ЈАПАНСКИ аутомобилски маг "Нисан" решио је да своју нову, пету генерацију, градског аутомобила "микра" повећа, знатно осавремени и да тако, у сегменту где "бој бије" жестока конкуренција, свом адуту да "ветар у леђа".

Прочитајте још: Нови Фијат 500X са бољиим моторима и напредним технологијама (ВИДЕО)

Ценовно, са почетних 12.400 евра "микра" показује да традиционални квалитет, врхунски мотори, који су заштитни знак целе алијансе ("Рено-Нисан_Мицубиши“) не мора и да баснословно кошта.

За тај новац, "Нисан" вам нуди модерно дизајнирано ( са изузетном завршном обрадом), складно, атрактивно, препознатљиво возило.


Прочитајте још:Нова признања за "Кију"

Унутрашњост возила је причћа за себе. Код јапанских аутомобила, а то је и случај код "микре" све је пажљиво одмерено и постављено тако даје надохват руке возачу. Наравно нису занемарени ни остали путници у возилу а за њихову удобност и комфор задужена су квалитетна седишта, врхунски клима уређај, као и моћни, ексклузивни "bosepersonal" аудио систем.

У "Нисану" са поносом кажу да нова "микра" нуди најбољу опрему у класи. Аудио систем "Bose" је само делић понуђеног. При томе , "Нисан" је "у тренду" аутомобилске индустрије када је персонализација у питању па тако власник има на располагању чак 100 "стилских комбинација" боја спољашности, унутрашњости, пресвлака...

Возач ће уживати, сасвим сигурно, у свом кокпиту. Модеран, атрактиван, спортски. Волан се лако подешава. И по висини и по дубини. Лак је за управљање па је маневрисање у скученом градском простору знатно једноставније.

На обручу волана се налазе све команде које су доступне и преко тач-скрин екрана од седам инча.

Инструмент табла је у ствари ТФТ екран од пет инча који пружа обиље информација.

Возачу су при том понуђени бројни системи асистенције како се уосталом, и очекује од савременог аутомобила. Поред камере која олакшава паркирање (поглед од 360 степени). У "Нисану" кажу да су мислили и на оне којима је, на пример "паралелно паркирање" компликовано и стресно. Ништа једноставније, кажу магови Јапанаца.

- Задња камера је одлична када возите уназад – али када хоћете да се паркирате, лепо је ако можете да видите и нешто више од онога што је директно иза вас. Због тога је нова "микра" једино возило у својој класи које поседује интелигентни систем "Around view

monitor". Он се састоји од четири камере које вам пружају виртуални 360° поглед из птичије перспективе на ваше возило, уз опционални подељени екран на коме се приказује крупан план предњег, задњег или бочног дела вашег аутомобила, што вам омогућава одличну прегледност. А како све што вам се може наћи на путу није и непомично (да, мислимо на колица за куповину), детектор покретних објеката вам помаже да мотрите на своју и може да вас упозори на покретне објекте регистроване у вашој близини." - кажу Нисанови стручњаци, а ми смо се уверили да и у пракси све изгледа баш тако: лако, ефикасно.

Из обиља сустема асистенција издвајамо уочавање возила или лица која се налазе у "мртвом углу", упозорење за невољно напуштање коловозне траке и корекције, интелигентни систем који препознаје могуће ризичне ситуације и спреман је да закочи у случају нужде. Ту је и сјајни навигациони систем, помоћ при кретању на узбрдици, систем који "чита" саобраћајне знакове,интелигентна дуга светла која се аутоматски "обарају" када наиђе друго возило у сусрет...

Пртљажни простор има 300 литара, али се "Нисан" потрудио да , уз више могућих комбинација, обарањем седишта тај простор нарасте до респектабилних 1.004 литра!

Под хаубом се налази најновији бензинац из "Нисанове" радионице. Троцилиндраш, са турбином, радне запремине 898 кубика развија, веома живахних 90 "коња" и уз обртни момент од 150 нм вам даје сасвим довољно самопоуздања у вожњи.

ТЕХНИЧКЕ СПЕЦИФИКАЦИЈА

ДУЖИНА: 3.999 мм

ШИРИНА: 1.935 мм

ВИСИНА: 1.455 мм

МЕЂУОСОВИНСКО РАСТОЈАЊЕ: 2.525 мм П

РТЉАЖНИК: 300/1.004 лит.

МАСА: 1.001 кг.

МОТОР: 0.9 ИГ-Т

ЗАПРЕМИНА: 898 ццм

СНАГА: 90 КС ОБРТ.

МОМЕНТ: 150 нм

РЕЗЕРВОАР: 41 лит. 0-100 км/ч: 12, 1 сек

МАКС.БРЗИНА:175 км/ч

ПОТРОШЊА: Лит./100 км

ГРАД: 5,6

ВАН ГРАДА:3,7

КОМБИНОВАНО:4,6

ЦЕНА: Од 12.400 евра
При томе ће вам и одлазак на бензинску пумпу бити пријатније када знате да је потрошња, у просеку око 5,1 литар бензина на 100 пређених километара. Ми смо, на нашој тест вожњи, успевали чак и да потрошњу спустимо изнад "фабричких" и то не на уштрб задвољства у вожњи.

Мењач је петостепени, мануелни, веома прецизан.

Поред мотора који смо ми имали на тесту 0,9 у понуди је још један бензинац од 1,0 литара (три цилиндра )који је нешто слабијих перформанси али такође веома ефикасан и економичан.

У понуди су и три нивоа опреме "визија", "акцента" и "Н.конекта".