Српска формула морава до пролећа 2019.
14. 10. 2018. у 12:15
У припреми наш први болид, који се ради по свим ФИА стандардима. Покретаће је модификовани мотор, који је некад прављен у раковичкој фабрици ДМБ
Будући изглед формуле “морава”
ПОСЛЕ три године рада и развоја, српска формула “морава” ускоро ће угледати светлост дана! Израда болида, по свим стандардима ФИА, у завршној је фази и Србија би до пролећа 2019. могла да се подичи формулом која ће својим перформансама, али и ниским трошковима производње и одржавања, омогућити пре свега српским аутомобилистима да усаврше своја знања и вештине - сазнају “Новости”.
Формула “морава” је концепт који је развијен у сарадњи са легендарним инжењером Формуле 1 Енрикеом Скалабронијем. Како нам открива Зоран Стефановић, власник Стефан ГП тима, овај болид ће покретати модификовани мотор који је својевремено прављен у фабрици ДМБ у београдској Раковици.
- Реч је о мотору који је некада уграђиван у “југо” и “заставу 101”. Максимална снага мотора је 100 КС и уз убрзање од 4 до 4,5 секунди до 100 километара, у зависности од преноса, достизаће максималну брзину од 225 километара на час. Болид има све безбедоносне елементе ФИА стандарда 2018 - открива Стефановић.
Гуме ће, како истиче Стефановић, такође радити један домађи произвођач. после тестирања возила у три до четири трке, у плану је организација домаћег и регионалног шампионата.
На овом болиду наши мајстори раде већ три године

- Оно што је била моја основна идеја и захтев јесте да се све што може прави у Србији - каже Стефановић. - Правићемо, дакле, све осим кочница, резервоара за гориво и точкова у нашој земљи, у нашим радионицама.
Основна идеја је, указује наш саговорник, да као и у Европи, где су ове мале, националне формуле веома популарне, могу сви да учествују. И сасвим млади, али и старији возачи.
- Ниски трошкови ће омогућити већу популарност. Мотор не мора да се сервисира, осим уља и филтера, и трајаће целу сезону - објашњава Стефановић.
Зоран Стефановић

ПРОЧИТАЈТЕ И: Српска формула спремна за свет
Болид је развијан и тестиран са једном познатом софтверском компанијом са којом Стефан ГП тим има дугогодишњу сарадњу. Централни погон за производњу налазиће се у близини Горњег Милановца и у њему ће и наши инжењери и студенти моћи да “упијају” знања.

- Моја идеја, а господин Скалаброни се сагласио с тим, јесте да он на нашим факултетима одржи више предавања за студенте и постдипломце, али и да отворимо врата за друге инжењере са универзитета у Србији и да им омогућимо увид у процес дизајна и технологије које су у примени у Формули 1 - наглашава Стефановић. - Основна идеја свих активности је стварање техничке базе, инжењера и техничара, и увођење нових технологија у рад у Србији.
ИМПОЗАНТНА БИОГРАФИЈА

ЕНРИКЕ Скалаброни (на слици) познати је инжењер и технички директор тимова Формуле 1. Радио је у Вилијамсу, Ферарију, Лотусу, али и Пеђо моторспорту, с којим је освојио и “Ле Ман”.
Улазница за високо друштво му је био први ваздушни тунел, који је дизајнирао за Далару, као и први секвенцијални мењач Вилијамса, када је као шеф дизајнера под управом Патрика Хеда освојио две конструкторске титуле,
У тиму Ферарија је дизајнирао чувени Ф641 и Ф642, с којим су Алан Прост и Најџел Менсел освојили шест гран-прија. Још један бисер у његовој богатој каријери је и “лотус 102б”, болид који су возили Мика Хакинен и Џони Херберт...
ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ
ШАСИЈА:
Једносед, предвиђен искључиво за трке на затвореним стазама
ВЕШАЊЕ ТОЧКОВА:
Метални троуглови
МЕЊАЧ:
Специјални тркачки са четири брзине
РЕЗЕРВОАР:
Гумени, прављен само за трке по ФИА правилима
КОЧНИЦЕ:
Диск са двокружним системом
ИНСТРУМЕНТИ: Дигитални са програмом логирања података
МОТОР КОНФИГУРАЦИЈА:
4 цилиндра у реду
РАДНА ЗАПРЕМИНА: 1.150 ццм
НАЈВЕЋА СНАГА: 100 КС
ПЕРФОРМАНСЕ: Максимална брзина више од 220 км/ч