Српска формула морава до пролећа 2019.

Петар Живковић

14. 10. 2018. у 12:15

У припреми наш први болид, који се ради по свим ФИА стандардима.  Покретаће је модификовани мотор, који је некад прављен у раковичкој фабрици ДМБ

Српска формула морава до пролећа 2019.

Будући изглед формуле “морава”

ПОСЛЕ три године рада и развоја, српска формула “морава” ускоро ће угледати светлост дана! Израда болида, по свим стандардима ФИА, у завршној је фази и Србија би до пролећа 2019. могла да се подичи формулом која ће својим перформансама, али и ниским трошковима производње и одржавања, омогућити пре свега српским аутомобилистима да усаврше своја знања и вештине - сазнају “Новости”.

Формула “морава” је концепт који је развијен у сарадњи са легендарним инжењером Формуле 1 Енрикеом Скалабронијем. Како нам открива Зоран Стефановић, власник Стефан ГП тима, овај болид ће покретати модификовани мотор који је својевремено прављен у фабрици ДМБ у београдској Раковици.

- Реч је о мотору који је некада уграђиван у “југо” и “заставу 101”. Максимална снага мотора је 100 КС и уз убрзање од 4 до 4,5 секунди до 100 километара, у зависности од преноса, достизаће максималну брзину од 225 километара на час. Болид има све безбедоносне елементе ФИА стандарда 2018 - открива Стефановић.

Гуме ће, како истиче Стефановић, такође радити један домађи произвођач. после тестирања возила у три до четири трке, у плану је организација домаћег и регионалног шампионата.

На овом болиду наши мајстори раде већ три године

- Оно што је била моја основна идеја и захтев јесте да се све што може прави у Србији - каже Стефановић. - Правићемо, дакле, све осим кочница, резервоара за гориво и точкова у нашој земљи, у нашим радионицама.

Основна идеја је, указује наш саговорник, да као и у Европи, где су ове мале, националне формуле веома популарне, могу сви да учествују. И сасвим млади, али и старији возачи.

- Ниски трошкови ће омогућити већу популарност. Мотор не мора да се сервисира, осим уља и филтера, и трајаће целу сезону - објашњава Стефановић.

Зоран Стефановић

Болид је развијан и тестиран са једном познатом софтверском компанијом са којом Стефан ГП тим има дугогодишњу сарадњу. Централни погон за производњу налазиће се у близини Горњег Милановца и у њему ће и наши инжењери и студенти моћи да “упијају” знања.

- Моја идеја, а господин Скалаброни се сагласио с тим, јесте да он на нашим факултетима одржи више предавања за студенте и постдипломце, али и да отворимо врата за друге инжењере са универзитета у Србији и да им омогућимо увид у процес дизајна и технологије које су у примени у Формули 1 - наглашава Стефановић. - Основна идеја свих активности је стварање техничке базе, инжењера и техничара, и увођење нових технологија у рад у Србији.

ИМПОЗАНТНА БИОГРАФИЈА

ЕНРИКЕ Скалаброни (на слици) познати је инжењер и технички директор тимова Формуле 1. Радио је у Вилијамсу, Ферарију, Лотусу, али и Пеђо моторспорту, с којим је освојио и “Ле Ман”.

Улазница за високо друштво му је био први ваздушни тунел, који је дизајнирао за Далару, као и први секвенцијални мењач Вилијамса, када је као шеф дизајнера под управом Патрика Хеда освојио две конструкторске титуле,

У тиму Ферарија је дизајнирао чувени Ф641 и Ф642, с којим су Алан Прост и Најџел Менсел освојили шест гран-прија. Још један бисер у његовој богатој каријери је и “лотус 102б”, болид који су возили Мика Хакинен и Џони Херберт...


ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

ШАСИЈА:

Једносед, предвиђен искључиво за трке на затвореним стазама

ВЕШАЊЕ ТОЧКОВА:

Метални троуглови

МЕЊАЧ:

Специјални тркачки са четири брзине

РЕЗЕРВОАР:

Гумени, прављен само за трке по ФИА правилима

КОЧНИЦЕ:

Диск са двокружним системом

ИНСТРУМЕНТИ: Дигитални са програмом логирања података


МОТОР КОНФИГУРАЦИЈА:

4 цилиндра у реду

РАДНА ЗАПРЕМИНА: 1.150 ццм

НАЈВЕЋА СНАГА: 100 КС

ПЕРФОРМАНСЕ: Максимална брзина више од 220 км/ч


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације