генерације, изузетно атрактивно "скоцкани" обруч управљача, прекидачи, сви неопходни елементи који се некако већ, подразумевају у аутомобилима више класе.



Централни ХД дисплеј има 10 инча тач-скрин екран.Седишта су прича за себе. Чак је добијен и чувени АГР (Немачка) сертфикат који гарантује врхунску ергономију.

При томе, иако се ради о лимузини, у кабини има више од 35 литара (укупно) простора за разноразне ситнице, флаше, лименке... Пртљажник од чак 487 литара доприноси практичности возила.



И по високом нивоу завршне обраде и квалитету материјала види се да је "Пежо" чврсто ређен да унесе прави дар-мар у премијум сегмент. Јер, тешко који ривал се може похвалити да тржишту може да понуди возило овог типа, са техничким карактеристикама и нивоом опреме по овој цени.

При томе Французи, кад год је то могуће показују да су сачували свој неприкосновени шарм.



Оригинално, ефектно, попут облика прекидача који подсећају на неку клавијатуру.па чак је и аудио систем Француски. Ради се о на нашем тржишту не толико познатој фирми "Фокал" која је деценијама уназад број један у земљи Гала, а уз чију помоћ је "Пежо" од "508" направио концертну дворану на точковима са 10 звучника.

Наравно, сев насјавременије технологије, које су до сада, махом биле присутне у знатно скупоценијим аутомобилима, "Пежо" је понудио (нешто у стандардној нешто у додатној опреми) и у овој лимузини.На пример бежично пуњње мобилног течефона, отварање поклопца пртљажника без употребе руку (покрет стопалом испод браника)...



Нова "508" произведена је на "EMP2" модуларној платформи чиме је постигнута и "уштеда у тежини" од 70 килограма у односу на претходни модел.Ова платформа утиче и на смањену потрошњу од око 7,0 одсто перформансе су боље, баш као и пасивна безбедност.

Активна контрола ослањања допринела је да се возило прилагођава пути а захваљујући новом "мулти-линк" систему ослањања појачана је стабилност сваког точка."Цака" је у томе што су задњи точкови "независни" па тако сваки "своју отклања неравнику на путу" без утицаја на понашанје оног другог.

Шта "Пежо" нуди под хаубом свог лепотана? Бензинци су чувени "puretech" мотори од 180 и 225 коњских снага упарени са аутоматским мењачем са осам степени преноса.



Дизел мотори су из породице ХДИ од 130,160 и 180 КС. Оно што је занимљиво је податак д амануелни, шестостепени мењач можете добити једино ако купите најслабију верзију од 130 КС!

Нови осмостепени аутоматски мењач смањује потрошњу за седам одсто и има изузетно "глатке" промене брзина ("one-touch" електрична контрола) а ако желите да појачате осећај спортске вожње ту су полугице иза обруча управљача.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ ДУЖИНА:4.750 мм ШИРИНА:2.079 мм ВИСИНА:1.403 мм МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ:2.793 мм ПРТЉАЖНИК:487/1.537 лит. РЕЗЕРВОАР:Бензин - 62 лит(бензин), дизел - 55 лит. 0-100 км/ч:у зависности од мотора 7,3 -10 сек. МАКСИМАЛНА БРЗИНА: У зависности од мотора 210-250 км/ч.
ПРОСЕЧНА ПОТРОШЊА:Бензин - 5,4-5,7 лит-/100 км,дизел 3,7-4,7 лит./100 км.
ЕМИСИЈА ЦО2:98-131 гр/км МАСА:1.535 кг


"Пежо" је понудио бројне новитете на пољу безбедности. Списак "асистенција2 је подугачак.Издвајамо ,по први пут примењен у Д-сегменту, систем "Night vision"– који помоћу инфрацрвене камере смештене испред предње маске, препознаје и сигналиира присуство пешака или животиња у условима слабе видљивости.заниљиво је да систем детектује сва топлокрвна бића висине преко 30 цм при брзини која не прелази 160 км на час.

Унапређено је препознавање саобраћајних знакова тако да сада возило "чита" не само знакове на којима је исписано упозорење о ограничењу брзине.Адапривни темпомат са стоп и го функцијом ће увек одржавати жељено растојање са возило испред без обзира на брзину.зауставиће се поптпуно ако треба и самостално кренитуи када и возило испред крене.

И систем за задржавање возила у жељеној траци је унапређено.Возило самостално може да се креће по саобраћајној траци и да пролази кроз кривине.Увек по средини коловоза јер уочава не само исцртане коловозне траке већ је у стању д уочи и десну ивицу пута.

Наравно, ту је и систем који ће вас упозорити на могућност судара а ако не реагујете на вре,ме одрадиће посао уместо вас.

Почетна цена за дизелаша са 130 КС је 25.690 евра.