У продајне салоне у Србији стигао је још један члан "породице Q" нови "ауди Q8" који представља комбинациј елегантног луксузног купеа са четворо врата и практичне свестраности великог СУВ модела. Богато опремљен, са изузетним могућностима дигиталног повезивања и довољно снажан за „off-road” активности.

Прочитајте још: "КИЈА СТИНГЕР": Гран-туризмо из Кореје

Свестран, спортски и елегантан: концепт димензија и пространости, "Ауди Q8" је дуг 4,99 метара, широк 2,0 метара и висок 1,71 м са међуосовинским растојањем од готово три метра нуди пространу унутрашњост. У другом реду, уз доплату, се могу добити три засебно подесива седишта. Док су наслони другог реда седишта преклопљени, запремнина пртљажног простора испод поклопца пртљажника износи 1.755 литара.

Са импозантном осмоугаоном решетком хладњака, нови Ауди Q8 представља ново лице Q-породице. Лагано заобљена линија крова завршава на мало нагнутим Д-стубовима и ослања се на љуаттро избочине изнад кућишта блатобрана испод којих се налазе 22-инчни точкови. Бројни детаљи подсећају на изворни модел "quattro".Спојлер, облоге кућишта блатобрана, украсне лајсне врата и дифузора у контрастној су боји како би се додатно нагласио „offroad” изглед.


Прочитајте још: Заблистао "опел комбо лајф"

ЛЕД предња светла у серијској опреми снажно освјетљавају пут, док је технологија ХД Матриџ ЛЕД светала доступна купцима кроз додатну опрему.

Ауди је љуаттро !То се посебно односи на "Q8" који, како истичу у овој компанији је " СУВ највише класе". Потпуно механички средишњи диференцијал преноси снагу на предњу и задњу осовину у односу 40:60. Када је то потребно, већину снаге преноси на осовину с бољом тракцијом. Удаљеност од тла је 254 милиметара, а ту је и систем за помоћ при кретању низбрдо... Подесиво ослањање са системом за прилагођавање тврдоће амортизера део је серијске опреме. Ауди у додатној опреми нуди прилагодљиво ваздушно ослањање с могућношћу избора удобне или спортске подешености амортизера, а уз то и прилагођава висину вожње сходно ситуацији и жељама возача за чак 90 милиметара.

Поред прогресивног серво управљача у серијској опреми, чији одзив постаје значајно директнији што се даље закрене волан, Ауди у додатној опреми нуди опцију управљања на сва четири точка. Могуће је закретање задњих точкова за 5,0 степени – супротно смеру окретања предњих точкова при малим брзинама за већу окретност, односно у истом смеру окретања при вишим брзинама за бољу стабилност.

Сви су погонски системи посебно ефикасни захваљујући новој "mild hybrid" технологији (МХЕV). Примарни електрични систем од 48 волти садржи два технолошки значајна модула: литијум-јонски акумулатор и електропокретач ремена алтернатора. Током кочења може се обновити до 12 кW енергије и вратити назад у акумулатор. Технологија МХЕV омогућава до 40 секунди вожње с искљученим мотором и старт/стоп систем који гаси мотор приликом кочења већ од 22 км/х.

Прегледност је нови адут у унутрашњости. Централни елемент је "MMI" екран осетљив на додир врхунског квалитета. Будући да изгледа као црна плоча, док је искључен готово се претаче у једну велику црну површину. Сви су елементи међусобно логички повезани, од равних млазница ваздуха у једној линији до широке конзоле на средишњем тунелу с ручицом типтроник мењача. У мраку опционо амбијентално осветљење прати упадљиве линије дизајна у унутрашњости и пружа позадинско осветљење за тродимензионалну ласерски угравирану ознаку "quattro" изнад претинца за одлагање испред сувозача . Додатне опције као што су индивидуална контурна седишта с функцијом масаже и вентилације, четворозонски клима уређај и пакет квалитета ваздуха додатно истичу технолошку напредност овог модела.

Захваљујући MMI touch концепту управљања у новом моделу "Ауди Q8" готово свим функцијама може се приступити путем два велика екрана. Горњи екран од 10,1 инча употребљава се за управљање инфотаинмент и навигационим системом. Возач употребљава 8,6-инчни екран испод тога за регулацију грејања и клима-уређаја, управљање разним практичним функцијама и унос текста, а све то с ручним зглобом удобно и ергономски положеним на ручицу мењача.

Гласовно управљање претвара нови "ауди Q8" у партнера за разговор. Возачи могу слободно изговарати своје наредбе. Гласовно управљање може, на пример, разумети реченице као што су „Гладан сам” и у одговору предложити ресторане у близини.

Инструменти су постављени у потпуно дигитални Ауди виртуални кокпит. Приказ на 12,3-инчном екрану високе резолуције једноставно се пребацује помоћу команди на млтифункционалном волану.Head-up дисплеј пројектује информације на ветробранско стакло, укључујући детаљно навођење за навигацију.


На нашем тржишту почела је продаја потпуно новог модела Ауди Љ-породице Ауди Q8. За сада је у понуди модел Q8 50 TDI Quattro Triptonic 210 Кw/286 КС по цени од 79.000 евра.