БРЗО окретање волана, док је возило заустављено, знатно повећава оптерећење управљачког механизма, кугластих зглобова и спона и повећава трошење гума.

По томе се види и квалитет возача. Посебно су оптерећени аутомобили са електричним серво уређајем, код којих се тада неконтролисано повећава оптерећење на зупчастој летвици и преносној полуги.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Полиција вежба на летећим мотоциклима (ВИДЕО)

Решење је једноставно: приликом маневрисања и окретања волана довољно је да лагано померате аутомобил напред или назад, лаганим попуштањем квачила. Тиме се вишеструко смањује оптерећење свих битних делова управљачког механизма и трошења гума.

Корисно је и избегавати енергичне и нагле окрете управљачем. Важно је и да су гуме прописно надуване.


Извор: Нови.ба