АУТО-СЕРВИСИ који не желе да поправљају старија возила или неће да отклањају мање кварове не могу да сносе никакве законске последице, сем да "изађу на лош глас"!

- Нажалост, таквих случајева је све више и људи нам се масовно јављају - потврђује, за "Новости", Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије. - То јесте лош пословни потез, али је тешко тако нешто доказати и санкционисати.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
УМЕСТО ЈЕФИТНИЈЕГ БЕНЗИНА, СТИЖЕ ПОСКУПЉЕЊЕ: Плитак Дунав - пумпа цене


Паповић потврђује наша сазнања да због великог броја власника аутомобила који отклањају недостатке на својим возилима да би могли да прођу технички преглед по новом, строжем правилнику, поједини сервиси једноставно бирају посао који ће им донети већу зараду.

- Могли бисмо да ово подведемо под дискриминацију потрошача, што јесте кажњиво законом, али је и јако тешко доказати - каже Паповић. - Преостаје власницима да се обрате нама, да се ти сервиси нађу "на листи", да јавност сазна за њих.

Недавно је једна наша читатељка, када јој је "зазвечао ауспух" током вожње свратила у познати ауто-сервис на Новом Београду. Мајстор је само одмерио возило и када је чуо да је "опел корса" 1999. годиште једноставно рекао:

ОБАВЕЗА ОД СЕДАМ ГОДИНА МУКУ муче власници старијих возила и са резервним деловима. Најчешће их налазе на ауто-отпадима, у огласима... - Законска обавеза произвођача аутомобила је да седам година после престанка производње неког модела и даље мора да праве делове за њега - каже Драган Шкрњић. Он каже да озбиљне ауто-куће кроз своју сервисну мрежу брину о свим возилима, без обзира на годину производње и да чак смишљају разне погодности за власнике тих аутомобила. - Нажалост, има и оних који једноставно желе брзу зараду и они праве лошу рекламу свом бренду. Нисам сигуран како би прошли када би се власници тих возила пожалили принципалима.

- Не примамо возила старија од 2000. године. Идите у неки други сервис.

Наша читатељка је, срећом, веома брзо наишла на други сервис у коме јој је мајстор рекао да се "ауспух откачио", причврстио га и није чак ни наплатио петоминутни рад.

- Поставља се питање шта би било да је уместо ауспуха који се откачио, а што у суштини и није безначајни и безазлени квар, први мајстор одбио да прими возило коме отказују кочнице и да је то возило убрзо изазвало судар - каже Драган Шкрњић, аналитичар аутомобилског тржишта. - Мислим да би последице морао да сноси и тај сервис.

Ипак, у Удружењу потрошача кажу и да би тај мајстор вероватно прошао без казне.

- Последица је ту јасна, али би код доказивања узрока било пуно проблема - објашњава Горан Паповић. - Сувише би било компликовано, скоро немогуће доказати кривицу тог несавесног мајстора.

Паповић каже и да ће се таква лоша пословна политика веома брзо обити о главу и ауто-сервисима и мајсторима.

- Заборављају да је свет захваљујући интернету постао глобално село. Зар мисле ауто-компаније, на пример, да ми не видимо колико се кола повлачи због грешака на страним тржиштима? - оцењује Паповић.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Затворене 44 пумпе због неправилности у пословању

Боље је било, недавно, једној нашој познатој ауто-кући да нађе заједнички језик са купцем њиховог аутомобила који је незадовољан односом према њему на свим друштвеним мрежама поставио слику свог возила са "пропратним текстом" у коме је поручио потенцијалним купцима да добро размисле пре него што купе кола код њих, закључује Паповић.